Trump vs. Babiš: Comparative case study of populist leadership, communication,and party politics in the post-Gutenberg era
Trump vs. Babiš: Komparativní případová studie populistického leadershipu, komunikace a stranické politiky v post-Gutenbergově éře
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124680Identifikátory
SIS: 216927
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fiřtová, Magdalena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mezinárodní teritoriální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra severoamerických studií
Datum obhajoby
5. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Populismus, Volby, Donald Trump, Andrej Babiš, Spojené státy americké, Česká republika, Diskurz, Ideologie, Marketing, Leadership, KomunikaceKlíčová slova (anglicky)
Populism, Elections, Donald Trump, Andrej Babiš, United States, Czech Republic, Discourse, Ideology, Marketing, Leadership, CommunicationCílem této diplomové práce je analýza konceptu populismu v post-Gutenbergově éře. Výzkum vychází z předpokladu, že vývoj politického prostředí a změna mediálního prostředí má za následek potřebu implementace odlišného přístupu ke zkoumání populismu. Úpadek tradičních politických stran, zánik ideologického štěpení a personalizace politiky zapříčiňuje potřebu přehodnocení diskuze o vhodné definici populismu. Na základě komparativní případové studie dvou lídrů - Andreje Babiše a Donalda Trumpa, tato diplomová práce zkoumá, jak různé definice populismu vysvětlují jejich chování a pokouší se o určení té nejvhodnější z nich. Zkoumány jsou tři definice populismu - populismus jako ideologie, populismus jako diskurz a populismus jako politický styl. Zatímco práce srovnává politické programy, diskurz a marketingové strategie obou kandidátů, nabízí taky komplexní náhled do politických kampaní na obou stranách Atlantiku. Výzkum taky pojednává o vztahu mezi konceptem populismu a konceptem personalizované politiky. Tyto dva zmiňované koncepty formují personalizovaný leadership, kde kombinace populismu a osobnostních rysů lídra může ovlivnit politický program, diskurz a marketingové strategie politické strany. V závěru autorka nabízí nejvhodnější kombinaci definicí populismu a při hodnocení výsledků komparativní...
The main purpose of this master thesis is to examine the concept of populism in the post- Gutenberg era. The research stems from a premise that the evolution of the political milieu and change of the media landscape implies a need for a different approach to analyzing populism. The decline of traditional political parties, the disappearance of political cleavages, and the personalization of politics precipitate the need to re-evaluate the debate about the right definition of populism. Based on a comparative case study of two leaders - Andrej Babiš and Donald Trump, this thesis examines how various theories of populism explain their behavior and tries to determine the most suitable option. Three definitions of populism are studied - populism as an ideology, populism as a discourse, and populism as a political style. While comparing political programs, discourse, and marketing strategies of both candidates, this thesis offers a complex insight into political campaigning on both sides of the Atlantic. At the same time, this research discusses the relationship between the concept of populism and personalized politics. These two concepts form a personalized leadership where the combination of populism and personality traits of the leader might influence the political programs, discourse, and marketing...