dc.contributor.advisor | Pfeiffer, Jan | |
dc.creator | Savincová, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2021-04-15T09:57:40Z | |
dc.date.available | 2021-04-15T09:57:40Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/125127 | |
dc.description.abstract | The thesis deals with the concept of fear in space. Through a/r/tographic research, the author examines the concept and changes in its perception during the process of creating an artistic and pedagogical work. In the first part, the author documents theoretical and methodological framework of the research, designs the research proposal and defines terms related to it. In the second part, the author presents her own way of grasping the concept in the space and introduces the concepts that related with this topic. She researches the concept through the reflection of her own work, both artistic and then pedagogical. As part of her artistic work, the author acquaints the reader with the origin of the artwork and follow-up reflection, from which comes the creation of visual task. In the third part, she analyses the primary documents using three-phase coding and then creates concept maps from the obtained codes, which are used to visualize the display of research results. Interprets the data obtained from the research. In the fourth part, the author summarizes the results of research, answers research questions and evaluates the achievement of the research goal. From the results of the analysis of available documents and by comparing conceptual maps, she finds out whether the understanding of the... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá konceptem strach v prostoru. Pomocí a/r/tografického výzkumu autorka zkoumá koncept a proměny jeho chápání během procesu tvorby uměleckého a pedagogického díla. V první části autorka popisuje teoretický a metodologický rámec výzkumu, popisuje návrh výzkumu a definuje pojmy s ním související. V druhé části autorka představuje vlastní způsob uchopení konceptu v prostoru a definuje pojmy, které s tímto tématem souvisí. Koncept zkoumá prostřednictvím reflexe vlastní tvorby, a to nejdříve umělecké, a pak i pedagogické. V rámci umělecké tvorby autorka seznamuje čtenáře s procesem vzniku jejího uměleckého díla a jeho následné reflexe, ze které vychází při tvorbě výtvarného úkolu. Ve třetí části analyzuje primární dokumenty za pomoci třífázového kódování a poté ze získaných kódů vytváří konceptové mapy, které slouží pro vizualizaci zobrazení výsledků výzkumu. Data získaná z výzkumu interpretuje. Ve čtvrté části autorka shrnuje výsledky výzkumu, odpovídá na výzkumné otázky a hodnotí dosažení cíle výzkumu. Z výsledků analýzy primárních dokumentů a porovnáním konceptových map zjišťuje, zda se proměňuje chápání konceptu na základě zkušeností získaných při tvorbě uměleckého a pedagogického díla. Také dochází k poznatkům ohledně podobnosti a odlišnosti uměleckého a pedagogického díla. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | strach | cs_CZ |
dc.subject | prostor | cs_CZ |
dc.subject | a | cs_CZ |
dc.subject | r | cs_CZ |
dc.subject | tografie | cs_CZ |
dc.subject | reflexe | cs_CZ |
dc.subject | koncept | cs_CZ |
dc.subject | prekoncept | cs_CZ |
dc.subject | umělecké dílo | cs_CZ |
dc.subject | pedagogické dílo | cs_CZ |
dc.subject | fear | en_US |
dc.subject | space | en_US |
dc.subject | a | en_US |
dc.subject | r | en_US |
dc.subject | tography | en_US |
dc.subject | reflection | en_US |
dc.subject | concept | en_US |
dc.subject | preconcept | en_US |
dc.subject | artwork | en_US |
dc.subject | pedagogical work | en_US |
dc.title | Strach v prostoru | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-10 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 210331 | |
dc.title.translated | Fear in The Space | en_US |
dc.contributor.referee | Gajdošíková, Pavla | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá konceptem strach v prostoru. Pomocí a/r/tografického výzkumu autorka zkoumá koncept a proměny jeho chápání během procesu tvorby uměleckého a pedagogického díla. V první části autorka popisuje teoretický a metodologický rámec výzkumu, popisuje návrh výzkumu a definuje pojmy s ním související. V druhé části autorka představuje vlastní způsob uchopení konceptu v prostoru a definuje pojmy, které s tímto tématem souvisí. Koncept zkoumá prostřednictvím reflexe vlastní tvorby, a to nejdříve umělecké, a pak i pedagogické. V rámci umělecké tvorby autorka seznamuje čtenáře s procesem vzniku jejího uměleckého díla a jeho následné reflexe, ze které vychází při tvorbě výtvarného úkolu. Ve třetí části analyzuje primární dokumenty za pomoci třífázového kódování a poté ze získaných kódů vytváří konceptové mapy, které slouží pro vizualizaci zobrazení výsledků výzkumu. Data získaná z výzkumu interpretuje. Ve čtvrté části autorka shrnuje výsledky výzkumu, odpovídá na výzkumné otázky a hodnotí dosažení cíle výzkumu. Z výsledků analýzy primárních dokumentů a porovnáním konceptových map zjišťuje, zda se proměňuje chápání konceptu na základě zkušeností získaných při tvorbě uměleckého a pedagogického díla. Také dochází k poznatkům ohledně podobnosti a odlišnosti uměleckého a pedagogického díla. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the concept of fear in space. Through a/r/tographic research, the author examines the concept and changes in its perception during the process of creating an artistic and pedagogical work. In the first part, the author documents theoretical and methodological framework of the research, designs the research proposal and defines terms related to it. In the second part, the author presents her own way of grasping the concept in the space and introduces the concepts that related with this topic. She researches the concept through the reflection of her own work, both artistic and then pedagogical. As part of her artistic work, the author acquaints the reader with the origin of the artwork and follow-up reflection, from which comes the creation of visual task. In the third part, she analyses the primary documents using three-phase coding and then creates concept maps from the obtained codes, which are used to visualize the display of research results. Interprets the data obtained from the research. In the fourth part, the author summarizes the results of research, answers research questions and evaluates the achievement of the research goal. From the results of the analysis of available documents and by comparing conceptual maps, she finds out whether the understanding of the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |