dc.contributor.advisor | Šlerka, Josef | |
dc.creator | Jouza, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2020-11-02T11:14:36Z | |
dc.date.available | 2020-11-02T11:14:36Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/122963 | |
dc.description.abstract | This thesis deals with artificial intelligence composing classical music and ways of evaluating its performance by listeners. The text provides the first overview of the conducted experiments based on the so-called Turing test and, set up on the analysis of primary sources, it suggests possible improvements in terms of methodology. In the end, we propose an alternative test, which rejects the philosophical implications of the Turing test and, in contrast to the original experiment, also provides room for a music-theoretical analysis of the generated works. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá umělou inteligencí skládající klasickou hudbu a způsoby hodnocení jejího výkonu posluchači. Text poskytuje první přehled provedených experimentů vycházejících z tzv. Turingova testu a na základě analýzy dochází k jejich možným vylepšením z hlediska metodologie. V závěru navrhujeme alternativní test, který se odklání od filozofických implikací Turingova testu a oproti původnímu experimentu poskytuje i prostor pro hudebně-teoretickou analýzu generovaných děl. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Turing test|artificial intelligence|composing music|classical music|evaluation of creative systems|Discrimination test|composer|creativity | en_US |
dc.subject | Turingův test|umělá inteligence|skládání hudby|klasická hudba|evaluace kreativních systémů|Rozlišovací test|skladatel|kreativita | cs_CZ |
dc.title | Umělá inteligence a kompozice vážné hudby | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-07 | |
dc.description.department | Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 197940 | |
dc.title.translated | Artificial Intelligence and Classical Music Composition | en_US |
dc.contributor.referee | Sedláček, Jakub | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Studia nových médií | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | New Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Information and Library Studies | en_US |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | New Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information and Library Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá umělou inteligencí skládající klasickou hudbu a způsoby hodnocení jejího výkonu posluchači. Text poskytuje první přehled provedených experimentů vycházejících z tzv. Turingova testu a na základě analýzy dochází k jejich možným vylepšením z hlediska metodologie. V závěru navrhujeme alternativní test, který se odklání od filozofických implikací Turingova testu a oproti původnímu experimentu poskytuje i prostor pro hudebně-teoretickou analýzu generovaných děl. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with artificial intelligence composing classical music and ways of evaluating its performance by listeners. The text provides the first overview of the conducted experiments based on the so-called Turing test and, set up on the analysis of primary sources, it suggests possible improvements in terms of methodology. In the end, we propose an alternative test, which rejects the philosophical implications of the Turing test and, in contrast to the original experiment, also provides room for a music-theoretical analysis of the generated works. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |