Show simple item record

Fonetické aspekty plynulosti ve čtené a spontánní řeči
dc.contributor.advisorSkarnitzl, Radek
dc.creatorFedorenko, Roksolana
dc.date.accessioned2020-10-30T10:55:03Z
dc.date.available2020-10-30T10:55:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122768
dc.description.abstractThe aim of this BA thesis was to compare linking and prosodic phrasing parameters in the recordings of students of English and American studies. We examined the speech of B2 Czech speakersof Englishwithstrongly accentedpronunciation to see whether thecompletion of English Phoneticsand Phonology course hadan impact on students' performance of these aspects of fluency. We analyzed two sets of recordings by 8 speakers, one was recorded when participants were in their first year of studies, another a couple of years later. We analyzedrecordings from Prague Phonetic and LINDSEI corpora, where we counted the numberof linked vsglottalized words, analyzed the structuring of prosodic phrases, and measured their temporal characteristics such as the length of prosodic phrases and speech rate. The use of linking was found to be significantly higherand prevailing over glottalizationin later recordings. Participants were successful in structuring logic prosodic phrases in both sets of recordings.No dynamicchangesin temporal characteristics of prosodic phrasing were observed.These results show thattraining thepronunciation of linking leads to a long-term improvement of skills. However, the same cannot be stated about the prosodic phrasingperformancewithin the framework of this study. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractHlavním cílem této bakalářské prácebylo porovnat vázání a některé prozodické parametry vnahrávkách studentů anglistiky-amerikanistiky. Zkoumali jsme řeč českých mluvčích angličtiny -na úrovni B2 -se sílným přízvukem,za účelem zjištění, zda absolvování kurzu fonetiky a fonologie angličtiny mělo vliv na zlepšení těchtoaspektů v plynulosti řeči. Analyzovali jsme dva soubory nahrávek 8 mluvčích, první souborbyl nahrán,když účastníky byli vprvním ročníku studia, a druhý o několik let později. Zpracovávali jsme nahrávky Pražského Fonetického a LINDSEI korpusu, ve kterých jsme spočítali korelaci mezi vázanýmia glotalizovanýmislovy, analyzovali jsme strukturování prozodických frází, změřili jsme jejich temporální charakteristiky,jako třeba délkuprozodických frází čimluvní tempo. Bylo zjištěno, že použití vázání se výrazně zlepšilo a začalopřevládatnad glotalizací. Žádné dynamické změný vtemporálních charakteristikách prozodického frazovánínebyly nalezeny. Výsledky tohoto výzkumu ukazují, že cvičení výslovnosti vázání vede kdlouhodobému zlepšení návyků. Nicméněse, vrámci tohotovýzkumu,nedá použit stejné tvrzení ohledně prozodického frázování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectEnglish|fluency|connected speech|linking|prosodic phrasing|speech rate|Czech speakersen_US
dc.subjectangličtina|plynulost|souvislá řeč|vázání|prozodické frazování|mluvní tempo|české mluvčícs_CZ
dc.titlePhonetic aspects of fluency in read and spontaneous speechen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-03
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId212541
dc.title.translatedFonetické aspekty plynulosti ve čtené a spontánní řečics_CZ
dc.contributor.refereeLuef, Eva Maria
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem této bakalářské prácebylo porovnat vázání a některé prozodické parametry vnahrávkách studentů anglistiky-amerikanistiky. Zkoumali jsme řeč českých mluvčích angličtiny -na úrovni B2 -se sílným přízvukem,za účelem zjištění, zda absolvování kurzu fonetiky a fonologie angličtiny mělo vliv na zlepšení těchtoaspektů v plynulosti řeči. Analyzovali jsme dva soubory nahrávek 8 mluvčích, první souborbyl nahrán,když účastníky byli vprvním ročníku studia, a druhý o několik let později. Zpracovávali jsme nahrávky Pražského Fonetického a LINDSEI korpusu, ve kterých jsme spočítali korelaci mezi vázanýmia glotalizovanýmislovy, analyzovali jsme strukturování prozodických frází, změřili jsme jejich temporální charakteristiky,jako třeba délkuprozodických frází čimluvní tempo. Bylo zjištěno, že použití vázání se výrazně zlepšilo a začalopřevládatnad glotalizací. Žádné dynamické změný vtemporálních charakteristikách prozodického frazovánínebyly nalezeny. Výsledky tohoto výzkumu ukazují, že cvičení výslovnosti vázání vede kdlouhodobému zlepšení návyků. Nicméněse, vrámci tohotovýzkumu,nedá použit stejné tvrzení ohledně prozodického frázování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this BA thesis was to compare linking and prosodic phrasing parameters in the recordings of students of English and American studies. We examined the speech of B2 Czech speakersof Englishwithstrongly accentedpronunciation to see whether thecompletion of English Phoneticsand Phonology course hadan impact on students' performance of these aspects of fluency. We analyzed two sets of recordings by 8 speakers, one was recorded when participants were in their first year of studies, another a couple of years later. We analyzedrecordings from Prague Phonetic and LINDSEI corpora, where we counted the numberof linked vsglottalized words, analyzed the structuring of prosodic phrases, and measured their temporal characteristics such as the length of prosodic phrases and speech rate. The use of linking was found to be significantly higherand prevailing over glottalizationin later recordings. Participants were successful in structuring logic prosodic phrases in both sets of recordings.No dynamicchangesin temporal characteristics of prosodic phrasing were observed.These results show thattraining thepronunciation of linking leads to a long-term improvement of skills. However, the same cannot be stated about the prosodic phrasingperformancewithin the framework of this study. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV