Zobrazit minimální záznam

Painting as matter
dc.contributor.advisorVelíšek, Martin
dc.creatorNováková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-04-15T09:54:22Z
dc.date.available2021-04-15T09:54:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125110
dc.description.abstractKateřina Nováková- Painting as matter ABSTRACT In my thesis I focus on painting and its material overlap. I no longer only observe paintings by sight, alone, I also use touch. As a result, the optical smoothness of the painting is disrupted and emphasis is placed on matter, structure and relief. I focus on the distinctive painter's footprint, impasto and gestic painting. I reflect on different approaches to landscape painting, and in the context of work I accentuate those who work with color as matter. I present the specifics using examples of artwork of selected artists. It is evident from the overview that the 20th century paved the way for material experimentation. In it, is the focus of the practical section of my thesis, i.e. my own piece of artwork. The series of images is a painting that extends from the two-dimensional to the three-dimensional, giving the images a plastic character. For this purpose, I use painting and non-painting materials. I adhere to the theme of an abstractly conceived landscape inspired by everyday objects. In the didactic section of the thesis, I propose and then undertake three varied tasks, connecting painting and a landscape element in an artistic function.en_US
dc.description.abstractKateřina Nováková- Malba jako hmota ABSTRAKT Ve své práci se zaměřuji na malbu a její hmotné přesahy. Na obrazy již nepohlížím pouze zrakem, ale i hmatem. Tím se ve svých důsledcích narušuje optická hladkost malby a je kladen důraz na hmotu, strukturu a reliéf. Zaměřuji se tedy na výraznou malířskou stopu, pastózní a gestický malířský projev. Reflektuji různé malířské přístupy ke krajině, a v kontextu práce akcentuji ty, které pracují s barvou jako hmotou. Na příkladu tvorby vybraných umělců představuji její specifika. Z přehledu je zřejmé, že 20. století otevřelo prostor pro materiálový experiment. V něm je těžiště praktické části, tedy mé vlastní malířské tvorby. Série obrazů je malbou, která přesahuje z dvourozměrného zobrazení do trojrozměrného, dodávající obrazům plastický charakter. K tomu využívám malířské i nemalířské materiály. Námětem se držím abstraktně pojaté krajiny, inspirované předměty každodennosti. V didaktické části navrhuji a následně realizuji tři odlišné úkoly, spojující malbu a krajinný prvek ve výtvarných úlohách.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectobrazcs_CZ
dc.subjectmalbacs_CZ
dc.subjecthmotacs_CZ
dc.subjectstrukturacs_CZ
dc.subjectgestocs_CZ
dc.subjectkrajinacs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectimageen_US
dc.subjectpaintingen_US
dc.subjectmatteren_US
dc.subjectstructureen_US
dc.subjectgestureen_US
dc.subjectlandscapeen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.titleMalba jako hmotacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId205191
dc.title.translatedPainting as matteren_US
dc.contributor.refereeKornatovský, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Art Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Art Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKateřina Nováková- Malba jako hmota ABSTRAKT Ve své práci se zaměřuji na malbu a její hmotné přesahy. Na obrazy již nepohlížím pouze zrakem, ale i hmatem. Tím se ve svých důsledcích narušuje optická hladkost malby a je kladen důraz na hmotu, strukturu a reliéf. Zaměřuji se tedy na výraznou malířskou stopu, pastózní a gestický malířský projev. Reflektuji různé malířské přístupy ke krajině, a v kontextu práce akcentuji ty, které pracují s barvou jako hmotou. Na příkladu tvorby vybraných umělců představuji její specifika. Z přehledu je zřejmé, že 20. století otevřelo prostor pro materiálový experiment. V něm je těžiště praktické části, tedy mé vlastní malířské tvorby. Série obrazů je malbou, která přesahuje z dvourozměrného zobrazení do trojrozměrného, dodávající obrazům plastický charakter. K tomu využívám malířské i nemalířské materiály. Námětem se držím abstraktně pojaté krajiny, inspirované předměty každodennosti. V didaktické části navrhuji a následně realizuji tři odlišné úkoly, spojující malbu a krajinný prvek ve výtvarných úlohách.cs_CZ
uk.abstract.enKateřina Nováková- Painting as matter ABSTRACT In my thesis I focus on painting and its material overlap. I no longer only observe paintings by sight, alone, I also use touch. As a result, the optical smoothness of the painting is disrupted and emphasis is placed on matter, structure and relief. I focus on the distinctive painter's footprint, impasto and gestic painting. I reflect on different approaches to landscape painting, and in the context of work I accentuate those who work with color as matter. I present the specifics using examples of artwork of selected artists. It is evident from the overview that the 20th century paved the way for material experimentation. In it, is the focus of the practical section of my thesis, i.e. my own piece of artwork. The series of images is a painting that extends from the two-dimensional to the three-dimensional, giving the images a plastic character. For this purpose, I use painting and non-painting materials. I adhere to the theme of an abstractly conceived landscape inspired by everyday objects. In the didactic section of the thesis, I propose and then undertake three varied tasks, connecting painting and a landscape element in an artistic function.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV