Zobrazit minimální záznam

The Legitimacy of Public Service Media in the 21st Century: The Role of Audience Analysis
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorVysloužilová, Kristýna
dc.date.accessioned2021-04-08T16:15:06Z
dc.date.available2021-04-08T16:15:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125033
dc.description.abstractThe dissertation thesis addresses the current position of European public service media. After many years in the position of naturally monopolistic broadcasters, these media are competing for attention not only with a number of private media but also with an unlimited number of online platforms. The thesis analyzes the main potential threats to the legitimacy of public service media and gradually describes the normative requirements that are imposed on public service media primarily by legislation, but that also arise from a socio-historical context. Furthermore, it describes technological trends in the media sector that influence media consumption patterns. Finally, it covers the transformation of the relationship between public service media and their audience. The audience and their expectations are identified as the key source of public service media legitimacy. The research in the thesis aims to analyze to what extent and how the public service media in Europe use audience analysis when defending their own legitimacy. It also presents specific recommendations and results of the author's own quantitative pilot research on a representative sample of the Czech population, which verifies the potential of some of these recommendations on the example of the Czech Television's perception.en_US
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá aktuálním postavením médií veřejné služby v Evropě. Popisuje situaci, kdy tato média po dlouhých letech v pozici přirozeně monopolních vysílatelů soupeří o pozornost nejen s řadou soukromých médií, ale i s nepřeberným množstvím online platforem. V práci jsou analyzovány hlavní příčiny potenciálního ohrožení legitimity médií veřejné služby. Na úvod jsou popsány normativní požadavky, které jsou na média veřejné služby kladeny primárně legislativou, ale která vyplývají i ze sociálně-historického kontextu. Dále jsou analyzovány technologické trendy na mediálním trhu, které ovlivňují způsob konzumace mediálních obsahů a na závěr proměna vztahu mezi médii veřejné služby a jejich publikem. Právě publikum, respektive jeho očekávání, je v práci identifikováno jako klíčový zdroj legitimity médií veřejné služby. Praktická část práce si tak klade za cíl zmapovat, jakým způsobem se sama média veřejné služby v Evropě v kontextu obhajoby vlastní legitimity věnují analýzám publika. Zároveň tato část představuje konkrétní příklady dobré praxe, doporučení i výsledky vlastního pilotního kvantitativního výzkumu na reprezentativním vzorku české populace, který ověřuje potenciál některých z uvedených doporučení na příkladu České televize.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPublic service mediaen_US
dc.subjectLegitimacyen_US
dc.subjectPublicen_US
dc.subjectPublic Serviceen_US
dc.subjectExpectationsen_US
dc.subjectNew Mediaen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.subjectMédia veřejné službycs_CZ
dc.subjectlegitimitacs_CZ
dc.subjectpublikumcs_CZ
dc.subjectveřejná službacs_CZ
dc.subjectočekávánícs_CZ
dc.subjectdigitální síťová médiacs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.titleLegitimita médií veřejné služby v 21. století: role analýzy publikacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-03-16
dc.description.departmentInstitut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Communication Studies and Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId169702
dc.title.translatedThe Legitimacy of Public Service Media in the 21st Century: The Role of Audience Analysisen_US
dc.contributor.refereeTrampota, Tomáš
dc.contributor.refereeKroupa, Jiří
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia and Communication studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communication studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Communication Studies and Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia and Communication studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communication studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce se zabývá aktuálním postavením médií veřejné služby v Evropě. Popisuje situaci, kdy tato média po dlouhých letech v pozici přirozeně monopolních vysílatelů soupeří o pozornost nejen s řadou soukromých médií, ale i s nepřeberným množstvím online platforem. V práci jsou analyzovány hlavní příčiny potenciálního ohrožení legitimity médií veřejné služby. Na úvod jsou popsány normativní požadavky, které jsou na média veřejné služby kladeny primárně legislativou, ale která vyplývají i ze sociálně-historického kontextu. Dále jsou analyzovány technologické trendy na mediálním trhu, které ovlivňují způsob konzumace mediálních obsahů a na závěr proměna vztahu mezi médii veřejné služby a jejich publikem. Právě publikum, respektive jeho očekávání, je v práci identifikováno jako klíčový zdroj legitimity médií veřejné služby. Praktická část práce si tak klade za cíl zmapovat, jakým způsobem se sama média veřejné služby v Evropě v kontextu obhajoby vlastní legitimity věnují analýzám publika. Zároveň tato část představuje konkrétní příklady dobré praxe, doporučení i výsledky vlastního pilotního kvantitativního výzkumu na reprezentativním vzorku české populace, který ověřuje potenciál některých z uvedených doporučení na příkladu České televize.cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation thesis addresses the current position of European public service media. After many years in the position of naturally monopolistic broadcasters, these media are competing for attention not only with a number of private media but also with an unlimited number of online platforms. The thesis analyzes the main potential threats to the legitimacy of public service media and gradually describes the normative requirements that are imposed on public service media primarily by legislation, but that also arise from a socio-historical context. Furthermore, it describes technological trends in the media sector that influence media consumption patterns. Finally, it covers the transformation of the relationship between public service media and their audience. The audience and their expectations are identified as the key source of public service media legitimacy. The research in the thesis aims to analyze to what extent and how the public service media in Europe use audience analysis when defending their own legitimacy. It also presents specific recommendations and results of the author's own quantitative pilot research on a representative sample of the Czech population, which verifies the potential of some of these recommendations on the example of the Czech Television's perception.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV