Zobrazit minimální záznam

Specific Features of Non-Traditional Students in Tertiary Education
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorEllederová, Blanka
dc.date.accessioned2020-10-30T10:56:34Z
dc.date.available2020-10-30T10:56:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122775
dc.description.abstractNowadays, mature (i.e. nontraditional) students form an integral and relatively numerous part of the higher education student population not only abroad but also in the Czech Republic, which is a follow-up to the tradition of distance adult education widespread before 1989. Nontraditional students reflect a rapid development of the Czech higher education system after 2000 resulting in massification of higher education and soaring numbers of undergraduates. Nontraditional students are representatives of the knowledge society and lifelong learning - the concepts widely supported throughout Europe. The aim of the thesis is to approach the segment of nontraditional students as a whole and to cover their key attributes. The main features of nontraditional students are presented, especially in terms of their numbers, age stratification, choice of schools, subjects of study and forms of study and also dropout rates. Furthermore, their primary motivational factors and barriers to university studies are also mentioned as well as adopted learning strategies. I will also mention the attitude of employers to the importance of university degrees. A comparison is also drawn in the field of this segment and educational stratification in the Czech Republic and abroad. Key words lifelong learning, formal education,...en_US
dc.description.abstractVěkově zralejší (tj. netradiční) studenti tvoří v současnosti nedílnou a relativně početnou část vysokoškolského studentstva nejen v zahraničí, ale i v České republice, což ostatně navazuje na rozšířenou tradici dálkového vzdělávání dospělých před rokem 1989. Netradiční studenti reflektují bouřlivý vývoj českého vysokého školství především po roce 2000, který vyústil v masifikaci vysokoškolského vzdělávání a prudký nárůst vysokoškolských absolventů. Jsou reprezentanty celoevropsky podporovaného konceptu vzdělanostní společnosti a celoživotního učení. Cílem práce je uchopit skupinu netradičních studentů jako celek a postihnout její hlavní charakteristiky. Jsou uvedena specifika netradičních studentů z hlediska jejich počtu, věkového rozvrstvení, volby vysoké školy, studijních oborů a forem studia i z pohledu studijní (ne)úspěšnosti. Zmíněny jsou i jejich hlavní motivační faktory, bariéry při studiu a učební strategie. Neopomenu zmínit ani postoje zaměstnavatelů k významu vysokoškolského vzdělání. Připojeno je rovněž porovnání tohoto segmentu a vzdělanostní stratifikace v České republice se zahraničím. Klíčová slova celoživotní učení, formální vzdělání, kombinované studium, netradiční student, odložené vzdělání, terciární vzdělání, vysoké školství, vysokoškolský student, vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlifelong learning|formal education|part-time studies|nontraditional student|delayed education|tertiary education|higher education|undergraduate|adult educationen_US
dc.subjectceloživotní učení|formální vzdělání|kombinované studium|netradiční student|odložené vzdělání|terciární vzdělání|vysoké školství|vysokoškolský student|vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.titleSpecifika netradičních studentů v terciárním vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-04
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId221353
dc.title.translatedSpecific Features of Non-Traditional Students in Tertiary Educationen_US
dc.contributor.refereeSycha, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVěkově zralejší (tj. netradiční) studenti tvoří v současnosti nedílnou a relativně početnou část vysokoškolského studentstva nejen v zahraničí, ale i v České republice, což ostatně navazuje na rozšířenou tradici dálkového vzdělávání dospělých před rokem 1989. Netradiční studenti reflektují bouřlivý vývoj českého vysokého školství především po roce 2000, který vyústil v masifikaci vysokoškolského vzdělávání a prudký nárůst vysokoškolských absolventů. Jsou reprezentanty celoevropsky podporovaného konceptu vzdělanostní společnosti a celoživotního učení. Cílem práce je uchopit skupinu netradičních studentů jako celek a postihnout její hlavní charakteristiky. Jsou uvedena specifika netradičních studentů z hlediska jejich počtu, věkového rozvrstvení, volby vysoké školy, studijních oborů a forem studia i z pohledu studijní (ne)úspěšnosti. Zmíněny jsou i jejich hlavní motivační faktory, bariéry při studiu a učební strategie. Neopomenu zmínit ani postoje zaměstnavatelů k významu vysokoškolského vzdělání. Připojeno je rovněž porovnání tohoto segmentu a vzdělanostní stratifikace v České republice se zahraničím. Klíčová slova celoživotní učení, formální vzdělání, kombinované studium, netradiční student, odložené vzdělání, terciární vzdělání, vysoké školství, vysokoškolský student, vzdělávání dospělýchcs_CZ
uk.abstract.enNowadays, mature (i.e. nontraditional) students form an integral and relatively numerous part of the higher education student population not only abroad but also in the Czech Republic, which is a follow-up to the tradition of distance adult education widespread before 1989. Nontraditional students reflect a rapid development of the Czech higher education system after 2000 resulting in massification of higher education and soaring numbers of undergraduates. Nontraditional students are representatives of the knowledge society and lifelong learning - the concepts widely supported throughout Europe. The aim of the thesis is to approach the segment of nontraditional students as a whole and to cover their key attributes. The main features of nontraditional students are presented, especially in terms of their numbers, age stratification, choice of schools, subjects of study and forms of study and also dropout rates. Furthermore, their primary motivational factors and barriers to university studies are also mentioned as well as adopted learning strategies. I will also mention the attitude of employers to the importance of university degrees. A comparison is also drawn in the field of this segment and educational stratification in the Czech Republic and abroad. Key words lifelong learning, formal education,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV