dc.creator | Vosyková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-05-20T12:59:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-20T12:59:46Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/124382 | |
dc.description.abstract | NÁZEV: Hodnocení obtížnosti učebnic chemie pro střední odborné školy AUTOR: Lucie Vosyková KATEDRA: Katedra chemie a didaktiky chemie ŠKOLITEL: PhDr. Martin Rusek, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce navazuje na předcházející výzkumy učebnic pro základní, střední školy a gymnázia a zaměřuje se na analýzu obtížnosti textu učebnic chemie pro střední odborné školy nechemického zaměření. Cíli této práce je analyzovat obtížnost textu učebnic chemie pro SOŠ nechemického zaměření, pomocí metody Nestlerová-Průcha-Pluskal, obtížnost textu učebnic chemie pro SOŠ nechemického zaměření porovnat s obtížností textu učebnic chemie pro ZŠ a gymnázia, v neposlední řadě porovnat obtížnost textu jednotlivých kapitol vybraných učebnic ZŠ a SOŠ. Výsledky analýzy mají poskytnout učitelům, kteří hledají oporu pro svou výuku, možné kritérium pro výběr učebnice. Pět analyzovaných řad učebnic je na základě zjištění možné rozdělit na dvě skupiny. První tvoří učebnice nakladatelství Scientia a Fortuna, jejichž obtížnost textu je na odpovídající úrovni s nižším poměrem odborných pojmů. Druhou skupinou jsou dvě učebnice nakladatelství SPN a učebnice nakladatelství Eduko, jejichž obtížnost textu značně přesahuje doporučené hodnoty. Tyto učebnice je tak možné hodnotit jako méně vhodné pro samostatnou práci žáků s textem přímo při výuce... | cs_CZ |
dc.description.abstract | TITLE: Evaluation of the text difficulty of chemistry textbooks for secondary vocational schools AUTHOR: Lucie Vosyková DEPARTMENT: Katedra chemie a didaktiky chemie SUPERVISOR: PhDr. Martin Rusek, Ph.D. ABSTRACT: This thesis builds on previous researches of textbooks for primary, secondary and grammar schools and focuses on the analysis of the text difficulty of chemistry textbooks for secondary vocational schools of non-chemical focus. The aim of this work is to analyse the text difficulty of chemistry textbooks for non-chemical high schools, using the Nestlerova-Prucha-Pluskal method, to compare the text difficulty of chemistry textbooks for non-chemical high schools with primary and secondary school textbooks,and last but not least, to compare the text difficulty of particular chapters of choosen textbooks for primary and secondary schools. The results of the analysis are intended to provide teachers seeking support for their teaching with a possible criteria for a textbook selection. Based on the findings, the five analyzed series of textbooks can be divided into two groups. The first group consists of textbooks published by Scientia and Fortuna, whose text difficulty is at an appropriate level with a lower rate of technical terms. The other group consists of two textbooks published by SPN and... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Secondary vocational schools of non-chemical focus | en_US |
dc.subject | text difficulty | en_US |
dc.subject | analysis of the chemistry textbooks | en_US |
dc.subject | Střední odborné školy nechemického zaměření | cs_CZ |
dc.subject | obtížnost textu | cs_CZ |
dc.subject | analýza učebnic chemie | cs_CZ |
dc.title | Hodnocení obtížnosti učebnic chemie pro střední odborné školy | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-12-08 | |
dc.description.department | Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 230412 | |
dc.title.translated | Evaluating Difficulty of Chemistry Textbooks for Vocational Schools | en_US |
dc.identifier.aleph | 002423476 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistry | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Chemistry | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Uznáno | cs_CZ |
thesis.grade.en | Recognized | en_US |
uk.abstract.cs | NÁZEV: Hodnocení obtížnosti učebnic chemie pro střední odborné školy AUTOR: Lucie Vosyková KATEDRA: Katedra chemie a didaktiky chemie ŠKOLITEL: PhDr. Martin Rusek, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce navazuje na předcházející výzkumy učebnic pro základní, střední školy a gymnázia a zaměřuje se na analýzu obtížnosti textu učebnic chemie pro střední odborné školy nechemického zaměření. Cíli této práce je analyzovat obtížnost textu učebnic chemie pro SOŠ nechemického zaměření, pomocí metody Nestlerová-Průcha-Pluskal, obtížnost textu učebnic chemie pro SOŠ nechemického zaměření porovnat s obtížností textu učebnic chemie pro ZŠ a gymnázia, v neposlední řadě porovnat obtížnost textu jednotlivých kapitol vybraných učebnic ZŠ a SOŠ. Výsledky analýzy mají poskytnout učitelům, kteří hledají oporu pro svou výuku, možné kritérium pro výběr učebnice. Pět analyzovaných řad učebnic je na základě zjištění možné rozdělit na dvě skupiny. První tvoří učebnice nakladatelství Scientia a Fortuna, jejichž obtížnost textu je na odpovídající úrovni s nižším poměrem odborných pojmů. Druhou skupinou jsou dvě učebnice nakladatelství SPN a učebnice nakladatelství Eduko, jejichž obtížnost textu značně přesahuje doporučené hodnoty. Tyto učebnice je tak možné hodnotit jako méně vhodné pro samostatnou práci žáků s textem přímo při výuce... | cs_CZ |
uk.abstract.en | TITLE: Evaluation of the text difficulty of chemistry textbooks for secondary vocational schools AUTHOR: Lucie Vosyková DEPARTMENT: Katedra chemie a didaktiky chemie SUPERVISOR: PhDr. Martin Rusek, Ph.D. ABSTRACT: This thesis builds on previous researches of textbooks for primary, secondary and grammar schools and focuses on the analysis of the text difficulty of chemistry textbooks for secondary vocational schools of non-chemical focus. The aim of this work is to analyse the text difficulty of chemistry textbooks for non-chemical high schools, using the Nestlerova-Prucha-Pluskal method, to compare the text difficulty of chemistry textbooks for non-chemical high schools with primary and secondary school textbooks,and last but not least, to compare the text difficulty of particular chapters of choosen textbooks for primary and secondary schools. The results of the analysis are intended to provide teachers seeking support for their teaching with a possible criteria for a textbook selection. Based on the findings, the five analyzed series of textbooks can be divided into two groups. The first group consists of textbooks published by Scientia and Fortuna, whose text difficulty is at an appropriate level with a lower rate of technical terms. The other group consists of two textbooks published by SPN and... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
thesis.grade.code | U | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | U | |
dc.identifier.lisID | 990024234760106986 | |