Zobrazit minimální záznam

The influence of the teacher's personality and educational style on the Romani pupil.
dc.contributor.advisorKuchař, Pavel
dc.creatorCina, Pavel
dc.date.accessioned2021-02-23T11:06:22Z
dc.date.available2021-02-23T11:06:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124573
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá vlivem osobnosti a edukačními styly učitele na romského žáka. Teoretická část se věnuje školnímu prostředí a klimatu třídy. Učitel je hlavní determinant klimatu třídy. Společně s žáky vytváří a udržuje třídní klima. Učitel vytváří a udržuje klima svou osobností a zvolenými edukačními styly. V práci jsou uvedeny typologie osobností a edukační styly. V závěru teoretické části jsou shrnuty hlavní vlivy učitele na žáka. Teoretická část se nezabývá specifickými vlastnostmi, hodnotami, atd. u romského žáka. Tento fakt je vysvětlen na začátku praktické části práce. Praktická část se věnuje výzkumu vlivu edukačních stylů na zanechání nebo dokončení studia u romských žáků a českých žáků, které jsou navzájem srovnávány. Cílová skupina jsou bývalí a současní žáci střední škol s maturitní zkouškou a víceletých gymnázií. Metoda dotazníkového šetření je inspirována prací Ilony Gillernové. Na začátku praktické části jsou napsány výzkumné problémy a hypotézy. Pomocí dotazníkového šetření se zkoumají odpovědi na výzkumné problémy a shoda ve zvolených hypotézách.cs_CZ
dc.description.abstractBachelor's thesis focuses on the influence of personality and educational style of the teacher on the Romani pupil. The theoretical part deals with the school environment and classroom climate. The teacher is the main determinant of the classroom climate. Together with the pupils they create an important and stable classroom climate. The teacher correctly creates and easily preserves the climate with his personality and chosen educational style. Typologies of personalities and educational styles are presented in the thesis. The conclusion of the theoretical part summarizes the main influences of the teacher on the student. The theoretical part does not deal with the characteristics, values, etc. of a Romani pupil. This fact is explained at the beginning of the practical part of the thesis. The practical part is devoted to the research of the influence of educational styles on finishing or not finishing studies of Roma pupils and Czech pupils, which are then compared. The target group is former and current high school students with a school- leaving examination and multi-year grammar schools. The method of the questionnaire is inspired by the work of Ilona Gillern. At the beginning of the practical part, research issues and hypotheses are written. With the help of the questionnaire, the answers to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectTeacher educatinal stylesen_US
dc.subjectteacher 's personalityen_US
dc.subjectUčitelcs_CZ
dc.subjectedukační stylycs_CZ
dc.subjectosobnost učitelecs_CZ
dc.titleVliv osobnosti učitele a edukačního stylu na romského žákacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-08
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId226107
dc.title.translatedThe influence of the teacher's personality and educational style on the Romani pupil.en_US
dc.contributor.refereeDočkal, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá vlivem osobnosti a edukačními styly učitele na romského žáka. Teoretická část se věnuje školnímu prostředí a klimatu třídy. Učitel je hlavní determinant klimatu třídy. Společně s žáky vytváří a udržuje třídní klima. Učitel vytváří a udržuje klima svou osobností a zvolenými edukačními styly. V práci jsou uvedeny typologie osobností a edukační styly. V závěru teoretické části jsou shrnuty hlavní vlivy učitele na žáka. Teoretická část se nezabývá specifickými vlastnostmi, hodnotami, atd. u romského žáka. Tento fakt je vysvětlen na začátku praktické části práce. Praktická část se věnuje výzkumu vlivu edukačních stylů na zanechání nebo dokončení studia u romských žáků a českých žáků, které jsou navzájem srovnávány. Cílová skupina jsou bývalí a současní žáci střední škol s maturitní zkouškou a víceletých gymnázií. Metoda dotazníkového šetření je inspirována prací Ilony Gillernové. Na začátku praktické části jsou napsány výzkumné problémy a hypotézy. Pomocí dotazníkového šetření se zkoumají odpovědi na výzkumné problémy a shoda ve zvolených hypotézách.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor's thesis focuses on the influence of personality and educational style of the teacher on the Romani pupil. The theoretical part deals with the school environment and classroom climate. The teacher is the main determinant of the classroom climate. Together with the pupils they create an important and stable classroom climate. The teacher correctly creates and easily preserves the climate with his personality and chosen educational style. Typologies of personalities and educational styles are presented in the thesis. The conclusion of the theoretical part summarizes the main influences of the teacher on the student. The theoretical part does not deal with the characteristics, values, etc. of a Romani pupil. This fact is explained at the beginning of the practical part of the thesis. The practical part is devoted to the research of the influence of educational styles on finishing or not finishing studies of Roma pupils and Czech pupils, which are then compared. The target group is former and current high school students with a school- leaving examination and multi-year grammar schools. The method of the questionnaire is inspired by the work of Ilona Gillern. At the beginning of the practical part, research issues and hypotheses are written. With the help of the questionnaire, the answers to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV