Názorové vůdcovství v éře sociálních médií
Opinion Leadership in the Era of Social Media
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/123216Identifiers
Study Information System: 221222
Collections
- Kvalifikační práce [19395]
Author
Advisor
Referee
Vinopal, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
2. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
sociální média|názorové vůdcovství|masová média|média|internet|sociologie
Keywords (English)
social media|opinion leadership|massmedia|media|internet|sociology
Vojtěch Mejzr - Problematika názorového vůdcovství v éře sociálních médií Abstrakt (česky): Koncepty názorového vůdcovství a osobního vlivu ve vztahu k médiím vznikaly v 50. letech minulého století, tedy éry médií masových. Názoroví vůdci se stali základem dalších teorií, jednak jako zprostředkovatelé vlivu mediálního, ale také nositele vlivu osobního, schopní neformálně ovlivňovat své názory a jednání lidí ve svém okolí. Tradiční mediální systém, na jehož principech a základech jsou klasické teorie postaveny, nicméně prochází značnými proměnami, které stírají hranice mezi jeho základními distinkcemi. Ke konvergenci, jakožto sbíhání dříve odděleného, dochází s nástupem nových médií jak v rámci mediálních technologií, obsahu, vztahu médií k časoprostoru i individuální každodennosti, ale zejména také ve vztahu mezi producenty mediálních obsahů a publiky, která přestávají být pouhými konzumenty. Příchod internetu a zejména uživatelsky orientovaného Webu 2.0 totiž dává uživatelům do rukou možnost participovat skrze sociální média na selekci, produkci, ale i distribuci a gatekeepingu mediálních obsahů, tedy funkce, které dříve výlučně náležely producentům a mediálnímu průmyslu. V práci se proto pomocí teoretického přehledu literatury zabývám otázkou, zda je koncept názorového vůdcovství v současnosti stále...
Vojtěch Mejzr - Opinion leadership in the era of social media Abstract (in English): The concepts of opinion leadership and personal influence in relation to media emerged around 1950s, in the era of mass media. Opinion leaders became a cornerstone for a magnitude of consequent studies, either as mediators of media influence, but also as providers of personal influence, able to incidentally affect the opinions or acting of the people around them. The traditional medial system upon which are the classic theories based, however, has undergone significant changes - changes, which blur the lines between its primary distinctions. The emergence of "new" media is connected to processes of convergence, affecting the media technologies, the content, the relationship between the media and time, space and individual experiences of everyday life, but most importantly, the relationship between the content producers and the audiences, which are no longer just consumers. Diffusion of the internet and furthermore the user-oriented Web 2.0 grants the users abilities to use the social media in order to participate in the selection, production, but also distribution and gatekeeping of content - functions that have been previously distinctively held by the producers and the media industry. In this study, I use theoretical...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Změna vlastnických struktur českých médií na počátku 21.století - návrat do rukou domácích vlastníků
Defence status: DEFENDEDVojtová, Magdaléna (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Date of defense: 21. 6. 2017Hlavním cílem této práce bylo provedení analýzy vývoje vlastnictví českého celostátního denního tisku v České republice v období 2008 - 2016. Vývoj vlastnictví ve sledovaném období byl analyzován v kontextu strukturálních ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet : na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
Defence status: DEFENDEDSmrčková, Dana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2010)Date of defense: 1. 2. 2010Diplomová práce "Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje" pojednává o školních mediálních aktivitách žáků a studentů škol primárního a sekundárního vzdělávání, a to se ...