Show simple item record

The phenomenon of eating habits of users in the context of social media
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorŠulcová, Barbora
dc.date.accessioned2021-03-03T08:19:09Z
dc.date.available2021-03-03T08:19:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124745
dc.description.abstractPůvodní funkce sociálních médií byla především komunikační a zábavní. Sociální média se však neustále vyvíjejí a od vzniku prvních sociálních platforem na internetu došlo ke značnému posunu. V současné době tak sociální média poskytují mnohem širší využití než dříve včetně možnosti snadného finančního výdělku, čehož využívají firmy i jednotlivci. Vzhledem k tomu, že internet jako takový je v tomto ohledu minimálně regulovaný a vidina finančního obnosu či dalších odběratelů a sledujících je lákavá, může často docházet k dezinformacím v příspěvcích na sociálních sítích. Na sociálních sítích je možné se často setkávat s radami ohledně životního stylu a stravování, které nemusí být pro každého uživatele vhodné či dokonce mohou jejich zdraví ohrožovat. I přesto bývají tyto informace oslavovány a sdíleny dále mezi uživateli. Tato diplomová práce se zaměřuje na to, jakým způsobem z pohledu jedinců vstupují sociální média do utváření a přetváření jejich stravovacích návyků a za pomoci kvantitativní a kvalitativní výzkumné metody se snaží odpovědět na otázku, jak konzumenti obsahů sociálních médií přistupují k informacím ohledně stravování získaných na těchto platformách včetně jejich ochoty si získané informace ověřovat.cs_CZ
dc.description.abstractThe original intentions for social media were communication and entertainment. However, social media keep evolving and since the birth of the first internet-accessible social platforms, we saw a significant shift. Currently, social media are used for many more purposes, such as an easy way to earn money, which is often used by both companies and individuals. Considering the fact that internet is minimally regulated in this aspect, the tempting vision of earning money or gaining more followers may often lead to disinformation in social media posts. It is not unusual to come across lifestyle and diet advice which may be unsuitable for every user, or even be dangerous to their health. Even then, these information are sometimes celebrated and shared further amongst users. This Masters Thesis focuses on how social media affect their users regarding forming and shaping their diet from the point of view of the users. Using both quantitative and qualitative research methods, the researcher is trying to find how social media consumers approach information learnt on these platforms, including their willingness to verify their validity.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectnutritionen_US
dc.subjecteating habitsen_US
dc.subjecthealthy lifestyleen_US
dc.subjectquantitative researchen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectsociální médiacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectvýživacs_CZ
dc.subjectstravovací návykycs_CZ
dc.subjectzdravý životní stylcs_CZ
dc.subjectkvantitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.titleFenomén stravovacích návyků uživatelů v kontextu sociálních médiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-10
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215236
dc.title.translatedThe phenomenon of eating habits of users in the context of social mediaen_US
dc.contributor.refereeSoukup, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPůvodní funkce sociálních médií byla především komunikační a zábavní. Sociální média se však neustále vyvíjejí a od vzniku prvních sociálních platforem na internetu došlo ke značnému posunu. V současné době tak sociální média poskytují mnohem širší využití než dříve včetně možnosti snadného finančního výdělku, čehož využívají firmy i jednotlivci. Vzhledem k tomu, že internet jako takový je v tomto ohledu minimálně regulovaný a vidina finančního obnosu či dalších odběratelů a sledujících je lákavá, může často docházet k dezinformacím v příspěvcích na sociálních sítích. Na sociálních sítích je možné se často setkávat s radami ohledně životního stylu a stravování, které nemusí být pro každého uživatele vhodné či dokonce mohou jejich zdraví ohrožovat. I přesto bývají tyto informace oslavovány a sdíleny dále mezi uživateli. Tato diplomová práce se zaměřuje na to, jakým způsobem z pohledu jedinců vstupují sociální média do utváření a přetváření jejich stravovacích návyků a za pomoci kvantitativní a kvalitativní výzkumné metody se snaží odpovědět na otázku, jak konzumenti obsahů sociálních médií přistupují k informacím ohledně stravování získaných na těchto platformách včetně jejich ochoty si získané informace ověřovat.cs_CZ
uk.abstract.enThe original intentions for social media were communication and entertainment. However, social media keep evolving and since the birth of the first internet-accessible social platforms, we saw a significant shift. Currently, social media are used for many more purposes, such as an easy way to earn money, which is often used by both companies and individuals. Considering the fact that internet is minimally regulated in this aspect, the tempting vision of earning money or gaining more followers may often lead to disinformation in social media posts. It is not unusual to come across lifestyle and diet advice which may be unsuitable for every user, or even be dangerous to their health. Even then, these information are sometimes celebrated and shared further amongst users. This Masters Thesis focuses on how social media affect their users regarding forming and shaping their diet from the point of view of the users. Using both quantitative and qualitative research methods, the researcher is trying to find how social media consumers approach information learnt on these platforms, including their willingness to verify their validity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV