Zobrazit minimální záznam

The Changes of the Ethical Ideal of Man between Middle Ages and Renaissance
dc.contributor.advisorBlažková, Miloslava
dc.creatorHrbková, Aneta
dc.date.accessioned2017-04-05T11:05:56Z
dc.date.available2017-04-05T11:05:56Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12440
dc.description.abstractCílem práce bylo najít a popsat pomocí prostudovaných děl proměňující se obraz člověka a jeho etického ideálu tak, jak ho prezentují autoři těchto děl od první poloviny 14. století až do druhé poloviny 16. století v Itálii a západní Evropě a také na českém území. Je potřeba si uvědomit, že není možné jednoznačně určit, kde končí středověk a jeho pojetí člověka a kde se již zcela prosazují vlivy renesanční, vzhledem k tomu, že mezi těmito dvěma dějinnými epochami neexistuje žádný zřetelný mezník. Vlivy těchto dvou epoch se mnohdy střetávají a vytvářejí tak často smíšený obraz, ve kterém se více či méně prolínají prvky obojího. Právě tyto prvky lze však vyzvednout a ukázat na nich, jakými změnami ideál člověka prochází a také co tyto změny pro člověka znamenají. Při koncipování práce a studiu jednotlivých děl bylo použito schéma, dle kterého byla tato díla zpracovávána ve skupinách podle svého zaměření. V tomto závěru však bylo přihlédnuto spíše obsahovým souvislostem a návaznostem děl, a proto jsou dosažené závěry prezentovány v takovém pořadí, aby mohl být nejlépe zachycen hledaný vývoj a proměny etického ideálu člověka.cs_CZ
dc.description.abstractCílem práce bylo najít a popsat pomocí prostudovaných děl proměňující se obraz člověka a jeho etického ideálu tak, jak ho prezentují autoři těchto děl od první poloviny 14. století až do druhé poloviny 16. století v Itálii a západní Evropě a také na českém území. Je potřeba si uvědomit, že není možné jednoznačně určit, kde končí středověk a jeho pojetí člověka a kde se již zcela prosazují vlivy renesanční, vzhledem k tomu, že mezi těmito dvěma dějinnými epochami neexistuje žádný zřetelný mezník. Vlivy těchto dvou epoch se mnohdy střetávají a vytvářejí tak často smíšený obraz, ve kterém se více či méně prolínají prvky obojího. Právě tyto prvky lze však vyzvednout a ukázat na nich, jakými změnami ideál člověka prochází a také co tyto změny pro člověka znamenají. Při koncipování práce a studiu jednotlivých děl bylo použito schéma, dle kterého byla tato díla zpracovávána ve skupinách podle svého zaměření. V tomto závěru však bylo přihlédnuto spíše obsahovým souvislostem a návaznostem děl, a proto jsou dosažené závěry prezentovány v takovém pořadí, aby mohl být nejlépe zachycen hledaný vývoj a proměny etického ideálu člověka.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProměny etického ideálu člověka mezi středověkem a renesancícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-14
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53033
dc.title.translatedThe Changes of the Ethical Ideal of Man between Middle Ages and Renaissanceen_US
dc.contributor.refereeJirásková, Věra
dc.identifier.aleph001012729
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Sciensesen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce bylo najít a popsat pomocí prostudovaných děl proměňující se obraz člověka a jeho etického ideálu tak, jak ho prezentují autoři těchto děl od první poloviny 14. století až do druhé poloviny 16. století v Itálii a západní Evropě a také na českém území. Je potřeba si uvědomit, že není možné jednoznačně určit, kde končí středověk a jeho pojetí člověka a kde se již zcela prosazují vlivy renesanční, vzhledem k tomu, že mezi těmito dvěma dějinnými epochami neexistuje žádný zřetelný mezník. Vlivy těchto dvou epoch se mnohdy střetávají a vytvářejí tak často smíšený obraz, ve kterém se více či méně prolínají prvky obojího. Právě tyto prvky lze však vyzvednout a ukázat na nich, jakými změnami ideál člověka prochází a také co tyto změny pro člověka znamenají. Při koncipování práce a studiu jednotlivých děl bylo použito schéma, dle kterého byla tato díla zpracovávána ve skupinách podle svého zaměření. V tomto závěru však bylo přihlédnuto spíše obsahovým souvislostem a návaznostem děl, a proto jsou dosažené závěry prezentovány v takovém pořadí, aby mohl být nejlépe zachycen hledaný vývoj a proměny etického ideálu člověka.cs_CZ
uk.abstract.enCílem práce bylo najít a popsat pomocí prostudovaných děl proměňující se obraz člověka a jeho etického ideálu tak, jak ho prezentují autoři těchto děl od první poloviny 14. století až do druhé poloviny 16. století v Itálii a západní Evropě a také na českém území. Je potřeba si uvědomit, že není možné jednoznačně určit, kde končí středověk a jeho pojetí člověka a kde se již zcela prosazují vlivy renesanční, vzhledem k tomu, že mezi těmito dvěma dějinnými epochami neexistuje žádný zřetelný mezník. Vlivy těchto dvou epoch se mnohdy střetávají a vytvářejí tak často smíšený obraz, ve kterém se více či méně prolínají prvky obojího. Právě tyto prvky lze však vyzvednout a ukázat na nich, jakými změnami ideál člověka prochází a také co tyto změny pro člověka znamenají. Při koncipování práce a studiu jednotlivých děl bylo použito schéma, dle kterého byla tato díla zpracovávána ve skupinách podle svého zaměření. V tomto závěru však bylo přihlédnuto spíše obsahovým souvislostem a návaznostem děl, a proto jsou dosažené závěry prezentovány v takovém pořadí, aby mohl být nejlépe zachycen hledaný vývoj a proměny etického ideálu člověka.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990010127290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV