Zobrazit minimální záznam

Speech developement in low vocal children with ASD, using methods of applied behavioral analysis
dc.contributor.advisorNiederlová, Markéta
dc.creatorVolfová, Kristýna
dc.date.accessioned2020-11-20T10:32:37Z
dc.date.available2020-11-20T10:32:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123443
dc.description.abstractThis bachelor thesis is focused on improvement of vocal expressions by following the methods of applied behavioral analysis, especially with children diagnosed with ASD. Theoretical part offers insight to ASD problematic, followed by insight to applied behavioral analysis, speech improvement in running ontogeny proces, and is focused on a description of possibilities to use augmentative methods of communication together with speech improvement. Research project is a form of case study and examines the development of vocal reaction of ASD diagnosed children. For this was used mand training (requesting for items). The results of research showed increased repertoire of mands.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj vokálních projevů metodami aplikované behaviorální analýzy u dětí s diagnózou PAS. Literárně přehledová část nabízí vhled do problematiky PAS, dále hovoří o aplikované behaviorální analýze, rozvoji řeči v průběhu ontogeneze a soustředí se na popis možností augmentativních metod komunikace spolu s rozvojem řeči. Výzkumný projekt je designu případové studie a zkoumá rozvoj funkčních vokálních reakcí u dítěte s PAS. K tomu byl využit trénink mandů neboli žádostí o položku. Výsledky výzkumné části ukázaly zvětšení repertoáru funkčně využívaných mandů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPAS|ABA|řeč|mandcs_CZ
dc.subjectASD|ABA|speech|manden_US
dc.titleRozvoj řeči u málo vokálních dětí s PAS, pomocí metod aplikované behaviorální analýzy.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-04
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId214518
dc.title.translatedSpeech developement in low vocal children with ASD, using methods of applied behavioral analysisen_US
dc.contributor.refereeŠperlová, Martina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj vokálních projevů metodami aplikované behaviorální analýzy u dětí s diagnózou PAS. Literárně přehledová část nabízí vhled do problematiky PAS, dále hovoří o aplikované behaviorální analýze, rozvoji řeči v průběhu ontogeneze a soustředí se na popis možností augmentativních metod komunikace spolu s rozvojem řeči. Výzkumný projekt je designu případové studie a zkoumá rozvoj funkčních vokálních reakcí u dítěte s PAS. K tomu byl využit trénink mandů neboli žádostí o položku. Výsledky výzkumné části ukázaly zvětšení repertoáru funkčně využívaných mandů.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is focused on improvement of vocal expressions by following the methods of applied behavioral analysis, especially with children diagnosed with ASD. Theoretical part offers insight to ASD problematic, followed by insight to applied behavioral analysis, speech improvement in running ontogeny proces, and is focused on a description of possibilities to use augmentative methods of communication together with speech improvement. Research project is a form of case study and examines the development of vocal reaction of ASD diagnosed children. For this was used mand training (requesting for items). The results of research showed increased repertoire of mands.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV