Show simple item record

Special pedagogical support in the field of work preparation for people with multiple disability
dc.contributor.advisorNěmec, Zbyněk
dc.creatorNováková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-02-02T16:52:02Z
dc.date.available2021-02-02T16:52:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124197
dc.description.abstractDiplomová práce na téma Speciálně pedagogická podpora v oblasti pracovní přípravy osob s kombinovaným postižením si klade za cíl, objasnit problematiku pracovní přípravy studentů Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté a jejich následné pracovní uplatnění. Práce je rozdělena na několik částí, teoretická část je zaměřena na informace z odborných publikací i elektronických zdrojů, kde jsou popsány základy této problematiky, které neodmyslitelně k tématu patří. Dále teoretická práce odkrývá vymezením pojmu osoba se zdravotním postižením, specifikaci kombinovaného postižení a s tím souvisejícími pojmy jako edukace osob s kombinovaným postižením, profesní přípravou a pracovním uplatněním. Jsou zde také popsány možnosti propojení sociálních služeb se školstvím, sociální služby, které mohou studenti v rámci Centra Arpida využívat. Praktická část této diplomové práce byla rozdělena do dvou částí. V první části bylo zjišťováno za pomoci polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, jak zaměstnanci, kteří pracují se studenty Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté při Centru Arpida pomáhají se začleněním na otevřený trh práce. Ve druhé části byly zpracovány případové studie, které souvisejí se začleněním studenta/uživatele do Integračního programu. Výzkumný soubor tvořili...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis on the topic Special pedagogical support in the field of work training of persons with multiple disabilities aims to clarify the issue of work training of students of the One-Year Practical School and the Two-Year Practical School and their subsequent employment. The work is divided into several parts, the theoretical part is focused on information from professional publications and electronic sources, which describes the basics of this issue, which is an integral part of the topic. Furthermore, the theoretical work reveals the definition of the term person with disabilities, the specification of multiple disabilities and related terms such as education of people with multiple disabilities, vocational training and employment. It also describes the possibilities of connecting social services with education, social services that students can use within the Arpida Center. The practical part of this diploma thesis was divided into two parts. In the first part, a semi- standardized interview with open-ended questions was used to find out how employees who work with students of the One-Year Practical School and the Two-Year Practical School at the Arpida Center help to integrate into the open labor market. In the second part, case studies were processed that are related to the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSpecial pedagogical supporten_US
dc.subjectpeople with multiple disabilitiesen_US
dc.subjectwork trainingen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectsocial servicesen_US
dc.subjectmultidisciplinary teamen_US
dc.subjectSpeciálně pedagogická podporacs_CZ
dc.subjectosoby s kombinovaným postiženímcs_CZ
dc.subjectpracovní přípravacs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectsociální službycs_CZ
dc.subjectmultidisciplinární týmcs_CZ
dc.titleSpeciálně pedagogická podpora v oblasti pracovní přípravy osob s kombinovaným postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-12
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId221136
dc.title.translatedSpecial pedagogical support in the field of work preparation for people with multiple disabilityen_US
dc.contributor.refereeHájková, Vanda
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Special Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Special Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce na téma Speciálně pedagogická podpora v oblasti pracovní přípravy osob s kombinovaným postižením si klade za cíl, objasnit problematiku pracovní přípravy studentů Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté a jejich následné pracovní uplatnění. Práce je rozdělena na několik částí, teoretická část je zaměřena na informace z odborných publikací i elektronických zdrojů, kde jsou popsány základy této problematiky, které neodmyslitelně k tématu patří. Dále teoretická práce odkrývá vymezením pojmu osoba se zdravotním postižením, specifikaci kombinovaného postižení a s tím souvisejícími pojmy jako edukace osob s kombinovaným postižením, profesní přípravou a pracovním uplatněním. Jsou zde také popsány možnosti propojení sociálních služeb se školstvím, sociální služby, které mohou studenti v rámci Centra Arpida využívat. Praktická část této diplomové práce byla rozdělena do dvou částí. V první části bylo zjišťováno za pomoci polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, jak zaměstnanci, kteří pracují se studenty Praktické školy jednoleté a Praktické školy dvouleté při Centru Arpida pomáhají se začleněním na otevřený trh práce. Ve druhé části byly zpracovány případové studie, které souvisejí se začleněním studenta/uživatele do Integračního programu. Výzkumný soubor tvořili...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis on the topic Special pedagogical support in the field of work training of persons with multiple disabilities aims to clarify the issue of work training of students of the One-Year Practical School and the Two-Year Practical School and their subsequent employment. The work is divided into several parts, the theoretical part is focused on information from professional publications and electronic sources, which describes the basics of this issue, which is an integral part of the topic. Furthermore, the theoretical work reveals the definition of the term person with disabilities, the specification of multiple disabilities and related terms such as education of people with multiple disabilities, vocational training and employment. It also describes the possibilities of connecting social services with education, social services that students can use within the Arpida Center. The practical part of this diploma thesis was divided into two parts. In the first part, a semi- standardized interview with open-ended questions was used to find out how employees who work with students of the One-Year Practical School and the Two-Year Practical School at the Arpida Center help to integrate into the open labor market. In the second part, case studies were processed that are related to the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV