dc.contributor.advisor | Niederlová, Markéta | |
dc.creator | Volfová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T10:32:37Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T10:32:37Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/123443 | |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is focused on improvement of vocal expressions by following the methods of applied behavioral analysis, especially with children diagnosed with ASD. Theoretical part offers insight to ASD problematic, followed by insight to applied behavioral analysis, speech improvement in running ontogeny proces, and is focused on a description of possibilities to use augmentative methods of communication together with speech improvement. Research project is a form of case study and examines the development of vocal reaction of ASD diagnosed children. For this was used mand training (requesting for items). The results of research showed increased repertoire of mands. | en_US |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj vokálních projevů metodami aplikované behaviorální analýzy u dětí s diagnózou PAS. Literárně přehledová část nabízí vhled do problematiky PAS, dále hovoří o aplikované behaviorální analýze, rozvoji řeči v průběhu ontogeneze a soustředí se na popis možností augmentativních metod komunikace spolu s rozvojem řeči. Výzkumný projekt je designu případové studie a zkoumá rozvoj funkčních vokálních reakcí u dítěte s PAS. K tomu byl využit trénink mandů neboli žádostí o položku. Výsledky výzkumné části ukázaly zvětšení repertoáru funkčně využívaných mandů. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | PAS|ABA|řeč|mand | cs_CZ |
dc.subject | ASD|ABA|speech|mand | en_US |
dc.title | Rozvoj řeči u málo vokálních dětí s PAS, pomocí metod aplikované behaviorální analýzy. | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-04 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 214518 | |
dc.title.translated | Speech developement in low vocal children with ASD, using methods of applied behavioral analysis | en_US |
dc.contributor.referee | Šperlová, Martina | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj vokálních projevů metodami aplikované behaviorální analýzy u dětí s diagnózou PAS. Literárně přehledová část nabízí vhled do problematiky PAS, dále hovoří o aplikované behaviorální analýze, rozvoji řeči v průběhu ontogeneze a soustředí se na popis možností augmentativních metod komunikace spolu s rozvojem řeči. Výzkumný projekt je designu případové studie a zkoumá rozvoj funkčních vokálních reakcí u dítěte s PAS. K tomu byl využit trénink mandů neboli žádostí o položku. Výsledky výzkumné části ukázaly zvětšení repertoáru funkčně využívaných mandů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis is focused on improvement of vocal expressions by following the methods of applied behavioral analysis, especially with children diagnosed with ASD. Theoretical part offers insight to ASD problematic, followed by insight to applied behavioral analysis, speech improvement in running ontogeny proces, and is focused on a description of possibilities to use augmentative methods of communication together with speech improvement. Research project is a form of case study and examines the development of vocal reaction of ASD diagnosed children. For this was used mand training (requesting for items). The results of research showed increased repertoire of mands. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |