Zobrazit minimální záznam

Children with autism spectrum disorder in Kladno region
dc.contributor.advisorLinková, Marie
dc.creatorPolidarová, Jiřina
dc.date.accessioned2021-02-09T09:32:58Z
dc.date.available2021-02-09T09:32:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124268
dc.description.abstractTato diplomová práce je věnována problematice vzdělávání dětí a žáků s poruchou autistického spektra (PAS) na Kladensku. Ve své teoretické části odhaluje historii zkoumání tohoto závažného postižení, popisuje projevy chování u jednotlivých diagnóz v oblasti komunikace, socializace, sociální interakce, vývoje řeči, představivosti, hry. Stručně uvádí do problematiky diagnostiky a mnohostranné intervence. Praktická část je věnována kvalitativnímu šetření, které si klade cíle popsat na konkrétních případech, jak probíhá vzdělávání, pedagogická, psychologická a sociální intervence na Kladensku. Na třech případových studiích chlapců ve věku 13, 14 a 17 let je ukázáno, jak se potýkají se svými zdravotními problémy, se vzdělávacími potížemi, na jakých typech škol se vzdělávají, čeho dosáhli. Svoji budoucnost vidí zjednodušeně a leckdy naivně, přesto lze usoudit, že chtějí někde pracovat, být samostatní a soběstační. Rozhovory se třemi pedagogickými pracovníky jsou zpracovány do souvislého textu. 2 asistentky pedagoga a jedna třídní učitelka zmiňují některé aspekty své práce v souvislosti se žáky s PAS týkající se chování a učení. Problematika poradenství je stručně naznačena ve výpovědi krajské koordinátorky péče pro PAS a školní psycholožky. Práce podává výčet a stručnou charakteristiku školských poradenských...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is devoted to the issue of education of children and pupils with autism spectrum disorder (ASD) in the Kladno region. In its theoretical part, it reveals the history of the study of this serious disability, describes the manifestations of behavior in individual diagnoses in the field of communication, socialization, social interaction, speech development, imagination, play. It briefly introduces the issue of diagnostics and multilateral interventions. The practical part is devoted to a qualitative survey, which aims to describe how the education, pedagogical, psychological and social intervention, goes in specific cases in Kladno region. Three case studies of boys aged 13, 14 and 17 show how they face their health problems, their educational difficulties, what types of schools they are educated at, what they have achieved. They see their future in a simplistic and sometimes naive way, yet it can be concluded that they want to work somewhere, to be independent and self-sufficient. Interviews with three pedagogical staff are processed into a coherent text. 2 teaching assistants and one class teacher mention some aspects of their work in relation to pupils with ASD related to behavior and learning. The issue of counselling is briefly indicated in the statement of the regional coordinator of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectautism spectrum disorderen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectsocial interactionen_US
dc.subjectspeechen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectpsychological interventionen_US
dc.subjectself-sufficiencyen_US
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectsociální interakcecs_CZ
dc.subjectřečcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectpsychologická intervencecs_CZ
dc.subjectsoběstačnostcs_CZ
dc.titleDěti s poruchou autistického spektra na Kladenskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-19
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId219633
dc.title.translatedChildren with autism spectrum disorder in Kladno regionen_US
dc.contributor.refereeRichterová, Magdalena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Collegesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Education at Higher Secondary Schools and Collegesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je věnována problematice vzdělávání dětí a žáků s poruchou autistického spektra (PAS) na Kladensku. Ve své teoretické části odhaluje historii zkoumání tohoto závažného postižení, popisuje projevy chování u jednotlivých diagnóz v oblasti komunikace, socializace, sociální interakce, vývoje řeči, představivosti, hry. Stručně uvádí do problematiky diagnostiky a mnohostranné intervence. Praktická část je věnována kvalitativnímu šetření, které si klade cíle popsat na konkrétních případech, jak probíhá vzdělávání, pedagogická, psychologická a sociální intervence na Kladensku. Na třech případových studiích chlapců ve věku 13, 14 a 17 let je ukázáno, jak se potýkají se svými zdravotními problémy, se vzdělávacími potížemi, na jakých typech škol se vzdělávají, čeho dosáhli. Svoji budoucnost vidí zjednodušeně a leckdy naivně, přesto lze usoudit, že chtějí někde pracovat, být samostatní a soběstační. Rozhovory se třemi pedagogickými pracovníky jsou zpracovány do souvislého textu. 2 asistentky pedagoga a jedna třídní učitelka zmiňují některé aspekty své práce v souvislosti se žáky s PAS týkající se chování a učení. Problematika poradenství je stručně naznačena ve výpovědi krajské koordinátorky péče pro PAS a školní psycholožky. Práce podává výčet a stručnou charakteristiku školských poradenských...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is devoted to the issue of education of children and pupils with autism spectrum disorder (ASD) in the Kladno region. In its theoretical part, it reveals the history of the study of this serious disability, describes the manifestations of behavior in individual diagnoses in the field of communication, socialization, social interaction, speech development, imagination, play. It briefly introduces the issue of diagnostics and multilateral interventions. The practical part is devoted to a qualitative survey, which aims to describe how the education, pedagogical, psychological and social intervention, goes in specific cases in Kladno region. Three case studies of boys aged 13, 14 and 17 show how they face their health problems, their educational difficulties, what types of schools they are educated at, what they have achieved. They see their future in a simplistic and sometimes naive way, yet it can be concluded that they want to work somewhere, to be independent and self-sufficient. Interviews with three pedagogical staff are processed into a coherent text. 2 teaching assistants and one class teacher mention some aspects of their work in relation to pupils with ASD related to behavior and learning. The issue of counselling is briefly indicated in the statement of the regional coordinator of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV