Zobrazit minimální záznam

Osvojování předložek prostřednictvím videohry
dc.contributor.advisorCilibrasi, Luca
dc.creatorMarková, Daniela
dc.date.accessioned2020-11-10T11:02:18Z
dc.date.available2020-11-10T11:02:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123218
dc.description.abstractThe present study deals with the acquisition of the six most common prepositions in the English language through the employment of a video game specifically designed for this purpose. The thesis features a theoretical overview of the literature relevant to language acquisition, acquisition of function words (more specifically prepositions), game-based acquisition and instruction and its various aspects. The practical part contains a description of the game's design which endeavours to combine the relevant (S)LA theories together with the research on learning through gaming. The game consists of five separate tasks and the mechanics of which are then combined in the final task to elicit the correct responses of the subject. The language used in the game is adjusted for the subjects' level of proficiency, the game is fully voiced and offers a degree of customization. An experiment was conducted on 24 pupils from an elementary school, aged 12-13, who were assessed before and after playing the game. The results revealed that the game did advance the subjects' performance in prepositional structures containing the six most frequent English prepositions at the A1-A2 level of proficiency. Special attention was given to the performance on the preposition to compared to its particle counterpart to. Results...en_US
dc.description.abstractTato studie se zabývá osvojením si šesti nejběžnějších anglických předložek pomocí videohry speciálně navržené pro tento účel. Práce obsahuje teoretický přehled literatury relevantní pro osvojování jazyka, akvizici funkčních slov (konkrétně předložek), a různé aspekty akvizice a výuky založených na hraní her. Praktická část popisuje design hry, který se pokusil skloubit relevantní (S)LA teorie s výzkumem výuky zprostředkované hraním her. Hra se skládá z pěti samostatných úkolů, jejichž mechanika je skombinovaná v posledním úkolu, s cílem vyvolat u subjektů správné odpovědi. Jazyk použitý ve hře je upraven podle úrovně jazykových schopností subjektů, hra je plně dabovaná a nabízí určitý stupeň customizace. Experimentu se účastnilo 24 žáků základní školy ve věku 12-13 let, kteří byli testováni před a po hraní hry. Z výsledků vyplynulo, že hra zlepšila performance subjektů v předložkových strukturách obsahujících šest nejčastějších anglických předložek na úrovni znalostí A1-A2. Zvláštní pozornost byla věnována výkonu předložky to ve porovnání s jejím protějškem - částicí to. Výsledky ukázaly, že použití částice to bylo pro subjekty náročnější než užití formou identické předložka. Klíčová slova: akvizice jazyka, výuka na základě hry, didaktické hry, předložkycs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlanguage acquisition|game-based learning|educational games|prepositionsen_US
dc.subjectakvizice jazyka|výuka na základě hry|didaktické hry|předložkycs_CZ
dc.titleThe acquisition of prepositions through gamingen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-03
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216193
dc.title.translatedOsvojování předložek prostřednictvím videohrycs_CZ
dc.contributor.refereeGráf, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato studie se zabývá osvojením si šesti nejběžnějších anglických předložek pomocí videohry speciálně navržené pro tento účel. Práce obsahuje teoretický přehled literatury relevantní pro osvojování jazyka, akvizici funkčních slov (konkrétně předložek), a různé aspekty akvizice a výuky založených na hraní her. Praktická část popisuje design hry, který se pokusil skloubit relevantní (S)LA teorie s výzkumem výuky zprostředkované hraním her. Hra se skládá z pěti samostatných úkolů, jejichž mechanika je skombinovaná v posledním úkolu, s cílem vyvolat u subjektů správné odpovědi. Jazyk použitý ve hře je upraven podle úrovně jazykových schopností subjektů, hra je plně dabovaná a nabízí určitý stupeň customizace. Experimentu se účastnilo 24 žáků základní školy ve věku 12-13 let, kteří byli testováni před a po hraní hry. Z výsledků vyplynulo, že hra zlepšila performance subjektů v předložkových strukturách obsahujících šest nejčastějších anglických předložek na úrovni znalostí A1-A2. Zvláštní pozornost byla věnována výkonu předložky to ve porovnání s jejím protějškem - částicí to. Výsledky ukázaly, že použití částice to bylo pro subjekty náročnější než užití formou identické předložka. Klíčová slova: akvizice jazyka, výuka na základě hry, didaktické hry, předložkycs_CZ
uk.abstract.enThe present study deals with the acquisition of the six most common prepositions in the English language through the employment of a video game specifically designed for this purpose. The thesis features a theoretical overview of the literature relevant to language acquisition, acquisition of function words (more specifically prepositions), game-based acquisition and instruction and its various aspects. The practical part contains a description of the game's design which endeavours to combine the relevant (S)LA theories together with the research on learning through gaming. The game consists of five separate tasks and the mechanics of which are then combined in the final task to elicit the correct responses of the subject. The language used in the game is adjusted for the subjects' level of proficiency, the game is fully voiced and offers a degree of customization. An experiment was conducted on 24 pupils from an elementary school, aged 12-13, who were assessed before and after playing the game. The results revealed that the game did advance the subjects' performance in prepositional structures containing the six most frequent English prepositions at the A1-A2 level of proficiency. Special attention was given to the performance on the preposition to compared to its particle counterpart to. Results...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV