Show simple item record

Advertisement and Pre-School Age Children
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorŠtěrbová, Radka
dc.date.accessioned2017-04-05T11:20:34Z
dc.date.available2017-04-05T11:20:34Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12506
dc.description.abstractFenomén reklamy ovlivňuje náš každodenní život na každém kroku. Pro věkovou kategorii předškolních dětí je reklama nedílnou součástí dětských pořadů a časopisů. Nabízí hračky, stavebnice, potraviny, nápoje aj. Práce je zaměřena na to, jak reklamu vnímají nejen děti, ale i jejich rodiče a učitelky a i na to, jak reklama zasahuje do jejich běžného života a jak jsou jí ovlivňováni. Použila jsem dvě výzkumné metody - dotazník a experiment. U dětí jsem se zaměřila na to, jak reklamu vnímají, jak jí rozumí a jak na ni reagují. V dotazníku pro rodiče mě zajímalo, jaký je jejich pohled na reklamu a zda si uvědomují vliv reklamy na jejich dítě. V dotazníku pro učitelky jsem se zaměřila na to, zdali si i ony všímají nějakého vlivu reklamy na děti a zdali se reklamy projevují například v námětových hrách. Potvrdila se má hypotéza, že děti jsou reklamou ovlivňovány, ale pokud se to děje pod dohledem rodičů nebo jiných dospělých osob, vliv není tak zásadní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis Bachalor elaborate wants to pay attention at the fact how advertizing is being persieved not only by children,but by their parents and teachers as well and how advertizing interferes with their daily life and influences them. I used an investigation method of questionnaire - experiment. Concerning the children, I decided to stress the way how they persieve the advertizing,how they understand it and what is their reaction to it. In the questionnaire for parents, I was interested in their opinion on advertizing and if they were aware of the influence of it regarding their children. In the questionnaire for teachers, I intended to find out if they were aware of any influence of advertizing on children and if the advertizing is seen,for example, in their thematic games My hypothesis, that the children are being influenced by advertizing, has been confirmed,however if this occurs under supervision of their parents or other adults,the influence is not substantial. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleReklama a dítě předškolního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-23
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52619
dc.title.translatedAdvertisement and Pre-School Age Childrenen_US
dc.contributor.refereeValentová, Lidmila
dc.identifier.aleph002026048
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csFenomén reklamy ovlivňuje náš každodenní život na každém kroku. Pro věkovou kategorii předškolních dětí je reklama nedílnou součástí dětských pořadů a časopisů. Nabízí hračky, stavebnice, potraviny, nápoje aj. Práce je zaměřena na to, jak reklamu vnímají nejen děti, ale i jejich rodiče a učitelky a i na to, jak reklama zasahuje do jejich běžného života a jak jsou jí ovlivňováni. Použila jsem dvě výzkumné metody - dotazník a experiment. U dětí jsem se zaměřila na to, jak reklamu vnímají, jak jí rozumí a jak na ni reagují. V dotazníku pro rodiče mě zajímalo, jaký je jejich pohled na reklamu a zda si uvědomují vliv reklamy na jejich dítě. V dotazníku pro učitelky jsem se zaměřila na to, zdali si i ony všímají nějakého vlivu reklamy na děti a zdali se reklamy projevují například v námětových hrách. Potvrdila se má hypotéza, že děti jsou reklamou ovlivňovány, ale pokud se to děje pod dohledem rodičů nebo jiných dospělých osob, vliv není tak zásadní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachalor elaborate wants to pay attention at the fact how advertizing is being persieved not only by children,but by their parents and teachers as well and how advertizing interferes with their daily life and influences them. I used an investigation method of questionnaire - experiment. Concerning the children, I decided to stress the way how they persieve the advertizing,how they understand it and what is their reaction to it. In the questionnaire for parents, I was interested in their opinion on advertizing and if they were aware of the influence of it regarding their children. In the questionnaire for teachers, I intended to find out if they were aware of any influence of advertizing on children and if the advertizing is seen,for example, in their thematic games My hypothesis, that the children are being influenced by advertizing, has been confirmed,however if this occurs under supervision of their parents or other adults,the influence is not substantial. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV