Show simple item record

Problems of integration of talented students
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorChobotová, Petra
dc.date.accessioned2017-04-05T11:13:54Z
dc.date.available2017-04-05T11:13:54Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12473
dc.description.abstractDiplomová práce na téma problematika integrace nadaných žáků obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na pojmové zmapování problematiky nadání a vývoj jeho pojetí. Popisuje osobnost mimořádně nadaného dítěte a sociální prostředí, které ho obklopuje. Dále jsou v teoretické části uvedeny možnosti vzdělávání mimořádně nadaných, kde je největší důraz kladen na integraci a podmínky její realizace. Další částí je přehled současných přístupů péči o nadané u nás, v Německu a v ostatních zemích. V praktické části jsou zpracovány metodou kasuistiky dva konkrétní případy mimořádně nadaných dětí, přičemž největší pozornost je věnována vývoji jejich sebepojetí. Dále zmapování zkušeností a záměrů v jejich výchově a vzdělávání jako obecnějších námětů tvorbě individuálního vzdělávacího programu. Další výzkum srovnává dotazníkovou metodou péči o nadané v Německu a v České republice.cs_CZ
dc.description.abstractDiplomarbeit über das Thema Problematik der Integration der hochbegabten Kinder besteht aus einem theoretischen und praktischen Teil. Der theorethische Teil befasst sich mit der Aufklärung der Hauptbegriffen, die mit der Problematik der Hochbegabung zusammenhängen, sowie auch mit der Entwicklung der Begabungsauffassung. In dem theoretischen Teil werden auch die charakteristischen Merkmale einer hochbegabten Kind-Persönlichkeit und sein soziales Umfeld beschrieben. Dieser Teil orientiert sich weiter an Unterrichtsmöglichkeiten der hochbegabten Schüler mit Nachdruck auf Integration und Bedingungen ihrer Realisation. In dem praktischen Teil wurden zwei konkrete Fälle mit der Kasuistikmethode bearbeitet, wobei die Aufmerksemkeit auf ihr Selbstbildentwicklung und Bildungserfahrungen gerichtet wurde. Die nächste Forschung der Diplomarbeit vergleicht durch die Fragenbogenmethode die aktuelle Situation im Bereich der Schulbildung und Erziehung der hochbegabten Kinder in der Tschechischen Republik und in Deutschland.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika integrace nadaných žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-14
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52003
dc.title.translatedProblems of integration of talented studentsen_US
dc.contributor.refereeTomková, Anna
dc.identifier.aleph000943142
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce na téma problematika integrace nadaných žáků obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na pojmové zmapování problematiky nadání a vývoj jeho pojetí. Popisuje osobnost mimořádně nadaného dítěte a sociální prostředí, které ho obklopuje. Dále jsou v teoretické části uvedeny možnosti vzdělávání mimořádně nadaných, kde je největší důraz kladen na integraci a podmínky její realizace. Další částí je přehled současných přístupů péči o nadané u nás, v Německu a v ostatních zemích. V praktické části jsou zpracovány metodou kasuistiky dva konkrétní případy mimořádně nadaných dětí, přičemž největší pozornost je věnována vývoji jejich sebepojetí. Dále zmapování zkušeností a záměrů v jejich výchově a vzdělávání jako obecnějších námětů tvorbě individuálního vzdělávacího programu. Další výzkum srovnává dotazníkovou metodou péči o nadané v Německu a v České republice.cs_CZ
uk.abstract.enDiplomarbeit über das Thema Problematik der Integration der hochbegabten Kinder besteht aus einem theoretischen und praktischen Teil. Der theorethische Teil befasst sich mit der Aufklärung der Hauptbegriffen, die mit der Problematik der Hochbegabung zusammenhängen, sowie auch mit der Entwicklung der Begabungsauffassung. In dem theoretischen Teil werden auch die charakteristischen Merkmale einer hochbegabten Kind-Persönlichkeit und sein soziales Umfeld beschrieben. Dieser Teil orientiert sich weiter an Unterrichtsmöglichkeiten der hochbegabten Schüler mit Nachdruck auf Integration und Bedingungen ihrer Realisation. In dem praktischen Teil wurden zwei konkrete Fälle mit der Kasuistikmethode bearbeitet, wobei die Aufmerksemkeit auf ihr Selbstbildentwicklung und Bildungserfahrungen gerichtet wurde. Die nächste Forschung der Diplomarbeit vergleicht durch die Fragenbogenmethode die aktuelle Situation im Bereich der Schulbildung und Erziehung der hochbegabten Kinder in der Tschechischen Republik und in Deutschland.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV