Show simple item record

The correlation between football teams' market value and their achieved result in chosen european leagues
dc.contributor.advisorŠíma, Jan
dc.creatorPodlipný, Jakub
dc.date.accessioned2021-02-11T11:07:20Z
dc.date.available2021-02-11T11:07:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124360
dc.description.abstractNázev: Závislost velikosti tržní hodnoty fotbalových týmů na dosaženém výsledku ve vybraných evropských soutěžích Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, jak silný je vztah mezi tržní hodnotou a dosaženým výsledkem týmů ve vybraných evropských ligách. Dalším cílem je tyto vztahy porovnat mezi jednotlivými ligami nebo skupinami lig (velké, střední, malé). Metody: Pro výpočet velikosti vztahu byla použitá korelační a regresní analýza. Regresní analýza ukázala, které týmy svým horším nebo lepším výkonem mohly ovlivnit sílu vztahu. K dalšímu porovnání výkonnosti týmů byla ještě vypočítána jejich efektivita. Výsledky: Z výsledků je patrné, že ve všech ligách můžeme pozorovat určitou závislost týmových výsledků na tržní hodnotě. V ligách s nejmenší sílou vztahu (0,562 a 0,565) nastalo ovlivnění nestandardními výkony favoritů a outsiderů. U ostatních lig se síla vztahu pohybovala od 0,651 do 0,877, což značí velmi silnou závislost mezi tržní hodnotou a počtem získaných bodů. Z hlediska efektivity bylo vypozorováno, že nejvíce efektivní týmy patří k těm s menší tržní hodnotou a většinou končí až v druhé polovině tabulky. Nejméně efektivní týmy naopak patří k těm dražším, ale končí až na výjimky na předních příčkách. Klíčová slova: efektivita, ekonomie sportu, fotbal, tržní hodnotacs_CZ
dc.description.abstractTitle: Dependence of football clubs' market value on their result in selected European competitions Objectives: The main objective is to determine the strength of the relationship between the market value of football clubs and their result in selected European competitions. Another objective is to compare these relationships between individual leagues or groups of leagues (big, medium, small). Methods: Correlation and regression analysis were used for the calculation of the strength of the relationships. Regression analysis showed which of the teams influenced the strength of the relationship with their weaker or stronger performance. Effectivity was also calculated for another option of comparing the teams. Results: As the results show we can observe a certain dependency of the result of the clubs on their market value. In the leagues with weakest relationships (0,562 and 0,565) we can notice a particular influence of uncommon performances by the leaders and underdogs. In other leagues the relationship varies between 0,651 and 0,877, which shows very strong relationship between the market value and achieved result. Effectivity-wise it was observed, that the most effective teams are usually the ones with lower market values and they usually place in the lower half of the table. Whereas the least...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjecteffectivityen_US
dc.subjectfootballen_US
dc.subjectmarket valueen_US
dc.subjectsports economyen_US
dc.subjectefektivitacs_CZ
dc.subjectekonomie sportucs_CZ
dc.subjectfotbalcs_CZ
dc.subjecttržní hodnotacs_CZ
dc.titleZávislost velikosti tržní hodnoty fotbalových týmů na dosaženém výsledku ve vybraných evropských soutěžích.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-20
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId208014
dc.title.translatedThe correlation between football teams' market value and their achieved result in chosen european leaguesen_US
dc.contributor.refereeRuda, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Managementcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNázev: Závislost velikosti tržní hodnoty fotbalových týmů na dosaženém výsledku ve vybraných evropských soutěžích Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, jak silný je vztah mezi tržní hodnotou a dosaženým výsledkem týmů ve vybraných evropských ligách. Dalším cílem je tyto vztahy porovnat mezi jednotlivými ligami nebo skupinami lig (velké, střední, malé). Metody: Pro výpočet velikosti vztahu byla použitá korelační a regresní analýza. Regresní analýza ukázala, které týmy svým horším nebo lepším výkonem mohly ovlivnit sílu vztahu. K dalšímu porovnání výkonnosti týmů byla ještě vypočítána jejich efektivita. Výsledky: Z výsledků je patrné, že ve všech ligách můžeme pozorovat určitou závislost týmových výsledků na tržní hodnotě. V ligách s nejmenší sílou vztahu (0,562 a 0,565) nastalo ovlivnění nestandardními výkony favoritů a outsiderů. U ostatních lig se síla vztahu pohybovala od 0,651 do 0,877, což značí velmi silnou závislost mezi tržní hodnotou a počtem získaných bodů. Z hlediska efektivity bylo vypozorováno, že nejvíce efektivní týmy patří k těm s menší tržní hodnotou a většinou končí až v druhé polovině tabulky. Nejméně efektivní týmy naopak patří k těm dražším, ale končí až na výjimky na předních příčkách. Klíčová slova: efektivita, ekonomie sportu, fotbal, tržní hodnotacs_CZ
uk.abstract.enTitle: Dependence of football clubs' market value on their result in selected European competitions Objectives: The main objective is to determine the strength of the relationship between the market value of football clubs and their result in selected European competitions. Another objective is to compare these relationships between individual leagues or groups of leagues (big, medium, small). Methods: Correlation and regression analysis were used for the calculation of the strength of the relationships. Regression analysis showed which of the teams influenced the strength of the relationship with their weaker or stronger performance. Effectivity was also calculated for another option of comparing the teams. Results: As the results show we can observe a certain dependency of the result of the clubs on their market value. In the leagues with weakest relationships (0,562 and 0,565) we can notice a particular influence of uncommon performances by the leaders and underdogs. In other leagues the relationship varies between 0,651 and 0,877, which shows very strong relationship between the market value and achieved result. Effectivity-wise it was observed, that the most effective teams are usually the ones with lower market values and they usually place in the lower half of the table. Whereas the least...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV