Zobrazit minimální záznam

Evaluating Difficulty of Chemistry Textbooks for Vocational Schools
dc.creatorVosyková, Lucie
dc.date.accessioned2021-05-20T12:59:46Z
dc.date.available2021-05-20T12:59:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124382
dc.description.abstractNÁZEV: Hodnocení obtížnosti učebnic chemie pro střední odborné školy AUTOR: Lucie Vosyková KATEDRA: Katedra chemie a didaktiky chemie ŠKOLITEL: PhDr. Martin Rusek, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce navazuje na předcházející výzkumy učebnic pro základní, střední školy a gymnázia a zaměřuje se na analýzu obtížnosti textu učebnic chemie pro střední odborné školy nechemického zaměření. Cíli této práce je analyzovat obtížnost textu učebnic chemie pro SOŠ nechemického zaměření, pomocí metody Nestlerová-Průcha-Pluskal, obtížnost textu učebnic chemie pro SOŠ nechemického zaměření porovnat s obtížností textu učebnic chemie pro ZŠ a gymnázia, v neposlední řadě porovnat obtížnost textu jednotlivých kapitol vybraných učebnic ZŠ a SOŠ. Výsledky analýzy mají poskytnout učitelům, kteří hledají oporu pro svou výuku, možné kritérium pro výběr učebnice. Pět analyzovaných řad učebnic je na základě zjištění možné rozdělit na dvě skupiny. První tvoří učebnice nakladatelství Scientia a Fortuna, jejichž obtížnost textu je na odpovídající úrovni s nižším poměrem odborných pojmů. Druhou skupinou jsou dvě učebnice nakladatelství SPN a učebnice nakladatelství Eduko, jejichž obtížnost textu značně přesahuje doporučené hodnoty. Tyto učebnice je tak možné hodnotit jako méně vhodné pro samostatnou práci žáků s textem přímo při výuce...cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Evaluation of the text difficulty of chemistry textbooks for secondary vocational schools AUTHOR: Lucie Vosyková DEPARTMENT: Katedra chemie a didaktiky chemie SUPERVISOR: PhDr. Martin Rusek, Ph.D. ABSTRACT: This thesis builds on previous researches of textbooks for primary, secondary and grammar schools and focuses on the analysis of the text difficulty of chemistry textbooks for secondary vocational schools of non-chemical focus. The aim of this work is to analyse the text difficulty of chemistry textbooks for non-chemical high schools, using the Nestlerova-Prucha-Pluskal method, to compare the text difficulty of chemistry textbooks for non-chemical high schools with primary and secondary school textbooks,and last but not least, to compare the text difficulty of particular chapters of choosen textbooks for primary and secondary schools. The results of the analysis are intended to provide teachers seeking support for their teaching with a possible criteria for a textbook selection. Based on the findings, the five analyzed series of textbooks can be divided into two groups. The first group consists of textbooks published by Scientia and Fortuna, whose text difficulty is at an appropriate level with a lower rate of technical terms. The other group consists of two textbooks published by SPN and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSecondary vocational schools of non-chemical focusen_US
dc.subjecttext difficultyen_US
dc.subjectanalysis of the chemistry textbooksen_US
dc.subjectStřední odborné školy nechemického zaměřenícs_CZ
dc.subjectobtížnost textucs_CZ
dc.subjectanalýza učebnic chemiecs_CZ
dc.titleHodnocení obtížnosti učebnic chemie pro střední odborné školycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-12-08
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId230412
dc.title.translatedEvaluating Difficulty of Chemistry Textbooks for Vocational Schoolsen_US
dc.identifier.aleph002423476
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistryen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Hodnocení obtížnosti učebnic chemie pro střední odborné školy AUTOR: Lucie Vosyková KATEDRA: Katedra chemie a didaktiky chemie ŠKOLITEL: PhDr. Martin Rusek, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce navazuje na předcházející výzkumy učebnic pro základní, střední školy a gymnázia a zaměřuje se na analýzu obtížnosti textu učebnic chemie pro střední odborné školy nechemického zaměření. Cíli této práce je analyzovat obtížnost textu učebnic chemie pro SOŠ nechemického zaměření, pomocí metody Nestlerová-Průcha-Pluskal, obtížnost textu učebnic chemie pro SOŠ nechemického zaměření porovnat s obtížností textu učebnic chemie pro ZŠ a gymnázia, v neposlední řadě porovnat obtížnost textu jednotlivých kapitol vybraných učebnic ZŠ a SOŠ. Výsledky analýzy mají poskytnout učitelům, kteří hledají oporu pro svou výuku, možné kritérium pro výběr učebnice. Pět analyzovaných řad učebnic je na základě zjištění možné rozdělit na dvě skupiny. První tvoří učebnice nakladatelství Scientia a Fortuna, jejichž obtížnost textu je na odpovídající úrovni s nižším poměrem odborných pojmů. Druhou skupinou jsou dvě učebnice nakladatelství SPN a učebnice nakladatelství Eduko, jejichž obtížnost textu značně přesahuje doporučené hodnoty. Tyto učebnice je tak možné hodnotit jako méně vhodné pro samostatnou práci žáků s textem přímo při výuce...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Evaluation of the text difficulty of chemistry textbooks for secondary vocational schools AUTHOR: Lucie Vosyková DEPARTMENT: Katedra chemie a didaktiky chemie SUPERVISOR: PhDr. Martin Rusek, Ph.D. ABSTRACT: This thesis builds on previous researches of textbooks for primary, secondary and grammar schools and focuses on the analysis of the text difficulty of chemistry textbooks for secondary vocational schools of non-chemical focus. The aim of this work is to analyse the text difficulty of chemistry textbooks for non-chemical high schools, using the Nestlerova-Prucha-Pluskal method, to compare the text difficulty of chemistry textbooks for non-chemical high schools with primary and secondary school textbooks,and last but not least, to compare the text difficulty of particular chapters of choosen textbooks for primary and secondary schools. The results of the analysis are intended to provide teachers seeking support for their teaching with a possible criteria for a textbook selection. Based on the findings, the five analyzed series of textbooks can be divided into two groups. The first group consists of textbooks published by Scientia and Fortuna, whose text difficulty is at an appropriate level with a lower rate of technical terms. The other group consists of two textbooks published by SPN and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990024234760106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV