Zobrazit minimální záznam

Non-pharmacological methods of cognitive remediation in schizophrenia patients - transcranial direct current stimulation (tDCS) and cognitive training
dc.contributor.advisorNiederlová, Markéta
dc.creatorHohinová, Michaela
dc.date.accessioned2021-03-27T10:53:35Z
dc.date.available2021-03-27T10:53:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124988
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou neurokognitivních změn u schizofrenie a možností nefarmakologických intervencí. Shrnuje nejprve současné poznatky o schizofrenii, a to v souvislosti s interdisciplinárními přesahy umožňujícími orientaci v tématu. Popsány jsou také jednotlivé kognitivní poruchy, které bývají součástí nemoci. Hlavním těžištěm práce je informovat o možnostech kognitivní remediace. Podrobněji se věnujeme kognitivnímu tréninku a transkraniální stimulaci stejnosměrným proudem. Zejména využití stimulačních metod nebylo v české literatuře dosud popsáno. Práce by tak měla přispět ke zmapování této problematiky. Na teoretickou část navazuje empirická, která představí výsledky naší pilotní studie. Ve studii mapujeme pomocí kvantitativně-kvalitativní metodologie objektivní a subjektivní změny v kognitivních funkcích před a po aplikaci stimulace kombinované kognitivním tréninkem u pacientů se schizofrenním onemocnění. Do studie bylo zařazeno 9 pacientů, kteří splnili vstupní kritéria. Z výsledků v kvantitativní části jsme nezjistili signifikantní změny po aplikaci aktivní stimulace tDCS v kombinaci s kognitivním tréninkem. Kvalitativní část studie popsala subjektivně vnímané změny a zlepšení v kognitivních funkcích referované pacienty a ověřila bezpečnost stimulace tDCS. Z výsledků naší...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the topic of neurocognitive changes in schizophrenia and the possibility of non-pharmacological interventions. It first summarizes current knowledge about schizophrenia, in connection with interdisciplinary overlaps enabling orientation in the topic. The thesis describes the individual cognitive disorders that are part of the disease. The main focus of the work is to inform about the possibilities of cognitive remediation. We focus on cognitive training and transcranial direct current stimulation in more detail. In particular, the use of stimulation methods has not yet been described in Czech literature. The work should thus contribute to the mapping of this issue. The theoretical part is followed by an empirical presentation of the results of our pilot study. In the study, we use a quantitative-qualitative methodology to map objective and subjective changes in cognitive functions before and after the application of stimulation and cognitive training in patients with schizophrenia. We included 9 patients who met the entry criteria. The results of the quantitative part did not reveal significant changes after the application of active tDCS stimulation in combination with cognitive training. The qualitative part of the study described subjectively perceived changes and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectschizophrenia|neurocognition|cognitive training|transcranial stimulationen_US
dc.subjectschizofrenie|neurokognice|kognitivní trénink|transkraniální stimulacecs_CZ
dc.titleNefarmakologické metody kognitivní remediace u pacientů se schizofrenním onemocněním - transkraniální stimulace stejnosměrným proudem (tDCS) a kognitivní tréninkcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-25
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId220943
dc.title.translatedNon-pharmacological methods of cognitive remediation in schizophrenia patients - transcranial direct current stimulation (tDCS) and cognitive trainingen_US
dc.contributor.refereeKrámská, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou neurokognitivních změn u schizofrenie a možností nefarmakologických intervencí. Shrnuje nejprve současné poznatky o schizofrenii, a to v souvislosti s interdisciplinárními přesahy umožňujícími orientaci v tématu. Popsány jsou také jednotlivé kognitivní poruchy, které bývají součástí nemoci. Hlavním těžištěm práce je informovat o možnostech kognitivní remediace. Podrobněji se věnujeme kognitivnímu tréninku a transkraniální stimulaci stejnosměrným proudem. Zejména využití stimulačních metod nebylo v české literatuře dosud popsáno. Práce by tak měla přispět ke zmapování této problematiky. Na teoretickou část navazuje empirická, která představí výsledky naší pilotní studie. Ve studii mapujeme pomocí kvantitativně-kvalitativní metodologie objektivní a subjektivní změny v kognitivních funkcích před a po aplikaci stimulace kombinované kognitivním tréninkem u pacientů se schizofrenním onemocnění. Do studie bylo zařazeno 9 pacientů, kteří splnili vstupní kritéria. Z výsledků v kvantitativní části jsme nezjistili signifikantní změny po aplikaci aktivní stimulace tDCS v kombinaci s kognitivním tréninkem. Kvalitativní část studie popsala subjektivně vnímané změny a zlepšení v kognitivních funkcích referované pacienty a ověřila bezpečnost stimulace tDCS. Z výsledků naší...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the topic of neurocognitive changes in schizophrenia and the possibility of non-pharmacological interventions. It first summarizes current knowledge about schizophrenia, in connection with interdisciplinary overlaps enabling orientation in the topic. The thesis describes the individual cognitive disorders that are part of the disease. The main focus of the work is to inform about the possibilities of cognitive remediation. We focus on cognitive training and transcranial direct current stimulation in more detail. In particular, the use of stimulation methods has not yet been described in Czech literature. The work should thus contribute to the mapping of this issue. The theoretical part is followed by an empirical presentation of the results of our pilot study. In the study, we use a quantitative-qualitative methodology to map objective and subjective changes in cognitive functions before and after the application of stimulation and cognitive training in patients with schizophrenia. We included 9 patients who met the entry criteria. The results of the quantitative part did not reveal significant changes after the application of active tDCS stimulation in combination with cognitive training. The qualitative part of the study described subjectively perceived changes and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantKlírová, Monika
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV