Show simple item record

Differences of understanding and remembering of antique tale red by pupils, compared with antique tale worked out through methods of D.I.E.
dc.contributor.advisorSvobodová, Radmila
dc.creatorJežková, Kristýna
dc.date.accessioned2021-04-08T16:15:18Z
dc.date.available2021-04-08T16:15:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125034
dc.description.abstractA diploma thesis is concerned with research. The research is focused on compare of effectiveness and differences of two opposite techniques, which are using in school environment. Methods and techniques of drama in contrast of clasics method of frontal teaching. A primary aim of diploma thesis is finding out, if these particular methods has got influences for better or worst understanding and remembering subject metter and how big are these influences. The diploma thesis is devided on two parts. First is theoretics and second is practics part. Thoretics part is making efforts to sketch these problematics of technical viewpoint. It is woking mainly with specialized literature. Theoretics part is creating foundations for practics part. Practics part is asking about researches questions first and choosing exploratives methodes for research. Like researchs method is selecting of analysis of tests from children from both of classes. Test was created on the basis of taked places of lessons. Starting point for practics part was book names "Old greece mythos and legends" from author Eduard Petiška. In this book I choosed one of them. Choosed legend is "Trója". The end of practics part is reflecting of lessons and knowledges, which was achiaved in this research. In the end will be maked summary and...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá výzkumem, jež porovnává efektivitu a rozdíl dvou protikladných metod užívaných ve školním prostředí. "Metody a techniky dramatické výchovy v kontrastu klasické metody frontální výuky." Cílem této práce je zjistit, zda jednotlivé metody mají vliv, a jak moc rozdílný, pro lepší či horší pochopení a zapamatování dané látky. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve klade výzkumné otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumná metoda je zvolena analýza testů vytvořených na základě odučených lekcí. Východiskem pro praktickou část je kniha "Staré řecké báje a pověsti" od Eduarda Petišky, v níž jsem se zaměřila na jednu konkrétní báji "Trója". Konec praktické části patří zreflektování průběhu lekcí a "poznání", kterého bylo dosaženo díky výzkumu. V závěru bude provedeno shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subject1 st.gradeen_US
dc.subjectrememberingen_US
dc.subjectunderstandingen_US
dc.subjectantiqueen_US
dc.subjecttaleen_US
dc.subjectperioden_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectmethods and techniquesen_US
dc.subjectDrama in Educationen_US
dc.subject1. stupeňcs_CZ
dc.subjectzapamatovánícs_CZ
dc.subjectpochopenícs_CZ
dc.subjectantikacs_CZ
dc.subjectbájecs_CZ
dc.subjectdobacs_CZ
dc.subjectsrovnánícs_CZ
dc.subjectmetody a technikycs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.titleRozdíly v zapamatování a pochopení antické pověsti přečtené versus uchopené metodami a technikami dramatické výchovy.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-14
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId173882
dc.title.translatedDifferences of understanding and remembering of antique tale red by pupils, compared with antique tale worked out through methods of D.I.E.en_US
dc.contributor.refereeHanyš Holemá, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá výzkumem, jež porovnává efektivitu a rozdíl dvou protikladných metod užívaných ve školním prostředí. "Metody a techniky dramatické výchovy v kontrastu klasické metody frontální výuky." Cílem této práce je zjistit, zda jednotlivé metody mají vliv, a jak moc rozdílný, pro lepší či horší pochopení a zapamatování dané látky. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve klade výzkumné otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumná metoda je zvolena analýza testů vytvořených na základě odučených lekcí. Východiskem pro praktickou část je kniha "Staré řecké báje a pověsti" od Eduarda Petišky, v níž jsem se zaměřila na jednu konkrétní báji "Trója". Konec praktické části patří zreflektování průběhu lekcí a "poznání", kterého bylo dosaženo díky výzkumu. V závěru bude provedeno shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek.cs_CZ
uk.abstract.enA diploma thesis is concerned with research. The research is focused on compare of effectiveness and differences of two opposite techniques, which are using in school environment. Methods and techniques of drama in contrast of clasics method of frontal teaching. A primary aim of diploma thesis is finding out, if these particular methods has got influences for better or worst understanding and remembering subject metter and how big are these influences. The diploma thesis is devided on two parts. First is theoretics and second is practics part. Thoretics part is making efforts to sketch these problematics of technical viewpoint. It is woking mainly with specialized literature. Theoretics part is creating foundations for practics part. Practics part is asking about researches questions first and choosing exploratives methodes for research. Like researchs method is selecting of analysis of tests from children from both of classes. Test was created on the basis of taked places of lessons. Starting point for practics part was book names "Old greece mythos and legends" from author Eduard Petiška. In this book I choosed one of them. Choosed legend is "Trója". The end of practics part is reflecting of lessons and knowledges, which was achiaved in this research. In the end will be maked summary and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV