Zobrazit minimální záznam

Vývoj fonologie angličtiny jako cizího jazyka u českých žáků, hodnocený dle úlohy k přečtení
dc.contributor.advisorCilibrasi, Luca
dc.creatorSkočilová, Tina
dc.date.accessioned2020-11-16T10:53:02Z
dc.date.available2020-11-16T10:53:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123311
dc.description.abstractThis study focuses on the impact of age of onset on pronunciation in Czech children learning English. Two groups of children were subjected to the testing - children exposed to English from nursery, and children exposed from primary school - since those two ages of onset are the most common in the Czech Republic. In each group, twenty participants aged 8 - 12 years were tested (so, in total, forty children participated). The standardised York Assessment of Reading for Comprehension methodology (YARC) was used, with a few changes to match Czech- English bilinguals. Participants were presented with a reading task. This task constituted of a single word reading test and then seven texts sorted by complexity, from which every participant read two. The whole session was recorded, and those recordings were later used for the analysis. From this reading task, accuracy and rate of participants was measured, according to the standard methodology of the YARC. Then, a thorough analysis of pronunciations was completed, in order to ascertain the mistakes the two groups made. The results revealed that it is common for Czech children to try and read an unknown English word as they would read a Czech one - with a system known as grapheme-phoneme conversion. They also revealed that there are minimal differences in...en_US
dc.description.abstractTato studie se zaměřuje na vliv věku, ve kterém se dítě začalo učit druhý jazyk, na výslovnost - konkrétně u českých dětí, které se učí anglicky. Testování se účastnily dvě skupiny dětí - děti, které se začaly učit anglicky již ve školce, a děti, které začaly až na základní škole - protože v České republice je nejběžnější začít s cizím jazykem v jedné z těchto dvou věkových skupin. V každé skupině bylo testováno dvacet účastníků ve věku 8-12 let (celkem se tedy zúčastnilo čtyřicet dětí). Byla použita standardizovaná metodika York Assessment Reading for Comprehension (YARC), lehce pozměněná tak, aby odpovídala česko-anglickému bilingvismu. Účastníci dostali úkol k přečtení. Tento úkol sestával z testu čtení jednotlivých slov a poté ze sedmi textů seřazených podle složitosti, z nichž každý účastník přečetl dva. Celé sezení bylo zaznamenáno a tyto záznamy byly později použity pro analýzu. Na těchto textech byla měřena přesnost a rychlost čtení účastníků podle metodiky YARC. Poté byla provedena důkladná analýza výslovnosti, která zkoumala chyby, kterých se obě skupiny účastníků dopouštěly. Z výsledků vyplynulo, že pro české děti je obvyklé zkoušet číst neznámá anglická slova tak, jako by četly česká - se systémem konverze grafém-foném. Dále se také ukázalo, že mezi oběma skupinami účastníků nejsou...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbilingualism|age of onset|Czech language|English language|language acquisition in children|phonemes|early sequential bilinguals|late sequential bilinguals|pronunciation|phonology|English learners|Czech speakers of Englishen_US
dc.subjectbilingvismus|český jazyk|anglický jazyk|jazyková akvizice u dětí|fonémy|raně sekvenční bilingvismus|pozdně sekvenční bilingvismus|výslovnost|doba působení druhého jazyka|fonologie|studující angličtiny|čeští mluvčí angličtinycs_CZ
dc.titleThe development of Czech pupils' L2 phonology assessed with a reading tasken_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-03
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216194
dc.title.translatedVývoj fonologie angličtiny jako cizího jazyka u českých žáků, hodnocený dle úlohy k přečtenícs_CZ
dc.contributor.refereeLuef, Eva Maria
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato studie se zaměřuje na vliv věku, ve kterém se dítě začalo učit druhý jazyk, na výslovnost - konkrétně u českých dětí, které se učí anglicky. Testování se účastnily dvě skupiny dětí - děti, které se začaly učit anglicky již ve školce, a děti, které začaly až na základní škole - protože v České republice je nejběžnější začít s cizím jazykem v jedné z těchto dvou věkových skupin. V každé skupině bylo testováno dvacet účastníků ve věku 8-12 let (celkem se tedy zúčastnilo čtyřicet dětí). Byla použita standardizovaná metodika York Assessment Reading for Comprehension (YARC), lehce pozměněná tak, aby odpovídala česko-anglickému bilingvismu. Účastníci dostali úkol k přečtení. Tento úkol sestával z testu čtení jednotlivých slov a poté ze sedmi textů seřazených podle složitosti, z nichž každý účastník přečetl dva. Celé sezení bylo zaznamenáno a tyto záznamy byly později použity pro analýzu. Na těchto textech byla měřena přesnost a rychlost čtení účastníků podle metodiky YARC. Poté byla provedena důkladná analýza výslovnosti, která zkoumala chyby, kterých se obě skupiny účastníků dopouštěly. Z výsledků vyplynulo, že pro české děti je obvyklé zkoušet číst neznámá anglická slova tak, jako by četly česká - se systémem konverze grafém-foném. Dále se také ukázalo, že mezi oběma skupinami účastníků nejsou...cs_CZ
uk.abstract.enThis study focuses on the impact of age of onset on pronunciation in Czech children learning English. Two groups of children were subjected to the testing - children exposed to English from nursery, and children exposed from primary school - since those two ages of onset are the most common in the Czech Republic. In each group, twenty participants aged 8 - 12 years were tested (so, in total, forty children participated). The standardised York Assessment of Reading for Comprehension methodology (YARC) was used, with a few changes to match Czech- English bilinguals. Participants were presented with a reading task. This task constituted of a single word reading test and then seven texts sorted by complexity, from which every participant read two. The whole session was recorded, and those recordings were later used for the analysis. From this reading task, accuracy and rate of participants was measured, according to the standard methodology of the YARC. Then, a thorough analysis of pronunciations was completed, in order to ascertain the mistakes the two groups made. The results revealed that it is common for Czech children to try and read an unknown English word as they would read a Czech one - with a system known as grapheme-phoneme conversion. They also revealed that there are minimal differences in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV