Show simple item record

Table game of questions and answers as a support for teaching the history of art
dc.contributor.advisorDaniel, Ladislav
dc.creatorPoštová, Lucie
dc.date.accessioned2021-04-15T10:00:34Z
dc.date.available2021-04-15T10:00:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125140
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the topic of board games. It is divided into three parts, the theoretical, practical and didactic part. In the theoretical part, the author describes iconography of board games and playing board games from the Middle Ages to the present time. The use of board games is interpreted on specific works of art in painting, sculpture and crafts. The practical part was focused on the creation of an art history educational board game, which develops knowledge in the form of a quiz with questions and answers. The game was redesigned as a digital / online version and a mobile application. Versions of the game were created in a unified author's design. In the didactic part, the author examines whether the game is a suitable teaching material for teachers, students and a group of respondents from the general public. It also includes a methodology for secondary school teachers on how to deal with play in teaching.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se jako celek zabývá tématem deskovými hrami. Je rozdělena na tři části, část teoretickou, praktickou a didaktickou. V teoretické části se autorka věnuje ikonografii deskových her a hraní od středověku po současnost. Užívání deskových her je interpretováno na konkrétních uměleckých dílech v malířství, sochařství a uměleckém řemesle. Praktická část byla zaměřena na tvorbu stolní vzdělávací hry dějiny umění, která formou kvízu s otázkami a odpověďmi z dějin umění rozvíjí znalosti uměleckohistorické oblasti. Hra byla přetvořena jako digitální/online verze a mobilní aplikace. Verze hry byly vytvořeny v jednotném autorském designu. V didaktické části autorka na základě vytvořené vzdělávací hry zkoumá, zda je hra vhodným výukovým materiálem pro pedagogy, studenty i skupinu respondentů z širší veřejnosti. Součástí je také metodika pro pedagogy středních škol, jak s hrou ve výuce zacházet.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstolní hracs_CZ
dc.subjectdějiny uměnícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectkvízcs_CZ
dc.subjectotázkycs_CZ
dc.subjectodpovědics_CZ
dc.subjecttable gameen_US
dc.subjecthistory of arten_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectquizen_US
dc.subjectquestionsen_US
dc.subjectanswersen_US
dc.titleStolní hra otázek a odpovědí jako podpora výuky dějin uměnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-13
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId213642
dc.title.translatedTable game of questions and answers as a support for teaching the history of arten_US
dc.contributor.refereeRaudenský, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se jako celek zabývá tématem deskovými hrami. Je rozdělena na tři části, část teoretickou, praktickou a didaktickou. V teoretické části se autorka věnuje ikonografii deskových her a hraní od středověku po současnost. Užívání deskových her je interpretováno na konkrétních uměleckých dílech v malířství, sochařství a uměleckém řemesle. Praktická část byla zaměřena na tvorbu stolní vzdělávací hry dějiny umění, která formou kvízu s otázkami a odpověďmi z dějin umění rozvíjí znalosti uměleckohistorické oblasti. Hra byla přetvořena jako digitální/online verze a mobilní aplikace. Verze hry byly vytvořeny v jednotném autorském designu. V didaktické části autorka na základě vytvořené vzdělávací hry zkoumá, zda je hra vhodným výukovým materiálem pro pedagogy, studenty i skupinu respondentů z širší veřejnosti. Součástí je také metodika pro pedagogy středních škol, jak s hrou ve výuce zacházet.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the topic of board games. It is divided into three parts, the theoretical, practical and didactic part. In the theoretical part, the author describes iconography of board games and playing board games from the Middle Ages to the present time. The use of board games is interpreted on specific works of art in painting, sculpture and crafts. The practical part was focused on the creation of an art history educational board game, which develops knowledge in the form of a quiz with questions and answers. The game was redesigned as a digital / online version and a mobile application. Versions of the game were created in a unified author's design. In the didactic part, the author examines whether the game is a suitable teaching material for teachers, students and a group of respondents from the general public. It also includes a methodology for secondary school teachers on how to deal with play in teaching.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV