Institucionální flexibilita mateřských škol ve vztahu k dětem cizinců
Institutional flexibility of nursery schools in relation to children of foreigners
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/122895Identifikátory
SIS: 219383
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Soukup, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Etnologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
7. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mateřská škola|institucionální analýza|děti cizinců|výchova|vzdělávání|pedagog|asistent pedagoga|instituceKlíčová slova (anglicky)
nursery school|institutional analysis|children of foreigners|education|educationalist|teaching assistant|institutionPředmětem diplomové práce bude analýza mateřských škol jako svébytné instituce zajišťující výchovu a vzdělávání dětí v předškolním věku. Zvláštní pozornost bude věnována ověření připravenosti českých mateřských škol na výchovu dětí cizinců. Cílem práce je odhalit limity a připravenost vybraných pražských mateřských škol na výchovu dětí pocházejících z odlišných kultur. Součástí práce bude vlastní terénní výzkum realizovaný prostřednictvím rozhovorů mezi učiteli a dětmi mateřských škol a zúčastněného pozorování.
The subject of the diploma thesis will be the analysis of nursery schools as an independent institution providing education and training of preschool children. Special attention will be paid to verifying the readiness of Czech nursery schools for the education of foreign children. The aim of the work is to reveal the limits and readiness of selected Prague nursery schools for the education of children from different cultures. Part of the work will be own field research carried out through interviews between teachers and children of kindergartens and participatory observation.