Show simple item record

Alcohol advertising and its addictological and legal aspects: comparison of alcohol advertising law in the Czech Republic and other European countries
dc.contributor.advisorFidesová, Hana
dc.creatorBřezová, Kristýna
dc.date.accessioned2021-02-24T10:46:37Z
dc.date.available2021-02-24T10:46:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124587
dc.description.abstractVýchodiska: Reklama na alkoholické nápoje je bezpochyby kontroverzní téma v rámci několika odvětví, o to více v dnešní medializované době. Česká republika patří mezi státy s nejvyšší spotřebou alkoholu na světě a není tajemstvím, že se pyšní alkoholickým nápojem jako národním symbolem. Reklamě na alkohol a jejím dopadům na společnost však není věnováno tolik pozornosti a mohou vznikat spekulace, domněnky či se dokonce šířit nepravdivé informace. Právní úpravy reklamy na alkohol se v jednotlivých státech mohou lišit a mohou mít různé dopady nejen na spotřebu alkoholu v daném státě, ale působit tak i jako jeden z důležitých faktorů pro rizikové užívání alkoholu s potenciálním vznikem závislosti. Cíle: Cílem této práce je analyzovat a následně srovnat dle předem zvolených kritérií znění právních předpisů s ohledem na spotřebu alkoholu ve vybraných státech EU, posoudit jejich dostatečnost na základě získaných poznatků vlivu reklamy na spotřebu alkoholu a navrhnout vhodné zlepšení pro ČR. Cílem práce je též ověřit vliv regulací reklamy na alkohol vůči spotřebě alkoholu v populaci. Metody: K dosažení cílů byla provedena rešerše právních norem, výročních zpráv, statistik a studií za pomoci odborných databází a klíčových slov. Ta byla provedena převážně v anglickém jazyce. Pomocí...cs_CZ
dc.description.abstractBackground: Advertising for alcoholic beverages is undoubtedly a controversial topic in several segments, all the more so in today's media age. The Czech Republic is one of the countries with the highest alcohol consumption in the world; it is no secret that it boasts an alcoholic beverage as its national symbol. However, alcohol advertising and its impact on society does not receive as much attention As it should and thus speculations, assumptions or even the spread of false information may arise. Legislation on alcohol advertising may vary from country to country and has different effects not only on alcohol consumption in a given country but it also acts as one of the important factors for risky alcohol use with a potentialaddiction. Aims: This work aims to analyze and then compare, according to pre-selected criteria, the wording of legislation concerning alcohol consumption in selected EU countries, assess their sufficiency based on knowledge about the impact of advertising on alcohol consumption and the focus of the work is also to verify the influence of alcohol advertising regulations on alcohol consumption in the population. Methods: To achieve the objectives, a search of legal norms, annual reports, statistics and studies were performed with the help of professional databases and keywords....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectadvertisementen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectalcoholen_US
dc.subjectinfluence of advertising,regulation of advertisingen_US
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectmédia,alkohol,vliv reklamycs_CZ
dc.subjectregulace reklamycs_CZ
dc.titleReklama na alkohol a její adiktologické a právní aspekty: komparace právní úpravy reklamy na alkohol v České republice a dalších státech Evropycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-03
dc.description.departmentDepartment of Addictology First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId208308
dc.title.translatedAlcohol advertising and its addictological and legal aspects: comparison of alcohol advertising law in the Czech Republic and other European countriesen_US
dc.contributor.refereeBarták, Miroslav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Addictology First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVýchodiska: Reklama na alkoholické nápoje je bezpochyby kontroverzní téma v rámci několika odvětví, o to více v dnešní medializované době. Česká republika patří mezi státy s nejvyšší spotřebou alkoholu na světě a není tajemstvím, že se pyšní alkoholickým nápojem jako národním symbolem. Reklamě na alkohol a jejím dopadům na společnost však není věnováno tolik pozornosti a mohou vznikat spekulace, domněnky či se dokonce šířit nepravdivé informace. Právní úpravy reklamy na alkohol se v jednotlivých státech mohou lišit a mohou mít různé dopady nejen na spotřebu alkoholu v daném státě, ale působit tak i jako jeden z důležitých faktorů pro rizikové užívání alkoholu s potenciálním vznikem závislosti. Cíle: Cílem této práce je analyzovat a následně srovnat dle předem zvolených kritérií znění právních předpisů s ohledem na spotřebu alkoholu ve vybraných státech EU, posoudit jejich dostatečnost na základě získaných poznatků vlivu reklamy na spotřebu alkoholu a navrhnout vhodné zlepšení pro ČR. Cílem práce je též ověřit vliv regulací reklamy na alkohol vůči spotřebě alkoholu v populaci. Metody: K dosažení cílů byla provedena rešerše právních norem, výročních zpráv, statistik a studií za pomoci odborných databází a klíčových slov. Ta byla provedena převážně v anglickém jazyce. Pomocí...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: Advertising for alcoholic beverages is undoubtedly a controversial topic in several segments, all the more so in today's media age. The Czech Republic is one of the countries with the highest alcohol consumption in the world; it is no secret that it boasts an alcoholic beverage as its national symbol. However, alcohol advertising and its impact on society does not receive as much attention As it should and thus speculations, assumptions or even the spread of false information may arise. Legislation on alcohol advertising may vary from country to country and has different effects not only on alcohol consumption in a given country but it also acts as one of the important factors for risky alcohol use with a potentialaddiction. Aims: This work aims to analyze and then compare, according to pre-selected criteria, the wording of legislation concerning alcohol consumption in selected EU countries, assess their sufficiency based on knowledge about the impact of advertising on alcohol consumption and the focus of the work is also to verify the influence of alcohol advertising regulations on alcohol consumption in the population. Methods: To achieve the objectives, a search of legal norms, annual reports, statistics and studies were performed with the help of professional databases and keywords....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV