Úloha managementu školy v zabezpečení vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením s podporou pedagogické asistence
The Role of The School Management in Providing Education of Hanndicappet Childern, Pupils and Students with The Support of Pedagogical Assistance
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12510Identifikátory
SIS: 53253
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koberová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
30. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou zajištění pedagogické asistence při vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. naplnění svého nezadatelného práva na vzdělání potřebují děti, žáci a studenti se zdravotním postižením v řadě případů podporu pedagogické asistence. Pozice asistenta pedagoga jako pedagogického pracovníka je v naší legislativě ukotvená zatím jen poměrně krátce. Zmapování míst, jež se z pohledu ředitelů škol zaměstnávajících asistenty pedagoga jeví jako problematická, je cílem kvalitativního výzkumného šetření, které je součástí této práce. Použita při něm byla metoda interview s několika řediteli škol různých typů a zřizovatelů ve Středočeském kraji. Zkušenosti těchto ředitelů jsou pak využity v závěrečném návrhu optimálního postupu pro management škol při zřizování funkce asistenta pedagoga.
This final bachelor's work deals with problems of providing pedagogical assistance during the education of handicapped children, pupils and students. In many cases the handicapped children, pupils and students need pedagogical assistance support to fulfil their vested rights for education. The position of a pedagogical assistant as a pedagogical worker has been entrenched in our legislation rather shortly. The goal of the qualitative research, which is a part of this work, is to map the spots which have occurred to be problematic in the views of headmasters who are employing pedagogical assistants. The method of interviews with several headmasters of different types of schools and promoters in the Central Bohemian Region was used. The experience of these headmasters is utilised in the final suggestion of an optimal process for the school management on the occasion of setting up the function of the pedagogical assistant.