Show simple item record

Preparatory Classes for Children from Social-culture Handicap Environment
dc.contributor.advisorOpravilová, Eva
dc.creatorVokounová, Monika
dc.date.accessioned2017-04-05T11:10:20Z
dc.date.available2017-04-05T11:10:20Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12456
dc.description.abstractDiplomová práce představuje výchovně vzdělávací činnosti v přípravné třídě určené předškolním dětem ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, v průběhu školního roku 2006 - 2007. Vznikala na základě vlastních pedagogických zkušeností s předškolními dětmi. Během své pedagogické praxe jsem vypozorovala, že nej výraznější problémy, se kterými se potýkáme, spadají do oblasti jazykové a do oblasti grafomotoriky a jemné motoriky. Právě tyto dvě oblasti jsem nejvíce sledovala. Popisuji, jak jsem s dětmi pracovala, co pozitivního získaly i co se nám naopak nepovedlo. Zařadila jsem také podrobnější sledování jednoho romského dítěte, jeho charakteristiku (rodinnou, osobní, sociální anamnézu) a individuální vzdělávací program, který byl pro ně připraven. Rozborem a evaluací realizace IVP zjišťovala, zdali mu pomohl překlenout jazykové problémy, nedostatky v oblasti grafomotoriky i jeho sociální zanedbanost v oblasti výchovy a vzdělání. Ve své práci jsem chtěla také zdůraznit a poukázat na nutnost vzájemné důvěry a tolerance mezi rodiči a pedagogy.cs_CZ
dc.description.abstractThe graduation theses presents educational_working at preparotary class, which is intended to preschool children from socially disadvantaged environment during the school year 2006-2007. Started on the basis own pedagogic experiences from preschool children. During my pedagogic experience I discovered, that most expressive problems which we battle with, fall within lenguage and grapho-motoric area. And soft motoric as well. I mostly observed just this two areas. I define how I worked with the children. What positive they got and what was unsuccessful. I inserted more detailed monitoring of one Romany child. His characteristic ( family, personal, social anamnesis) and individual educational program, which was ready for them. By the analysis and by the acquisition of dates of the IEP (individual education progamme) I made an inquiry if the IEP helped to him to arche over the lenguage problems, the absence in the grapho-motoric area and social neglectiulness in the area of the upbringing and the education. At my work I also wanted to accent and refer to necessity of bilateral trust and toleration between the pedagogues and the parents.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePřípravné třídy pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-21
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52614
dc.title.translatedPreparatory Classes for Children from Social-culture Handicap Environmenten_US
dc.contributor.refereeKoťátková, Soňa
dc.identifier.aleph000971160
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce představuje výchovně vzdělávací činnosti v přípravné třídě určené předškolním dětem ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, v průběhu školního roku 2006 - 2007. Vznikala na základě vlastních pedagogických zkušeností s předškolními dětmi. Během své pedagogické praxe jsem vypozorovala, že nej výraznější problémy, se kterými se potýkáme, spadají do oblasti jazykové a do oblasti grafomotoriky a jemné motoriky. Právě tyto dvě oblasti jsem nejvíce sledovala. Popisuji, jak jsem s dětmi pracovala, co pozitivního získaly i co se nám naopak nepovedlo. Zařadila jsem také podrobnější sledování jednoho romského dítěte, jeho charakteristiku (rodinnou, osobní, sociální anamnézu) a individuální vzdělávací program, který byl pro ně připraven. Rozborem a evaluací realizace IVP zjišťovala, zdali mu pomohl překlenout jazykové problémy, nedostatky v oblasti grafomotoriky i jeho sociální zanedbanost v oblasti výchovy a vzdělání. Ve své práci jsem chtěla také zdůraznit a poukázat na nutnost vzájemné důvěry a tolerance mezi rodiči a pedagogy.cs_CZ
uk.abstract.enThe graduation theses presents educational_working at preparotary class, which is intended to preschool children from socially disadvantaged environment during the school year 2006-2007. Started on the basis own pedagogic experiences from preschool children. During my pedagogic experience I discovered, that most expressive problems which we battle with, fall within lenguage and grapho-motoric area. And soft motoric as well. I mostly observed just this two areas. I define how I worked with the children. What positive they got and what was unsuccessful. I inserted more detailed monitoring of one Romany child. His characteristic ( family, personal, social anamnesis) and individual educational program, which was ready for them. By the analysis and by the acquisition of dates of the IEP (individual education progamme) I made an inquiry if the IEP helped to him to arche over the lenguage problems, the absence in the grapho-motoric area and social neglectiulness in the area of the upbringing and the education. At my work I also wanted to accent and refer to necessity of bilateral trust and toleration between the pedagogues and the parents.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV