Výtvarná tvorba jako možnost interkulturního porozumění
Artistic creation as the possibility of intercultural understanding
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125144Identifikátory
SIS: 174242
Kolekce
- Kvalifikační práce [19310]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Daniel, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
21. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
interkulturní vzdělávání, vzájemné porozumění, výtvarná tvorba jako sociální interakce, majorita a minorita, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
intercultural education, mutual understanding, the creation of art as social interaction, the majority and minority, qualitative researchDiplomová práce je věnována tématu multikulturní výchovy a interkulturního vzdělávání. Cílem diplomové práce je v teoretické části charakterizovat průřezové téma multikulturní výchovy a jeho posun k interkulturnímu vzdělávání. Cílem empirické části je pomocí tematické řady výtvarných úkolů s interkulturními obsahy přispět k interkulturnímu porozumění. V reflektivních bilancích proběhlých výtvarných bloků pak pomocí výzkumné sondy metodou otevřeného kódování nalézt odpovědi na výzkumné otázky. Vlastní autorská tvorba, prezentující výsledné žákovské práce, tvoří součást každého realizovaného výtvarného úkolu.
The thesis is devoted to the topics of multicultural and intercultural education. The aim of the thesis is to illustrate the cross-sectional theme of multicultural education and its shift to intercultural education. The aim of the empirical part is to contribute to intercultural understanding through a thematic series of art assignments with intercultural content. In the reflective balances of past art blocks, the research probe uses the open coding method to find answers to research questions. The author's own collection, presenting the pupil's final work, forms part of every artistic assignment carried out.