Show simple item record

Preschool Education from the Viewpoint of Gender Studies
dc.contributor.advisorHolubec, Stanislav
dc.creatorHoráčková, Pavlína
dc.date.accessioned2017-04-05T11:07:23Z
dc.date.available2017-04-05T11:07:23Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12443
dc.description.abstractGenderové studie zažívají v současnosti svůj rozkvět. Již nyní existuje poměrně široká teoretická i empirická základna, která nám umožňuje vyjádřovat závěry a stanoviska. Nicméně, stejně jako ve všech společenských vědních disciplínách, existují i zde protichůdné názory i protichůdné závěry výzkumů. Častokrát se není jednoduché dopátrat validních závěrů, neboť od mnohých výzkumů neuplynulo dostatek času, který by je potvrdil, nebo jsou z důvodu neustálé společenské proměny výsledky zpochybňovány či korigovány, a mají tak poměrně časově (i místně) omezenou platnost. Společenský vývoj je dynamický, nejsou jím ušetřeny ani role žen a mužů. Právě v proměně genderových rolích je tento proces znatelný, troufám si tvrdit, každým rokem. Mezigenerační rozdíl je značný. Ve své práci jsem se těmto úskalím snažila vyhnout, čerpám proto informace z různých zdrojů a ke starším poznatkům přistupuji dvojnásobně obezřetně. Z důvodu získání současných empirických dat z českého prostředí jsem provedla výzkum, výzkum formou rozhovorů s rodiči o výchově jejich dětí (různopohlavních dvojčat). Závěry mého výzkumu mají sloužit porovnání s teoretickými závěry, které jsem načerpala z odborné literatury. Výzkum jsem provedla tedy hlavně z důvodu komparace. Musím přiznat, že výsledky výzkumu tvoří spíše jakousi opozici závěrům v...cs_CZ
dc.description.abstractGenderové studie zažívají v současnosti svůj rozkvět. Již nyní existuje poměrně široká teoretická i empirická základna, která nám umožňuje vyjádřovat závěry a stanoviska. Nicméně, stejně jako ve všech společenských vědních disciplínách, existují i zde protichůdné názory i protichůdné závěry výzkumů. Častokrát se není jednoduché dopátrat validních závěrů, neboť od mnohých výzkumů neuplynulo dostatek času, který by je potvrdil, nebo jsou z důvodu neustálé společenské proměny výsledky zpochybňovány či korigovány, a mají tak poměrně časově (i místně) omezenou platnost. Společenský vývoj je dynamický, nejsou jím ušetřeny ani role žen a mužů. Právě v proměně genderových rolích je tento proces znatelný, troufám si tvrdit, každým rokem. Mezigenerační rozdíl je značný. Ve své práci jsem se těmto úskalím snažila vyhnout, čerpám proto informace z různých zdrojů a ke starším poznatkům přistupuji dvojnásobně obezřetně. Z důvodu získání současných empirických dat z českého prostředí jsem provedla výzkum, výzkum formou rozhovorů s rodiči o výchově jejich dětí (různopohlavních dvojčat). Závěry mého výzkumu mají sloužit porovnání s teoretickými závěry, které jsem načerpala z odborné literatury. Výzkum jsem provedla tedy hlavně z důvodu komparace. Musím přiznat, že výsledky výzkumu tvoří spíše jakousi opozici závěrům v...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýchova předškolních dětí z pohledu gender studiescs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-14
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53134
dc.title.translatedPreschool Education from the Viewpoint of Gender Studiesen_US
dc.contributor.refereeHavlík, Radomír
dc.identifier.aleph001012735
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csGenderové studie zažívají v současnosti svůj rozkvět. Již nyní existuje poměrně široká teoretická i empirická základna, která nám umožňuje vyjádřovat závěry a stanoviska. Nicméně, stejně jako ve všech společenských vědních disciplínách, existují i zde protichůdné názory i protichůdné závěry výzkumů. Častokrát se není jednoduché dopátrat validních závěrů, neboť od mnohých výzkumů neuplynulo dostatek času, který by je potvrdil, nebo jsou z důvodu neustálé společenské proměny výsledky zpochybňovány či korigovány, a mají tak poměrně časově (i místně) omezenou platnost. Společenský vývoj je dynamický, nejsou jím ušetřeny ani role žen a mužů. Právě v proměně genderových rolích je tento proces znatelný, troufám si tvrdit, každým rokem. Mezigenerační rozdíl je značný. Ve své práci jsem se těmto úskalím snažila vyhnout, čerpám proto informace z různých zdrojů a ke starším poznatkům přistupuji dvojnásobně obezřetně. Z důvodu získání současných empirických dat z českého prostředí jsem provedla výzkum, výzkum formou rozhovorů s rodiči o výchově jejich dětí (různopohlavních dvojčat). Závěry mého výzkumu mají sloužit porovnání s teoretickými závěry, které jsem načerpala z odborné literatury. Výzkum jsem provedla tedy hlavně z důvodu komparace. Musím přiznat, že výsledky výzkumu tvoří spíše jakousi opozici závěrům v...cs_CZ
uk.abstract.enGenderové studie zažívají v současnosti svůj rozkvět. Již nyní existuje poměrně široká teoretická i empirická základna, která nám umožňuje vyjádřovat závěry a stanoviska. Nicméně, stejně jako ve všech společenských vědních disciplínách, existují i zde protichůdné názory i protichůdné závěry výzkumů. Častokrát se není jednoduché dopátrat validních závěrů, neboť od mnohých výzkumů neuplynulo dostatek času, který by je potvrdil, nebo jsou z důvodu neustálé společenské proměny výsledky zpochybňovány či korigovány, a mají tak poměrně časově (i místně) omezenou platnost. Společenský vývoj je dynamický, nejsou jím ušetřeny ani role žen a mužů. Právě v proměně genderových rolích je tento proces znatelný, troufám si tvrdit, každým rokem. Mezigenerační rozdíl je značný. Ve své práci jsem se těmto úskalím snažila vyhnout, čerpám proto informace z různých zdrojů a ke starším poznatkům přistupuji dvojnásobně obezřetně. Z důvodu získání současných empirických dat z českého prostředí jsem provedla výzkum, výzkum formou rozhovorů s rodiči o výchově jejich dětí (různopohlavních dvojčat). Závěry mého výzkumu mají sloužit porovnání s teoretickými závěry, které jsem načerpala z odborné literatury. Výzkum jsem provedla tedy hlavně z důvodu komparace. Musím přiznat, že výsledky výzkumu tvoří spíše jakousi opozici závěrům v...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990010127350106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV