Zobrazit minimální záznam

Baroque Dance Notation according to Feuillet's Choregraphie, ou l'art de décrire la dance, par caracteres, figures et signes démonstratifs
dc.contributor.advisorŠuman, Záviš
dc.creatorSuldovská, Klára
dc.date.accessioned2020-11-20T10:29:34Z
dc.date.available2020-11-20T10:29:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123426
dc.description.abstractThis thesis treats the oldest method of graphic dance notation system - so-called Beauchamp- Feuillet's dance notation. I will explain the circumstances of its origins, the basic rules, the principles of its writing and reading, the literary and historical value and the later reception. The core of my work will be a translation of Feuillet's major work, Orchesography Or, the art of dancing, which is besides the Pierre Rameau's writings considered the basic guide and sort of a handbook dealing with the description of dance. Also the later authors based their works on Feuillet. I will certainly deal with the literary and language point of view of the book. The differences among particular editions, for example, are worth the study. In the second part of my work I shall describe how the dance - that we can reconstruct nowadays predominantly thanks to the Beauchamp-Feuillet's notation - was put on stage in some dramas at the court of Louis XIV and what was its role. Keywords Baroque dance, Orchesography, Feuillet's dance notation, la belle danseen_US
dc.description.abstractV bakalářské práci se budu zabývat nejstarším způsobem grafického (tedy nikoliv pouze slovního) zápisu tance - tak zvanou Beauchamp-Feuilletovou taneční notací. Osvětlím okolnosti vzniku notace, její základní principy, způsob jejího zápisu a čtení, literárněhistorický a kulturněhistorický význam a její pozdější recepci. Jádro práce bude tvořit překlad Feuilletova stěžejního díla Chorégraphie, ou l'art de décrire la dance, která je vedle děl Pierra Rameaua obecně považovaná za základní příručku v oblasti notace. Právě z Feuilleta později vycházeli další autoři. Dílu se budu věnovat samozřejmě i po "literární" a jazykové stránce. Za pozornost stojí na příklad rozdíly mezi jednotlivými vydáními. Ve druhé části práce nastíním, jakým způsobem byl tanec - jejž můžeme dnes rekonstruovat mimo jiné právě díky Beauchamp-Feuilletově notaci - inscenován ve vybraných dramatech na dvoře Ludvíka XIV. a jakou v nich plnil funkci. Klíčová slova Barokní tanec, Chorégraphie, Feuilletova taneční notace, la belle dansecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectBarokní tanec|Chorégraphie|Feuilletova taneční notace|La belle dansecs_CZ
dc.subjectBaroque Dance Notation|Chorégraphie|La belle danseen_US
dc.titleBarokní taneční notace podle Feuilletovy Choregraphie, ou l'art de décrire la dancecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-09
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId216035
dc.title.translatedBaroque Dance Notation according to Feuillet's Choregraphie, ou l'art de décrire la dance, par caracteres, figures et signes démonstratifsen_US
dc.contributor.refereeMudrochová, Radka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologie - Historiecs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studies - Historyen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologie - Historiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studies - Historyen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV bakalářské práci se budu zabývat nejstarším způsobem grafického (tedy nikoliv pouze slovního) zápisu tance - tak zvanou Beauchamp-Feuilletovou taneční notací. Osvětlím okolnosti vzniku notace, její základní principy, způsob jejího zápisu a čtení, literárněhistorický a kulturněhistorický význam a její pozdější recepci. Jádro práce bude tvořit překlad Feuilletova stěžejního díla Chorégraphie, ou l'art de décrire la dance, která je vedle děl Pierra Rameaua obecně považovaná za základní příručku v oblasti notace. Právě z Feuilleta později vycházeli další autoři. Dílu se budu věnovat samozřejmě i po "literární" a jazykové stránce. Za pozornost stojí na příklad rozdíly mezi jednotlivými vydáními. Ve druhé části práce nastíním, jakým způsobem byl tanec - jejž můžeme dnes rekonstruovat mimo jiné právě díky Beauchamp-Feuilletově notaci - inscenován ve vybraných dramatech na dvoře Ludvíka XIV. a jakou v nich plnil funkci. Klíčová slova Barokní tanec, Chorégraphie, Feuilletova taneční notace, la belle dansecs_CZ
uk.abstract.enThis thesis treats the oldest method of graphic dance notation system - so-called Beauchamp- Feuillet's dance notation. I will explain the circumstances of its origins, the basic rules, the principles of its writing and reading, the literary and historical value and the later reception. The core of my work will be a translation of Feuillet's major work, Orchesography Or, the art of dancing, which is besides the Pierre Rameau's writings considered the basic guide and sort of a handbook dealing with the description of dance. Also the later authors based their works on Feuillet. I will certainly deal with the literary and language point of view of the book. The differences among particular editions, for example, are worth the study. In the second part of my work I shall describe how the dance - that we can reconstruct nowadays predominantly thanks to the Beauchamp-Feuillet's notation - was put on stage in some dramas at the court of Louis XIV and what was its role. Keywords Baroque dance, Orchesography, Feuillet's dance notation, la belle danseen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV