Show simple item record

Image of the young generation of the 60s in the films of the New Wave
Obraz mladé generace 60. let ve filmech tzv. Nové vlny
dc.contributor.advisorKalfiřtová, Eva
dc.creatorHulčíková, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-05T11:04:55Z
dc.date.available2017-04-05T11:04:55Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12436
dc.description.abstractTak jako je pro někoho film zdroj zábavy či odpočinku, pro jiné je studnou inspirace a nových myšlenek, brána otevírající cestu novému poznání a zkoumání. V dnešní době má film mnoho podob, jako fikce strhuje naši pozornost počítačovými triky. Vysoko rozpočtové snímky se snaží o nemožné, co nejvíce ohromit a uchvátit. Ale kde je realita - skutečno? Co nám takovýto fiktivní snímek nabízí? Kam se vytratilo kouzlo příběhu, narace a um zachytit obraz dané doby? V mé diplomové práci jsem se právě reálným obrazem doby ve filmu zabývala. Konkrétně obrazem mládeže ve filmech francouzské Nové Vlny. Film se stal ve Francii na konci padesátých let opravdovým fenoménem. Vznikalo stále více filmových klubů a spolků. A mladí lidé filmem opravdu žili. Jak vypovídá statistika z roku 1957 o návštěvnosti kin a knihoven prokazují, že došlo výraznému nárůstů mladých diváků ve věku 15-24 let až na 47% oproti čtenářům, kteří představovali pouze 17%. Avšak ne každý byl přívržencem filmové tvorby režisérů dané doby a poměrně brzy přichází z řad filmových nadšenců první ohlasy kritiky napadající tradiční "film otců" ("cinéma de papa"), režisérů Jeana Delannoy, Clauda Autant-Lary nebo René Clémenta. Mladí kritici výrazně upozorňovali na to, že filmové snímky dané doby postrádaly "reálno" a skutečný příběh. Byli přesvědčeni, že cílem...cs_CZ
dc.description.abstractLa Nouvelle Vague s'est constituée en mme temps que la Ve République qui a procédé une réorganisation du statut de la culture en créant un ministre spécifique. Et c'est cette époque que la marée des jeunes critiques du Cahiers du cinéma a apporté un nouveau souffle dans le cinéma français. La Nouvelle Vague était une attitude, le désir profond d'un groupe de jeunes réalisateurs de produire des oeuvres la fois personnelles et nouvelles, une ambition trs grande sans doute, mais qui en France dans les années 60 a permis une renaissance extraordinaire. Pour certains critiques français, il s'agit mme de la plus importante révolution dans l'histoire du septime art. Nous avons découvert que, grâce aux films des nouveaux cinéastes, la cinématographie française a vécu un renouvellement des cadres et des méthodes de production, la modernité technique et la liberté dans le choix des sujets et dans le montage, le rajeunissement des dialogues et du jeu d'acteur. Entre 1958-1962 une centaine de nouveaux cinéastes français réalise leur premier film. La plupart d'entre eux ne percera pas, et leur carrire ne durera que le temps de la nouvelle vague, emporté par le reflux vers d'autres horizons. Nous pouvons considérer ce mouvement comme « un tourbillon », une courte période pendant laquelle une transformation de la vie...en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleL'image de la jeunesse des années 60 dans les films de la Nouvelle Vaguefr_FR
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-22
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52526
dc.title.translatedImage of the young generation of the 60s in the films of the New Waveen_US
dc.title.translatedObraz mladé generace 60. let ve filmech tzv. Nové vlnycs_CZ
dc.contributor.refereeListíková, Renáta
dc.identifier.aleph001131496
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Pedagogyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTak jako je pro někoho film zdroj zábavy či odpočinku, pro jiné je studnou inspirace a nových myšlenek, brána otevírající cestu novému poznání a zkoumání. V dnešní době má film mnoho podob, jako fikce strhuje naši pozornost počítačovými triky. Vysoko rozpočtové snímky se snaží o nemožné, co nejvíce ohromit a uchvátit. Ale kde je realita - skutečno? Co nám takovýto fiktivní snímek nabízí? Kam se vytratilo kouzlo příběhu, narace a um zachytit obraz dané doby? V mé diplomové práci jsem se právě reálným obrazem doby ve filmu zabývala. Konkrétně obrazem mládeže ve filmech francouzské Nové Vlny. Film se stal ve Francii na konci padesátých let opravdovým fenoménem. Vznikalo stále více filmových klubů a spolků. A mladí lidé filmem opravdu žili. Jak vypovídá statistika z roku 1957 o návštěvnosti kin a knihoven prokazují, že došlo výraznému nárůstů mladých diváků ve věku 15-24 let až na 47% oproti čtenářům, kteří představovali pouze 17%. Avšak ne každý byl přívržencem filmové tvorby režisérů dané doby a poměrně brzy přichází z řad filmových nadšenců první ohlasy kritiky napadající tradiční "film otců" ("cinéma de papa"), režisérů Jeana Delannoy, Clauda Autant-Lary nebo René Clémenta. Mladí kritici výrazně upozorňovali na to, že filmové snímky dané doby postrádaly "reálno" a skutečný příběh. Byli přesvědčeni, že cílem...cs_CZ
uk.abstract.enLa Nouvelle Vague s'est constituée en mme temps que la Ve République qui a procédé une réorganisation du statut de la culture en créant un ministre spécifique. Et c'est cette époque que la marée des jeunes critiques du Cahiers du cinéma a apporté un nouveau souffle dans le cinéma français. La Nouvelle Vague était une attitude, le désir profond d'un groupe de jeunes réalisateurs de produire des oeuvres la fois personnelles et nouvelles, une ambition trs grande sans doute, mais qui en France dans les années 60 a permis une renaissance extraordinaire. Pour certains critiques français, il s'agit mme de la plus importante révolution dans l'histoire du septime art. Nous avons découvert que, grâce aux films des nouveaux cinéastes, la cinématographie française a vécu un renouvellement des cadres et des méthodes de production, la modernité technique et la liberté dans le choix des sujets et dans le montage, le rajeunissement des dialogues et du jeu d'acteur. Entre 1958-1962 une centaine de nouveaux cinéastes français réalise leur premier film. La plupart d'entre eux ne percera pas, et leur carrire ne durera que le temps de la nouvelle vague, emporté par le reflux vers d'autres horizons. Nous pouvons considérer ce mouvement comme « un tourbillon », une courte période pendant laquelle une transformation de la vie...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV