dc.contributor.advisor | Šuman, Záviš | |
dc.creator | Suldovská, Klára | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T10:29:34Z | |
dc.date.available | 2020-11-20T10:29:34Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/123426 | |
dc.description.abstract | This thesis treats the oldest method of graphic dance notation system - so-called Beauchamp- Feuillet's dance notation. I will explain the circumstances of its origins, the basic rules, the principles of its writing and reading, the literary and historical value and the later reception. The core of my work will be a translation of Feuillet's major work, Orchesography Or, the art of dancing, which is besides the Pierre Rameau's writings considered the basic guide and sort of a handbook dealing with the description of dance. Also the later authors based their works on Feuillet. I will certainly deal with the literary and language point of view of the book. The differences among particular editions, for example, are worth the study. In the second part of my work I shall describe how the dance - that we can reconstruct nowadays predominantly thanks to the Beauchamp-Feuillet's notation - was put on stage in some dramas at the court of Louis XIV and what was its role. Keywords Baroque dance, Orchesography, Feuillet's dance notation, la belle danse | en_US |
dc.description.abstract | V bakalářské práci se budu zabývat nejstarším způsobem grafického (tedy nikoliv pouze slovního) zápisu tance - tak zvanou Beauchamp-Feuilletovou taneční notací. Osvětlím okolnosti vzniku notace, její základní principy, způsob jejího zápisu a čtení, literárněhistorický a kulturněhistorický význam a její pozdější recepci. Jádro práce bude tvořit překlad Feuilletova stěžejního díla Chorégraphie, ou l'art de décrire la dance, která je vedle děl Pierra Rameaua obecně považovaná za základní příručku v oblasti notace. Právě z Feuilleta později vycházeli další autoři. Dílu se budu věnovat samozřejmě i po "literární" a jazykové stránce. Za pozornost stojí na příklad rozdíly mezi jednotlivými vydáními. Ve druhé části práce nastíním, jakým způsobem byl tanec - jejž můžeme dnes rekonstruovat mimo jiné právě díky Beauchamp-Feuilletově notaci - inscenován ve vybraných dramatech na dvoře Ludvíka XIV. a jakou v nich plnil funkci. Klíčová slova Barokní tanec, Chorégraphie, Feuilletova taneční notace, la belle danse | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Barokní tanec|Chorégraphie|Feuilletova taneční notace|La belle danse | cs_CZ |
dc.subject | Baroque Dance Notation|Chorégraphie|La belle danse | en_US |
dc.title | Barokní taneční notace podle Feuilletovy Choregraphie, ou l'art de décrire la dance | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-09 | |
dc.description.department | Institute of Romance Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav románských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 216035 | |
dc.title.translated | Baroque Dance Notation according to Feuillet's Choregraphie, ou l'art de décrire la dance, par caracteres, figures et signes démonstratifs | en_US |
dc.contributor.referee | Mudrochová, Radka | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Francouzská filologie - Historie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | French Studies - History | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní vědy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav románských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Romance Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Francouzská filologie - Historie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | French Studies - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V bakalářské práci se budu zabývat nejstarším způsobem grafického (tedy nikoliv pouze slovního) zápisu tance - tak zvanou Beauchamp-Feuilletovou taneční notací. Osvětlím okolnosti vzniku notace, její základní principy, způsob jejího zápisu a čtení, literárněhistorický a kulturněhistorický význam a její pozdější recepci. Jádro práce bude tvořit překlad Feuilletova stěžejního díla Chorégraphie, ou l'art de décrire la dance, která je vedle děl Pierra Rameaua obecně považovaná za základní příručku v oblasti notace. Právě z Feuilleta později vycházeli další autoři. Dílu se budu věnovat samozřejmě i po "literární" a jazykové stránce. Za pozornost stojí na příklad rozdíly mezi jednotlivými vydáními. Ve druhé části práce nastíním, jakým způsobem byl tanec - jejž můžeme dnes rekonstruovat mimo jiné právě díky Beauchamp-Feuilletově notaci - inscenován ve vybraných dramatech na dvoře Ludvíka XIV. a jakou v nich plnil funkci. Klíčová slova Barokní tanec, Chorégraphie, Feuilletova taneční notace, la belle danse | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis treats the oldest method of graphic dance notation system - so-called Beauchamp- Feuillet's dance notation. I will explain the circumstances of its origins, the basic rules, the principles of its writing and reading, the literary and historical value and the later reception. The core of my work will be a translation of Feuillet's major work, Orchesography Or, the art of dancing, which is besides the Pierre Rameau's writings considered the basic guide and sort of a handbook dealing with the description of dance. Also the later authors based their works on Feuillet. I will certainly deal with the literary and language point of view of the book. The differences among particular editions, for example, are worth the study. In the second part of my work I shall describe how the dance - that we can reconstruct nowadays predominantly thanks to the Beauchamp-Feuillet's notation - was put on stage in some dramas at the court of Louis XIV and what was its role. Keywords Baroque dance, Orchesography, Feuillet's dance notation, la belle danse | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |