Show simple item record

Contemporary teacher
dc.contributor.advisorSpilková, Vladimíra
dc.creatorVorlíčková, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-05T11:14:21Z
dc.date.available2017-04-05T11:14:21Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12475
dc.description.abstractDiplomová práce "Současný učitel" se v teoretické části zabývá profesí učitele, jejím historickým vývojem, současnou podobou a jejími problémy a transformací českého školství po roce 1989. V praktické části je práce orientována na zjišťování informovanosti učitelů a rodičů o kurikurální reformě a jejich názory na ni. Přílohy obsahují otázky, které byly pokládány učitelům, ukázky vyplněných dotazníků rodičů, Chartu učitelů a Stanovy občanského sdružení Česká pedagogická komora.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals in its theoretical part with the teachers' profession, its historical development, current status, its problems as well as the transformation of the Czech schooling system after 1989. The practical part focuses on determining how much the teachers and parents are familiar with the curriculum reform, and their opinions on it. Attachments contain questions that were given to teachers, samples of questionnaires filled out by parents, the Teachers' Charter and the Articles of the Czech Pedagogical Chamber civic association.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSoučasný učitelcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-14
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52974
dc.title.translatedContemporary teacheren_US
dc.contributor.refereeKřivánek, Zdeněk
dc.identifier.aleph000943115
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Současný učitel" se v teoretické části zabývá profesí učitele, jejím historickým vývojem, současnou podobou a jejími problémy a transformací českého školství po roce 1989. V praktické části je práce orientována na zjišťování informovanosti učitelů a rodičů o kurikurální reformě a jejich názory na ni. Přílohy obsahují otázky, které byly pokládány učitelům, ukázky vyplněných dotazníků rodičů, Chartu učitelů a Stanovy občanského sdružení Česká pedagogická komora.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals in its theoretical part with the teachers' profession, its historical development, current status, its problems as well as the transformation of the Czech schooling system after 1989. The practical part focuses on determining how much the teachers and parents are familiar with the curriculum reform, and their opinions on it. Attachments contain questions that were given to teachers, samples of questionnaires filled out by parents, the Teachers' Charter and the Articles of the Czech Pedagogical Chamber civic association.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV