dc.contributor.advisor | Viktorová, Ida | |
dc.creator | Haladová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-03-05T11:04:14Z | |
dc.date.available | 2021-03-05T11:04:14Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/124804 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce si klade za cíl zařadit do školního vyučování cvičení, hry na trénink pozornosti a zaznamenat, jestli dojde ke zlepšení pozornosti při pravidelném nácviku. Teoretická část se zabývá definicí pozornosti, popsáním faktorů, které pozornost negativně i pozitivně ovlivňuje. Zabývá se dítětem v mladším školním věku, popisuje jeho dovednosti a schopnosti. Empirická část zpracovává analýzu a porovnává výsledky skupinové činnosti žáků na prvním stupni. Zaměřuje se na pozorování 24 respondentů po dobu čtyř měsíců a zaznamenává jejich průběžných výsledků. Žáci jsou rozděleni na dvě skupiny, aby mohl být jejich pokrok a zlepšení detailněji zaznamenáno. Pozorování bylo prováděno třídním pedagogem a asistentem pedagoga. Výzkum byl realizován na prvním stupni základní školy na Praze 5.Při sběru dat byla použita metoda pozorování dětí ve třídě, jejich práce, pozornosti a paměti. Měření pozornosti proběhlo na začátku a na konci výzkumu. Diplomová práce má zmapovat, jestli může pedagog zlepšit pozornost žáků, zda se při pravidelném nácviku a tréninku pozornost zlepší. Z výsledků vyplývá, že pozornost tréninkem zlepšit lze. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This Master's thesis aims to introduce attention-improving games in primary schooling and record its effect on pupils. The theoretical part considers the definition of attention of primary school pupils. The empirical part analyzes the results of group exercises in early primary school age. It covers 24 pupils over 4 months. They are split into two groups to better monitor the performances in detail. The observations were done by the class teacher and her assistant. The research was conducted in a primary school in Prague 5 district. The data collection process involved observations and teacher's research notes. The measurements were conducted at the beginning and at the end of the observation period to statistically determine the effect of training. The thesis explores the means for a teacher to improve pupils' attention with a structured training and exercises. The results suggest that attention of pupils can be improved with specific training methods. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | attention | en_US |
dc.subject | elementary school | en_US |
dc.subject | concentration | en_US |
dc.subject | training | en_US |
dc.subject | Pozornost na prvním stupni a její pravidelný nácvik | cs_CZ |
dc.title | Pozornost na prvním stupni a její pravidelný nácvik | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-01-11 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 230659 | |
dc.title.translated | Practice of attention skills in primary schooling | en_US |
dc.contributor.referee | Trpišovská, Dobromila | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce si klade za cíl zařadit do školního vyučování cvičení, hry na trénink pozornosti a zaznamenat, jestli dojde ke zlepšení pozornosti při pravidelném nácviku. Teoretická část se zabývá definicí pozornosti, popsáním faktorů, které pozornost negativně i pozitivně ovlivňuje. Zabývá se dítětem v mladším školním věku, popisuje jeho dovednosti a schopnosti. Empirická část zpracovává analýzu a porovnává výsledky skupinové činnosti žáků na prvním stupni. Zaměřuje se na pozorování 24 respondentů po dobu čtyř měsíců a zaznamenává jejich průběžných výsledků. Žáci jsou rozděleni na dvě skupiny, aby mohl být jejich pokrok a zlepšení detailněji zaznamenáno. Pozorování bylo prováděno třídním pedagogem a asistentem pedagoga. Výzkum byl realizován na prvním stupni základní školy na Praze 5.Při sběru dat byla použita metoda pozorování dětí ve třídě, jejich práce, pozornosti a paměti. Měření pozornosti proběhlo na začátku a na konci výzkumu. Diplomová práce má zmapovat, jestli může pedagog zlepšit pozornost žáků, zda se při pravidelném nácviku a tréninku pozornost zlepší. Z výsledků vyplývá, že pozornost tréninkem zlepšit lze. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This Master's thesis aims to introduce attention-improving games in primary schooling and record its effect on pupils. The theoretical part considers the definition of attention of primary school pupils. The empirical part analyzes the results of group exercises in early primary school age. It covers 24 pupils over 4 months. They are split into two groups to better monitor the performances in detail. The observations were done by the class teacher and her assistant. The research was conducted in a primary school in Prague 5 district. The data collection process involved observations and teacher's research notes. The measurements were conducted at the beginning and at the end of the observation period to statistically determine the effect of training. The thesis explores the means for a teacher to improve pupils' attention with a structured training and exercises. The results suggest that attention of pupils can be improved with specific training methods. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |