Zobrazit minimální záznam

Argumentation and debate as effective means of developing communicative competence
dc.creatorŠpaček, Ondřej
dc.date.accessioned2021-02-26T11:04:11Z
dc.date.available2021-02-26T11:04:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124679
dc.description.abstractPředkládaná rigorózní práce se zabývá tématem argumentace a debatování ve výuce němčiny jako cizího jazyka na středních školách a gymnáziích. Ve své teoretické části zkoumá pomocí dotazníkové metody a metody osobních rozhovorů postoj českých žáků a učitelů k přínosu a smyslu výuky argumentace na těchto školách. Autor rovněž analyzuje zprostředkovávání komunikativních kompetencí, zejména argumentace, v učebnicích němčiny jako cizího jazyka. Výzkumy a analýzy ukazují, že jak učitelé, tak žáci vidí ve výuce argumentace smysl nejen pro školu, ale i pro "praktický" život. Zároveň se ukazuje, že zmiňované učebnice vykazují při zprostředkovávání komunikativních kompetencí nedostatky, zejména co se pragmatických kompetencí týká. Mimo to práce představuje dva projekty, které u žáků ve velké míře podporují rozvoj komunikativních kompetencí. Jedná se o projekt "Jugend debattiert international" (mezinárodní debaty mládeže), který žáky učí umění debaty, a jazykovou zkoušku DSD II, která ověřuje jazykové kompetence žáků na úrovni B2/C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. V praktické části autor představuje některé metody a některá cvičení, které/která lze dobře použít pro přípravu žáků na výše zmíněné projekty a k intenzivnějšímu rozvoji jejich komunikativních schopností a dovedností....cs_CZ
dc.description.abstractThe presented rigorous thesis deals with the topic of argumentation and debate in the teaching of German as a foreign language in high schools and gymnasiums. In its theoretical part, it examines the attitude of Czech pupils and teachers to the contribution and meaning of teaching argumentation in schools using questionnaires and personal interviews. The author also analyses the mediation of communicative competences, especially argumentation, in textbooks for German as a foreign language. The research and analysis show that both teachers and pupils see good reasons to study argumentation for both school and "practical" life. At the same time, it is revealed that the mentioned textbooks show shortcomings in the mediation of communicative competences, in particular in regard to pragmatic competences. In addition to this, the work presents two projects, which largely support the development of communicative competences for pupils: "Jugend debattiert international" (International youth debates), which teaches pupils the art of debating, and the DSD II language exam, which verifies the language competences of pupils at the B2/C1 level according to the Common European Framework of Reference for Languages. In the practical part, the author presents some methods and exercises that can be well used to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectArgumentationen_US
dc.subjectdebatingen_US
dc.subjectDSD IIen_US
dc.subjectGerman as a foreign languageen_US
dc.subjectJugend debattiert internationalen_US
dc.subjectcommunication skillsen_US
dc.subjectArgumentacecs_CZ
dc.subjectdebatovánícs_CZ
dc.subjectDSD IIcs_CZ
dc.subjectJugend debattiert internationalcs_CZ
dc.subjectkomunikativní kompetencecs_CZ
dc.subjectvýuka němčiny jako cizího jazykacs_CZ
dc.titleArgumentieren und Debattieren als Mittel der Entwicklung der kommunikativen Kompetenzcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-05
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId213672
dc.title.translatedArgumentation and debate as effective means of developing communicative competenceen_US
dc.contributor.refereeŠvermová, Dagmar
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - German languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - German languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředkládaná rigorózní práce se zabývá tématem argumentace a debatování ve výuce němčiny jako cizího jazyka na středních školách a gymnáziích. Ve své teoretické části zkoumá pomocí dotazníkové metody a metody osobních rozhovorů postoj českých žáků a učitelů k přínosu a smyslu výuky argumentace na těchto školách. Autor rovněž analyzuje zprostředkovávání komunikativních kompetencí, zejména argumentace, v učebnicích němčiny jako cizího jazyka. Výzkumy a analýzy ukazují, že jak učitelé, tak žáci vidí ve výuce argumentace smysl nejen pro školu, ale i pro "praktický" život. Zároveň se ukazuje, že zmiňované učebnice vykazují při zprostředkovávání komunikativních kompetencí nedostatky, zejména co se pragmatických kompetencí týká. Mimo to práce představuje dva projekty, které u žáků ve velké míře podporují rozvoj komunikativních kompetencí. Jedná se o projekt "Jugend debattiert international" (mezinárodní debaty mládeže), který žáky učí umění debaty, a jazykovou zkoušku DSD II, která ověřuje jazykové kompetence žáků na úrovni B2/C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. V praktické části autor představuje některé metody a některá cvičení, které/která lze dobře použít pro přípravu žáků na výše zmíněné projekty a k intenzivnějšímu rozvoji jejich komunikativních schopností a dovedností....cs_CZ
uk.abstract.enThe presented rigorous thesis deals with the topic of argumentation and debate in the teaching of German as a foreign language in high schools and gymnasiums. In its theoretical part, it examines the attitude of Czech pupils and teachers to the contribution and meaning of teaching argumentation in schools using questionnaires and personal interviews. The author also analyses the mediation of communicative competences, especially argumentation, in textbooks for German as a foreign language. The research and analysis show that both teachers and pupils see good reasons to study argumentation for both school and "practical" life. At the same time, it is revealed that the mentioned textbooks show shortcomings in the mediation of communicative competences, in particular in regard to pragmatic competences. In addition to this, the work presents two projects, which largely support the development of communicative competences for pupils: "Jugend debattiert international" (International youth debates), which teaches pupils the art of debating, and the DSD II language exam, which verifies the language competences of pupils at the B2/C1 level according to the Common European Framework of Reference for Languages. In the practical part, the author presents some methods and exercises that can be well used to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV