Show simple item record

MEDIATRE OF COMMUNICATION IN CONTEMPORARY PAINTING
dc.contributor.advisorPfeiffer, Jan
dc.creatorKopecká, Marie
dc.date.accessioned2021-04-15T09:56:09Z
dc.date.available2021-04-15T09:56:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125119
dc.description.abstractThe content of this bachelor thesis is a comprehensive insight into the problematics of communication in art with the aim of application of specific theoretical principles into artistic experience with emphasis on the aesthetic education. Theoretical part of this thesis consists of two parts. First one is focusing on the historical development of the role of art in society, perception of art and starting points, which led artists to specific steps. The second part is focusing on the present. Here I mention the theoretical approaches to the issue of perception of art and visual communication, focus on what role the viewer plays in the process of communication and I analyze communication strategies of selected Czech contemporary artists. In the practical part I am dealing with approaches in my own art work, which is specific application of conclusions mentioned in the theoretical part. In this part I am focusing more on the process of my own work, on choices of particular themes, its specific rendition and following reflection with the aim of verification of particular effects of each medium, which should be integral part of every work in art. The didactic part contains theoretical starting points, which led to making didactic series and my own designed didactic series for the first degree of...en_US
dc.description.abstractObsahem této bakalářské práce je komplexní vhled do problematiky komunikace v umění s cílem aplikace konkrétních teoretických principů v umělecké praxi a především estetické výchově. Teoretická část této práce obsahuje dva oddíly. První z nich je zaměřen na historický vývoj role umění ve společnosti, jeho vnímání a východiska, která vedla umělce ke konkrétním krokům. Druhý oddíl se věnuje současnosti. Zmiňuji zde teoretické přístupy k problematice vnímání umění a vizuální komunikace, zabývám se tím, jakou roli hraje v procesu komunikace jeho divák, a rozebírám komunikační strategie vybraných současných českých malířů. V praktické části pojednávám o přístupu ke své vlastní výtvarné činnosti, která je konkrétní aplikací závěrů popsaných v teoretické části práce. V této části práce se komplexněji věnuji procesu vlastní malířské tvorby, volbě jednotlivých námětů, jejich konkrétnímu zpracování a následné reflexi s cílem ověření předem stanovených účinků jednotlivých prostředků, jež by měla být nedílnou součástí každé tvorby. Didaktická část obsahuje teoretická východiska, která mne vedla k vytvoření didaktické řady a samotný návrh didaktické řady pro první stupeň základní školy se zaměřením na výtvarnou výchovu. Tématem didaktické řady jsou emoce, námětem pak vyjadřování emocí pomocí rozdílných...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKomunikacecs_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectbarvacs_CZ
dc.subjectmalbacs_CZ
dc.subjectportrétcs_CZ
dc.subjectfiguracs_CZ
dc.subjectabstrakcecs_CZ
dc.subjectexpresecs_CZ
dc.subjectvizuální gramotnostcs_CZ
dc.subjectinstalacecs_CZ
dc.subjectprezentacecs_CZ
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectemotionen_US
dc.subjectcoloren_US
dc.subjectpaintingen_US
dc.subjectportraiten_US
dc.subjectfigureen_US
dc.subjectabstractionen_US
dc.subjectexpressionen_US
dc.subjectvisual literacyen_US
dc.subjectinstllationen_US
dc.subjectpresentationen_US
dc.titleKOMUNIKAČNÍ PROSTŘEDKY V SOUČASNÉ MALBĚcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId208400
dc.title.translatedMEDIATRE OF COMMUNICATION IN CONTEMPORARY PAINTINGen_US
dc.contributor.refereeKornatovský, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Art Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Art Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csObsahem této bakalářské práce je komplexní vhled do problematiky komunikace v umění s cílem aplikace konkrétních teoretických principů v umělecké praxi a především estetické výchově. Teoretická část této práce obsahuje dva oddíly. První z nich je zaměřen na historický vývoj role umění ve společnosti, jeho vnímání a východiska, která vedla umělce ke konkrétním krokům. Druhý oddíl se věnuje současnosti. Zmiňuji zde teoretické přístupy k problematice vnímání umění a vizuální komunikace, zabývám se tím, jakou roli hraje v procesu komunikace jeho divák, a rozebírám komunikační strategie vybraných současných českých malířů. V praktické části pojednávám o přístupu ke své vlastní výtvarné činnosti, která je konkrétní aplikací závěrů popsaných v teoretické části práce. V této části práce se komplexněji věnuji procesu vlastní malířské tvorby, volbě jednotlivých námětů, jejich konkrétnímu zpracování a následné reflexi s cílem ověření předem stanovených účinků jednotlivých prostředků, jež by měla být nedílnou součástí každé tvorby. Didaktická část obsahuje teoretická východiska, která mne vedla k vytvoření didaktické řady a samotný návrh didaktické řady pro první stupeň základní školy se zaměřením na výtvarnou výchovu. Tématem didaktické řady jsou emoce, námětem pak vyjadřování emocí pomocí rozdílných...cs_CZ
uk.abstract.enThe content of this bachelor thesis is a comprehensive insight into the problematics of communication in art with the aim of application of specific theoretical principles into artistic experience with emphasis on the aesthetic education. Theoretical part of this thesis consists of two parts. First one is focusing on the historical development of the role of art in society, perception of art and starting points, which led artists to specific steps. The second part is focusing on the present. Here I mention the theoretical approaches to the issue of perception of art and visual communication, focus on what role the viewer plays in the process of communication and I analyze communication strategies of selected Czech contemporary artists. In the practical part I am dealing with approaches in my own art work, which is specific application of conclusions mentioned in the theoretical part. In this part I am focusing more on the process of my own work, on choices of particular themes, its specific rendition and following reflection with the aim of verification of particular effects of each medium, which should be integral part of every work in art. The didactic part contains theoretical starting points, which led to making didactic series and my own designed didactic series for the first degree of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV