Show simple item record

Teaching population and settlement geography at high schools with tablets
dc.creatorMěkota, Tomáš
dc.date.accessioned2021-05-20T13:20:30Z
dc.date.available2021-05-20T13:20:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123947
dc.description.abstractModerní technologie jsou užívány stále větším počtem lidí a pronikají do většiny odvětví ekonomiky. Jestliže má školství připravit žáky pro budoucnost, mělo by je učit s těmito technologiemi, například počítači nebo tablety, pracovat. Moderní technologie proto do výuky stále více, ale velmi pomalu pronikají. Důsledky jejich používání nejsou ještě dostatečně prozkoumány. Tato práce se věnuje výhodám a nevýhodám výuky geografie obyvatelstva a sídel s využitím tabletu, konkrétně aplikace Nearpod. Na základě odučených výzkumných hodin a didaktických testů je analyzován vliv výuky s tabletem na výsledky žáků v testech, na základě rozhovorů se žáky a pozorování jsou pak stanoveny výhody a nevýhody využití tabletu ve výuce z pohledu žáků i vyučujícího. Ukázalo se, že použití tabletu neznamená nutně lepší výsledky žáků v testu. Tablety ovšem žáky více motivují k práci, výuka je pro ně zábavnější a poskytují jim též velmi ceněnou zpětnou vazbu. Pro vyučujícího je výuka s využitím tabletů časově náročnější ve srovnání s výukou tradiční, ale nabízí například možnost snadného sledování práce žáků a rovněž více možností k hodnocení a úpravám výukového procesu. Nezodpovězenou otázkou pro další výzkum zůstávají faktory ovlivňující vyšší úspěšnost žáků v didaktickém testu po výuce s tabletem ve srovnání s výukou...cs_CZ
dc.description.abstractUsing of modern technologies has been increasing in the sectors of economic and by people. If educational system shall prepare students for the future, it should learn them to work with that technologies, for example computers or tablets. Modern technologies have been entering to schools increasingly but very slowly. Effects of their usage in the educational process have not been examined sufficiently. This thesis applies to advantages and disadvantages of teaching population and settlement geography with a tablet, particularly using the Nearpod application. The influence of teaching with tablet on students' test results is analyzed on the basis of taught lessons and didactic tests. Then, advantages and disadvantages of tablet using at school are established for students and teachers according to interviews and observation during the lessons. This study shows that tablet using does not have to mean higher students' scores in the tests. Students are more motivated, lessons are more entertaining for them in comparison to traditional lessons. Tablets also provide priceless feedback to them. From the teacher's perspective, lessons with tablets are more time-consuming than traditional lessons, but they provide possibilities to observe all students' work during the lesson and more possibilities to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectmodern technologies in educationen_US
dc.subjecttablets in educationen_US
dc.subjectNearpod applicationen_US
dc.subjectdidactics of geographyen_US
dc.subjectpopulation geographyen_US
dc.subjectsettlement geographyen_US
dc.subjectmoderní technologie ve vzdělávánícs_CZ
dc.subjecttablety ve výucecs_CZ
dc.subjectaplikace Nearpodcs_CZ
dc.subjectdidaktika geografiecs_CZ
dc.subjectgeografie obyvatelstvacs_CZ
dc.subjectgeografie sídelcs_CZ
dc.titleStředoškolská výuka geografie obyvatelstva a sídel s využitím tabletůcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-12-17
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId227517
dc.title.translatedTeaching population and settlement geography at high schools with tabletsen_US
dc.identifier.aleph002418942
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csModerní technologie jsou užívány stále větším počtem lidí a pronikají do většiny odvětví ekonomiky. Jestliže má školství připravit žáky pro budoucnost, mělo by je učit s těmito technologiemi, například počítači nebo tablety, pracovat. Moderní technologie proto do výuky stále více, ale velmi pomalu pronikají. Důsledky jejich používání nejsou ještě dostatečně prozkoumány. Tato práce se věnuje výhodám a nevýhodám výuky geografie obyvatelstva a sídel s využitím tabletu, konkrétně aplikace Nearpod. Na základě odučených výzkumných hodin a didaktických testů je analyzován vliv výuky s tabletem na výsledky žáků v testech, na základě rozhovorů se žáky a pozorování jsou pak stanoveny výhody a nevýhody využití tabletu ve výuce z pohledu žáků i vyučujícího. Ukázalo se, že použití tabletu neznamená nutně lepší výsledky žáků v testu. Tablety ovšem žáky více motivují k práci, výuka je pro ně zábavnější a poskytují jim též velmi ceněnou zpětnou vazbu. Pro vyučujícího je výuka s využitím tabletů časově náročnější ve srovnání s výukou tradiční, ale nabízí například možnost snadného sledování práce žáků a rovněž více možností k hodnocení a úpravám výukového procesu. Nezodpovězenou otázkou pro další výzkum zůstávají faktory ovlivňující vyšší úspěšnost žáků v didaktickém testu po výuce s tabletem ve srovnání s výukou...cs_CZ
uk.abstract.enUsing of modern technologies has been increasing in the sectors of economic and by people. If educational system shall prepare students for the future, it should learn them to work with that technologies, for example computers or tablets. Modern technologies have been entering to schools increasingly but very slowly. Effects of their usage in the educational process have not been examined sufficiently. This thesis applies to advantages and disadvantages of teaching population and settlement geography with a tablet, particularly using the Nearpod application. The influence of teaching with tablet on students' test results is analyzed on the basis of taught lessons and didactic tests. Then, advantages and disadvantages of tablet using at school are established for students and teachers according to interviews and observation during the lessons. This study shows that tablet using does not have to mean higher students' scores in the tests. Students are more motivated, lessons are more entertaining for them in comparison to traditional lessons. Tablets also provide priceless feedback to them. From the teacher's perspective, lessons with tablets are more time-consuming than traditional lessons, but they provide possibilities to observe all students' work during the lesson and more possibilities to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990024189420106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV