Show simple item record

Usage of public space in connection to visual art and education
dc.contributor.advisorArbanová, Linda
dc.creatorViková, Tereza
dc.date.accessioned2021-04-15T09:56:43Z
dc.date.available2021-04-15T09:56:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125122
dc.description.abstractVIKOVÁ, Tereza. The Uses of Public Space in Connection to Visual Art and Art Education [Dissertation]. Prague, 2019. Charles University, Faculty of Education, Art Education Department. 98 pages (Attachments on CD: 1 text, 2 image attachments) The subject matter of the master's thesis is the use of public space. Namely a way of use when the user, on the basis of self-awareness in the common space, feels and assumes responsibility for this space. The author is particularly interested in the moment of focus, which may (or may not) result in action and become a change. In this context, the so called gentle action phenomenon is being mentioned. That is, an individual's actions emanating from within the system itself, which is usually characterized by subtle action with a deeper, more far-reaching effect. The author's central ideas are applied in a thematic series consisting of a combination of a didactic and an artistic part. Together, they create a coherent whole. The author shows her own approach to the problem (in relation to fine art and art education) based on the extraction of a public space element from its everyday environment, its temporary appropriation and restitution. Particular topics reveal the aspects of private and public and outline the ways in which the user relates to his or her...en_US
dc.description.abstractVIKOVÁ, Tereza. Používání veřejného prostoru ve vztahu k výtvarnému umění a výtvarné výchově [Diplomová práce]. Praha, 2019. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy. 98 s. (Přílohy na CD: 1 textová, 1 obrazová příloha) Obsahem diplomové práce je používání veřejného prostoru. Tedy takový způsob užívání, kdy na základě uvědomění si sama sebe ve společném, sdíleném prostoru za něj uživatel pociťuje a přebírá odpovědnost. Svůj zájem projevuje jako schopnost vést dialog s místem, jeho obyvateli, uživateli či správci. Autorku zajímá především moment zaměření pozornosti, jenž může (ale nemusí) vyústit v akci a stát se hybatelem změny. V této spojitosti je zmiňován fenomén tzv. jemné akce. Akce jednotlivce vycházející zevnitř samotného systému, jež se obvykle vyznačuje nenápadným působením s hlubším, dalekosáhlejším účinkem. Ústřední myšlenky autorka aplikuje v tematické řadě tvořené spojením didaktické a výtvarné části v provázaný celek. Na příkladu vytržení prvku veřejného prostoru ze svého všedního prostředí, jeho dočasného "přivlastnění" a opětovného navrácení ukazuje vlastní přístup k problému ve vztahu k výtvarnému umění a výtvarné výchově. Jednotlivé náměty odkrývají aspekty soukromého a veřejného a nastiňují způsoby, jakými se uživatel vztahuje ke svému prostředí a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectveřejný prostorcs_CZ
dc.subjectvnímánícs_CZ
dc.subjectvstupcs_CZ
dc.subjectpobytcs_CZ
dc.subjectaktivitacs_CZ
dc.subjectintervence ve veřejném prostorucs_CZ
dc.subjectrole autora a diváka ve veřejném prostorucs_CZ
dc.subjectsite-specific artcs_CZ
dc.subjectpublic spaceen_US
dc.subjectpercpetionen_US
dc.subjectentranceen_US
dc.subjectstayen_US
dc.subjectactivityen_US
dc.subjectintervention in the public spaceen_US
dc.subjectroles of the author and the viewer in public space,site-specific arten_US
dc.titlePoužívání veřejného prostoru ve vztahu k výtvarnému umění a vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-13
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId130878
dc.title.translatedUsage of public space in connection to visual art and educationen_US
dc.contributor.refereeBláha, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVIKOVÁ, Tereza. Používání veřejného prostoru ve vztahu k výtvarnému umění a výtvarné výchově [Diplomová práce]. Praha, 2019. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy. 98 s. (Přílohy na CD: 1 textová, 1 obrazová příloha) Obsahem diplomové práce je používání veřejného prostoru. Tedy takový způsob užívání, kdy na základě uvědomění si sama sebe ve společném, sdíleném prostoru za něj uživatel pociťuje a přebírá odpovědnost. Svůj zájem projevuje jako schopnost vést dialog s místem, jeho obyvateli, uživateli či správci. Autorku zajímá především moment zaměření pozornosti, jenž může (ale nemusí) vyústit v akci a stát se hybatelem změny. V této spojitosti je zmiňován fenomén tzv. jemné akce. Akce jednotlivce vycházející zevnitř samotného systému, jež se obvykle vyznačuje nenápadným působením s hlubším, dalekosáhlejším účinkem. Ústřední myšlenky autorka aplikuje v tematické řadě tvořené spojením didaktické a výtvarné části v provázaný celek. Na příkladu vytržení prvku veřejného prostoru ze svého všedního prostředí, jeho dočasného "přivlastnění" a opětovného navrácení ukazuje vlastní přístup k problému ve vztahu k výtvarnému umění a výtvarné výchově. Jednotlivé náměty odkrývají aspekty soukromého a veřejného a nastiňují způsoby, jakými se uživatel vztahuje ke svému prostředí a...cs_CZ
uk.abstract.enVIKOVÁ, Tereza. The Uses of Public Space in Connection to Visual Art and Art Education [Dissertation]. Prague, 2019. Charles University, Faculty of Education, Art Education Department. 98 pages (Attachments on CD: 1 text, 2 image attachments) The subject matter of the master's thesis is the use of public space. Namely a way of use when the user, on the basis of self-awareness in the common space, feels and assumes responsibility for this space. The author is particularly interested in the moment of focus, which may (or may not) result in action and become a change. In this context, the so called gentle action phenomenon is being mentioned. That is, an individual's actions emanating from within the system itself, which is usually characterized by subtle action with a deeper, more far-reaching effect. The author's central ideas are applied in a thematic series consisting of a combination of a didactic and an artistic part. Together, they create a coherent whole. The author shows her own approach to the problem (in relation to fine art and art education) based on the extraction of a public space element from its everyday environment, its temporary appropriation and restitution. Particular topics reveal the aspects of private and public and outline the ways in which the user relates to his or her...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantVelíšek, Martin
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV