dc.contributor.advisor | Němec, Zbyněk | |
dc.creator | Nováková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-02-02T16:52:02Z | |
dc.date.available | 2021-02-02T16:52:02Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/124197 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce na téma Speciálně pedagogická podpora v oblasti pracovní přípravy osob s kombinovaným postižením si klade za cíl, objasnit problematiku pracovní přípravy studentů Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté a jejich následné pracovní uplatnění. Práce je rozdělena na několik částí, teoretická část je zaměřena na informace z odborných publikací i elektronických zdrojů, kde jsou popsány základy této problematiky, které neodmyslitelně k tématu patří. Dále teoretická práce odkrývá vymezením pojmu osoba se zdravotním postižením, specifikaci kombinovaného postižení a s tím souvisejícími pojmy jako edukace osob s kombinovaným postižením, profesní přípravou a pracovním uplatněním. Jsou zde také popsány možnosti propojení sociálních služeb se školstvím, sociální služby, které mohou studenti v rámci Centra Arpida využívat. Praktická část této diplomové práce byla rozdělena do dvou částí. V první části bylo zjišťováno za pomoci polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, jak zaměstnanci, kteří pracují se studenty Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté při Centru Arpida pomáhají se začleněním na otevřený trh práce. Ve druhé části byly zpracovány případové studie, které souvisejí se začleněním studenta/uživatele do Integračního programu. Výzkumný soubor tvořili... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis on the topic Special pedagogical support in the field of work training of persons with multiple disabilities aims to clarify the issue of work training of students of the One-Year Practical School and the Two-Year Practical School and their subsequent employment. The work is divided into several parts, the theoretical part is focused on information from professional publications and electronic sources, which describes the basics of this issue, which is an integral part of the topic. Furthermore, the theoretical work reveals the definition of the term person with disabilities, the specification of multiple disabilities and related terms such as education of people with multiple disabilities, vocational training and employment. It also describes the possibilities of connecting social services with education, social services that students can use within the Arpida Center. The practical part of this diploma thesis was divided into two parts. In the first part, a semi- standardized interview with open-ended questions was used to find out how employees who work with students of the One-Year Practical School and the Two-Year Practical School at the Arpida Center help to integrate into the open labor market. In the second part, case studies were processed that are related to the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Special pedagogical support | en_US |
dc.subject | people with multiple disabilities | en_US |
dc.subject | work training | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | social services | en_US |
dc.subject | multidisciplinary team | en_US |
dc.subject | Speciálně pedagogická podpora | cs_CZ |
dc.subject | osoby s kombinovaným postižením | cs_CZ |
dc.subject | pracovní příprava | cs_CZ |
dc.subject | edukace | cs_CZ |
dc.subject | sociální služby | cs_CZ |
dc.subject | multidisciplinární tým | cs_CZ |
dc.title | Speciálně pedagogická podpora v oblasti pracovní přípravy osob s kombinovaným postižením | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-01-12 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 221136 | |
dc.title.translated | Special pedagogical support in the field of work preparation for people with multiple disability | en_US |
dc.contributor.referee | Hájková, Vanda | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce na téma Speciálně pedagogická podpora v oblasti pracovní přípravy osob s kombinovaným postižením si klade za cíl, objasnit problematiku pracovní přípravy studentů Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté a jejich následné pracovní uplatnění. Práce je rozdělena na několik částí, teoretická část je zaměřena na informace z odborných publikací i elektronických zdrojů, kde jsou popsány základy této problematiky, které neodmyslitelně k tématu patří. Dále teoretická práce odkrývá vymezením pojmu osoba se zdravotním postižením, specifikaci kombinovaného postižení a s tím souvisejícími pojmy jako edukace osob s kombinovaným postižením, profesní přípravou a pracovním uplatněním. Jsou zde také popsány možnosti propojení sociálních služeb se školstvím, sociální služby, které mohou studenti v rámci Centra Arpida využívat. Praktická část této diplomové práce byla rozdělena do dvou částí. V první části bylo zjišťováno za pomoci polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, jak zaměstnanci, kteří pracují se studenty Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté při Centru Arpida pomáhají se začleněním na otevřený trh práce. Ve druhé části byly zpracovány případové studie, které souvisejí se začleněním studenta/uživatele do Integračního programu. Výzkumný soubor tvořili... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis on the topic Special pedagogical support in the field of work training of persons with multiple disabilities aims to clarify the issue of work training of students of the One-Year Practical School and the Two-Year Practical School and their subsequent employment. The work is divided into several parts, the theoretical part is focused on information from professional publications and electronic sources, which describes the basics of this issue, which is an integral part of the topic. Furthermore, the theoretical work reveals the definition of the term person with disabilities, the specification of multiple disabilities and related terms such as education of people with multiple disabilities, vocational training and employment. It also describes the possibilities of connecting social services with education, social services that students can use within the Arpida Center. The practical part of this diploma thesis was divided into two parts. In the first part, a semi- standardized interview with open-ended questions was used to find out how employees who work with students of the One-Year Practical School and the Two-Year Practical School at the Arpida Center help to integrate into the open labor market. In the second part, case studies were processed that are related to the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |