Zobrazit minimální záznam

Use of Competencies Gained by the Scout Leaders in the Supporting Leader Preparation Course
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorŠudák, Patrik
dc.date.accessioned2020-11-20T10:28:10Z
dc.date.available2020-11-20T10:28:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123418
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the issue of competencies of scout leaders working in the organization Junák - český skaut, z.s. after finishing the supporting leader preparation course and passing the supporting leader preparation exam. The aim of the work is to find out whether competencies, which are acquired in the course, are usable in practice by leaders. According to the literature and available manuals, the work describes primarily the competence profile of the graduate of the supporting leader preparation exam. The work also includes an empirical survey, which deals with the question, how much the mentioned competencies are needed during the work of the scout leaders. The survey also shows which competencies are used more and which less in practice, and whether there are competencies in the profile that have no usability. The survey provides new information that may be useful to the scout movement. The results of the empirical survey indicate that the competence profile of the supporting leader is adequate and scout practice allows the use of the most mentioned competencies. The profile also includes competencies that are not used so often in practice, but they can surely be used in relevant areas of scout movement.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou kompetencí skautských vedoucích působících v organizaci Junák - český skaut, z.s. po absolvování čekatelského kurzu a splnění čekatelské zkoušky. Cílem práce je zjistit, jestli jsou v rámci kurzu osvojovány kompetence, které jsou v praxi vedoucími využitelné. Práce pomocí odborné literatury a dostupných příruček popisuje primárně kompetenční profil absolventa čekatelské zkoušky. Její součástí je dále empirické šetření, které se věnuje otázce, do jaké míry skautští vedoucí potřebují během své činnosti stanovené kompetence, které kompetence využijí více a které méně, a jestli existují v rámci profilu kompetence, které v praxi nemají žádnou využitelnost. Šetření tak přináší nové informace, které mohou být užitečné pro skautské prostředí. Výsledky empirického šetření poukazují na to, že kompetenční profil čekatele je adekvátní a skautská praxe umožňuje většinu kompetencí využít. V profilu se nacházejí také kompetence, které nemají v praxi tak časté využití, avšak týkají se relevantních oblastí života hnutí.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkompetence|skautský vedoucí|vzdělávání dospělých|skauting|čekatelská zkouška|čekatelský kurz|vzdělávací metoda|čekatelcs_CZ
dc.subjectcompetence|scout leader|adult education|scouting|supporting leader preparation exam|supporting leader preparation course|educational method|supporting leaderen_US
dc.titleVyužití kompetencí získaných skautskými vedoucími v čekatelském kurzucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-04
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId221347
dc.title.translatedUse of Competencies Gained by the Scout Leaders in the Supporting Leader Preparation Courseen_US
dc.contributor.refereeVojtko, Tibor
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou kompetencí skautských vedoucích působících v organizaci Junák - český skaut, z.s. po absolvování čekatelského kurzu a splnění čekatelské zkoušky. Cílem práce je zjistit, jestli jsou v rámci kurzu osvojovány kompetence, které jsou v praxi vedoucími využitelné. Práce pomocí odborné literatury a dostupných příruček popisuje primárně kompetenční profil absolventa čekatelské zkoušky. Její součástí je dále empirické šetření, které se věnuje otázce, do jaké míry skautští vedoucí potřebují během své činnosti stanovené kompetence, které kompetence využijí více a které méně, a jestli existují v rámci profilu kompetence, které v praxi nemají žádnou využitelnost. Šetření tak přináší nové informace, které mohou být užitečné pro skautské prostředí. Výsledky empirického šetření poukazují na to, že kompetenční profil čekatele je adekvátní a skautská praxe umožňuje většinu kompetencí využít. V profilu se nacházejí také kompetence, které nemají v praxi tak časté využití, avšak týkají se relevantních oblastí života hnutí.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the issue of competencies of scout leaders working in the organization Junák - český skaut, z.s. after finishing the supporting leader preparation course and passing the supporting leader preparation exam. The aim of the work is to find out whether competencies, which are acquired in the course, are usable in practice by leaders. According to the literature and available manuals, the work describes primarily the competence profile of the graduate of the supporting leader preparation exam. The work also includes an empirical survey, which deals with the question, how much the mentioned competencies are needed during the work of the scout leaders. The survey also shows which competencies are used more and which less in practice, and whether there are competencies in the profile that have no usability. The survey provides new information that may be useful to the scout movement. The results of the empirical survey indicate that the competence profile of the supporting leader is adequate and scout practice allows the use of the most mentioned competencies. The profile also includes competencies that are not used so often in practice, but they can surely be used in relevant areas of scout movement.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV