dc.contributor.advisor | Holubec, Stanislav | |
dc.creator | Horáčková, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T11:07:23Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T11:07:23Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12443 | |
dc.description.abstract | Genderové studie zažívají v současnosti svůj rozkvět. Již nyní existuje poměrně široká teoretická i empirická základna, která nám umožňuje vyjádřovat závěry a stanoviska. Nicméně, stejně jako ve všech společenských vědních disciplínách, existují i zde protichůdné názory i protichůdné závěry výzkumů. Častokrát se není jednoduché dopátrat validních závěrů, neboť od mnohých výzkumů neuplynulo dostatek času, který by je potvrdil, nebo jsou z důvodu neustálé společenské proměny výsledky zpochybňovány či korigovány, a mají tak poměrně časově (i místně) omezenou platnost. Společenský vývoj je dynamický, nejsou jím ušetřeny ani role žen a mužů. Právě v proměně genderových rolích je tento proces znatelný, troufám si tvrdit, každým rokem. Mezigenerační rozdíl je značný. Ve své práci jsem se těmto úskalím snažila vyhnout, čerpám proto informace z různých zdrojů a ke starším poznatkům přistupuji dvojnásobně obezřetně. Z důvodu získání současných empirických dat z českého prostředí jsem provedla výzkum, výzkum formou rozhovorů s rodiči o výchově jejich dětí (různopohlavních dvojčat). Závěry mého výzkumu mají sloužit porovnání s teoretickými závěry, které jsem načerpala z odborné literatury. Výzkum jsem provedla tedy hlavně z důvodu komparace. Musím přiznat, že výsledky výzkumu tvoří spíše jakousi opozici závěrům v... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Genderové studie zažívají v současnosti svůj rozkvět. Již nyní existuje poměrně široká teoretická i empirická základna, která nám umožňuje vyjádřovat závěry a stanoviska. Nicméně, stejně jako ve všech společenských vědních disciplínách, existují i zde protichůdné názory i protichůdné závěry výzkumů. Častokrát se není jednoduché dopátrat validních závěrů, neboť od mnohých výzkumů neuplynulo dostatek času, který by je potvrdil, nebo jsou z důvodu neustálé společenské proměny výsledky zpochybňovány či korigovány, a mají tak poměrně časově (i místně) omezenou platnost. Společenský vývoj je dynamický, nejsou jím ušetřeny ani role žen a mužů. Právě v proměně genderových rolích je tento proces znatelný, troufám si tvrdit, každým rokem. Mezigenerační rozdíl je značný. Ve své práci jsem se těmto úskalím snažila vyhnout, čerpám proto informace z různých zdrojů a ke starším poznatkům přistupuji dvojnásobně obezřetně. Z důvodu získání současných empirických dat z českého prostředí jsem provedla výzkum, výzkum formou rozhovorů s rodiči o výchově jejich dětí (různopohlavních dvojčat). Závěry mého výzkumu mají sloužit porovnání s teoretickými závěry, které jsem načerpala z odborné literatury. Výzkum jsem provedla tedy hlavně z důvodu komparace. Musím přiznat, že výsledky výzkumu tvoří spíše jakousi opozici závěrům v... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výchova předškolních dětí z pohledu gender studies | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-14 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 53134 | |
dc.title.translated | Preschool Education from the Viewpoint of Gender Studies | en_US |
dc.contributor.referee | Havlík, Radomír | |
dc.identifier.aleph | 001012735 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Scienses | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Genderové studie zažívají v současnosti svůj rozkvět. Již nyní existuje poměrně široká teoretická i empirická základna, která nám umožňuje vyjádřovat závěry a stanoviska. Nicméně, stejně jako ve všech společenských vědních disciplínách, existují i zde protichůdné názory i protichůdné závěry výzkumů. Častokrát se není jednoduché dopátrat validních závěrů, neboť od mnohých výzkumů neuplynulo dostatek času, který by je potvrdil, nebo jsou z důvodu neustálé společenské proměny výsledky zpochybňovány či korigovány, a mají tak poměrně časově (i místně) omezenou platnost. Společenský vývoj je dynamický, nejsou jím ušetřeny ani role žen a mužů. Právě v proměně genderových rolích je tento proces znatelný, troufám si tvrdit, každým rokem. Mezigenerační rozdíl je značný. Ve své práci jsem se těmto úskalím snažila vyhnout, čerpám proto informace z různých zdrojů a ke starším poznatkům přistupuji dvojnásobně obezřetně. Z důvodu získání současných empirických dat z českého prostředí jsem provedla výzkum, výzkum formou rozhovorů s rodiči o výchově jejich dětí (různopohlavních dvojčat). Závěry mého výzkumu mají sloužit porovnání s teoretickými závěry, které jsem načerpala z odborné literatury. Výzkum jsem provedla tedy hlavně z důvodu komparace. Musím přiznat, že výsledky výzkumu tvoří spíše jakousi opozici závěrům v... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Genderové studie zažívají v současnosti svůj rozkvět. Již nyní existuje poměrně široká teoretická i empirická základna, která nám umožňuje vyjádřovat závěry a stanoviska. Nicméně, stejně jako ve všech společenských vědních disciplínách, existují i zde protichůdné názory i protichůdné závěry výzkumů. Častokrát se není jednoduché dopátrat validních závěrů, neboť od mnohých výzkumů neuplynulo dostatek času, který by je potvrdil, nebo jsou z důvodu neustálé společenské proměny výsledky zpochybňovány či korigovány, a mají tak poměrně časově (i místně) omezenou platnost. Společenský vývoj je dynamický, nejsou jím ušetřeny ani role žen a mužů. Právě v proměně genderových rolích je tento proces znatelný, troufám si tvrdit, každým rokem. Mezigenerační rozdíl je značný. Ve své práci jsem se těmto úskalím snažila vyhnout, čerpám proto informace z různých zdrojů a ke starším poznatkům přistupuji dvojnásobně obezřetně. Z důvodu získání současných empirických dat z českého prostředí jsem provedla výzkum, výzkum formou rozhovorů s rodiči o výchově jejich dětí (různopohlavních dvojčat). Závěry mého výzkumu mají sloužit porovnání s teoretickými závěry, které jsem načerpala z odborné literatury. Výzkum jsem provedla tedy hlavně z důvodu komparace. Musím přiznat, že výsledky výzkumu tvoří spíše jakousi opozici závěrům v... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010127350106986 | |