Show simple item record

Egodocuments thematizing the Holocaust. From an Intimated Diary to a Memoir
dc.contributor.advisorHolý, Jiří
dc.creatorKršňáková, Kristýna
dc.date.accessioned2020-11-10T10:56:40Z
dc.date.available2020-11-10T10:56:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123193
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with egodocuments concerned with the Holocaust of writers who experienced the Shoah as children and young adults. Each chapter analyses primary diaries, survivor memoires and a stylised diary. The aim of the thesis is to investigate emergence of the texts and their publishing; to distinguish a borderline between the authentic and the stylised, and to determine whether the texts should be considered either documents or literary texts. Specific nature of children's representation of the Holocaust and differences resulting from writers' different age and gender are also taken into account.en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá egodokumenty s tematikou holokaustu autorů, kteří šoa prožili jako děti a dospívající. V jednotlivých kapitolách se zaobíráme primárními deníky, memoáry přeživších a dále jedním stylizovaným deníkem. Cílem práce je zkoumat vznik textů a jejich zveřejnění; do jaké míry jsou autentické a stylizované; zda jsou spíše dokumenty či literárními texty. Zároveň se zaměřujeme i na specifické dětské vyprávění holokaustu a případné rozdíly, kterou vznikají rozdílným věkem a genderem pisatelů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdiary|Holocaust|children's narrator|Hana Bořkovcová|Dagmar Hilarová|Ivan Klíma|Michal Kraus|Pavel Weineren_US
dc.subjectdeník|holokaust|dětský narátor|Hana Bořkovcová|Dagmar Hilarová|Ivan Klíma|Michal Kraus|Pavel Weiner|pamětics_CZ
dc.titleEgodokumenty s tematikou holokaustu. Od intimního deníku k memoárůmcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-02
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId220380
dc.title.translatedEgodocuments thematizing the Holocaust. From an Intimated Diary to a Memoiren_US
dc.contributor.refereeHeczková, Libuše
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá egodokumenty s tematikou holokaustu autorů, kteří šoa prožili jako děti a dospívající. V jednotlivých kapitolách se zaobíráme primárními deníky, memoáry přeživších a dále jedním stylizovaným deníkem. Cílem práce je zkoumat vznik textů a jejich zveřejnění; do jaké míry jsou autentické a stylizované; zda jsou spíše dokumenty či literárními texty. Zároveň se zaměřujeme i na specifické dětské vyprávění holokaustu a případné rozdíly, kterou vznikají rozdílným věkem a genderem pisatelů.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with egodocuments concerned with the Holocaust of writers who experienced the Shoah as children and young adults. Each chapter analyses primary diaries, survivor memoires and a stylised diary. The aim of the thesis is to investigate emergence of the texts and their publishing; to distinguish a borderline between the authentic and the stylised, and to determine whether the texts should be considered either documents or literary texts. Specific nature of children's representation of the Holocaust and differences resulting from writers' different age and gender are also taken into account.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV