Zobrazit minimální záznam

Etika a zodpovědnost v "neirských" dílech Martina McDonagha"
dc.contributor.advisorPilný, Ondřej
dc.creatorDoleček, Jan
dc.date.accessioned2020-10-30T10:54:42Z
dc.date.available2020-10-30T10:54:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122766
dc.description.abstractMartin McDonagh is considered to be one of the chief contemporary Irish-British playwrights, who also became an accomplished and universally acclaimed screenwriter and director of films. This BA thesis aims to explore the ethical side of his work, focusing on the "non-Irish" plays and films: namely on the plays The Pillowman (2003), Behanding in Spokane (2010) and Hangmen (2015) and on the films In Bruges (2008), Seven Psychopaths (2012) and Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017). In all of the aforementioned, McDonagh focuses on diverse ethical issues such as responsibility, justice, violence, racial prejudice, redemption and other themes. The way McDonagh approaches these ethical issues is mainly through his masterfully crafted characters. Most of them have distinguishable individual moralities or moral codes and it is therefore chiefly the analysis of these characters that provides comment on ethics. Given the subjectivism expressed in the work, it becomes apparent that McDonagh's oeuvre inclines toward moral relativism, although McDonagh himself rejects ascribing to any established theory (this suggest rather a post-modern approach to ethics). Another important aspect that is also be discussed in the thesis is McDonagh's implicit challenging the audience/reader, who are encouraged to...en_US
dc.description.abstractMartin McDonagh je považován za jednoho z předních současných irsko-britských dramatiků, který se také stal úspěšným a světově uznávaným scenáristou and režisérem filmů. Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat etickou stránku jeho děl, zaměřující se na "neirské" divadelní hry a filmy: jmenovitě na hry The Pillowman (2003), Behanding in Spokane (2010), Hangmen (2015) a na filmy In Bruges (2008), Seven Pszchopaths (2012) a Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017). Ve všech výše uvedených se McDonagh zaměřuje na rozmanité etické otázky jako je zodpovědnost, spravedlnost, násilí, rasové předsudky, vykoupení a další. Způsob, jakým McDonagh přistupuje k těmto etickým otázkám, je hlavně skrze jeho mistrně vystavěné postavy. Většina z těchto postav má odlišitelnou individuální morálku či morální kodex a je to tedy hlavně analýza těchto postav, která poskytuje komentář k etice. Vzhledem k subjektivismu vyjádřeným v dílech se stává zřejmé, že McDonaghovo dílo celkově tíhne k morálnímu relativismu, ačkoliv sám McDonagh odmítá příslušnost k jakékoli ustálené teorii (spíše se tu naznačuje post-moderní přístup k etice). Další důležitý aspekt, který je také probíraný v této práci, je McDonaghovo implicitní vyzývání diváka/čtenáře, který je tak pobídnout, aby reflektoval na svoje vlastní vnímání...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectethics|Martin McDonagh|play|film|The Pillowman|Behanding in Spokane|Hangmen|In Bruges|Seven Psychopaths|Three Billboards Outside Ebbing Missouri|dark comedy|morality|moral code|moral relativism|post-modernism|responsibility|justice|violence|racial prejudice|humouren_US
dc.subjectetika|Martin McDonagh|divadelní hry|film|The Pillowman|Behanding in Spokane|Hangmen|In Bruges|Seven Psychopaths|Three Billboards Outside Ebbing Missouri|černá komedie|moralita|morální kodex|morální relativismus|post-moderna|zodpovědnost|spravedlnost|násilí|rasové předsudky|humorcs_CZ
dc.titleMorality and Responsibility in the "Non-Irish" Works of Martin McDonaghen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-03
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId212151
dc.title.translatedEtika a zodpovědnost v "neirských" dílech Martina McDonagha"cs_CZ
dc.contributor.refereeWallace, Clare
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMartin McDonagh je považován za jednoho z předních současných irsko-britských dramatiků, který se také stal úspěšným a světově uznávaným scenáristou and režisérem filmů. Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat etickou stránku jeho děl, zaměřující se na "neirské" divadelní hry a filmy: jmenovitě na hry The Pillowman (2003), Behanding in Spokane (2010), Hangmen (2015) a na filmy In Bruges (2008), Seven Pszchopaths (2012) a Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017). Ve všech výše uvedených se McDonagh zaměřuje na rozmanité etické otázky jako je zodpovědnost, spravedlnost, násilí, rasové předsudky, vykoupení a další. Způsob, jakým McDonagh přistupuje k těmto etickým otázkám, je hlavně skrze jeho mistrně vystavěné postavy. Většina z těchto postav má odlišitelnou individuální morálku či morální kodex a je to tedy hlavně analýza těchto postav, která poskytuje komentář k etice. Vzhledem k subjektivismu vyjádřeným v dílech se stává zřejmé, že McDonaghovo dílo celkově tíhne k morálnímu relativismu, ačkoliv sám McDonagh odmítá příslušnost k jakékoli ustálené teorii (spíše se tu naznačuje post-moderní přístup k etice). Další důležitý aspekt, který je také probíraný v této práci, je McDonaghovo implicitní vyzývání diváka/čtenáře, který je tak pobídnout, aby reflektoval na svoje vlastní vnímání...cs_CZ
uk.abstract.enMartin McDonagh is considered to be one of the chief contemporary Irish-British playwrights, who also became an accomplished and universally acclaimed screenwriter and director of films. This BA thesis aims to explore the ethical side of his work, focusing on the "non-Irish" plays and films: namely on the plays The Pillowman (2003), Behanding in Spokane (2010) and Hangmen (2015) and on the films In Bruges (2008), Seven Psychopaths (2012) and Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017). In all of the aforementioned, McDonagh focuses on diverse ethical issues such as responsibility, justice, violence, racial prejudice, redemption and other themes. The way McDonagh approaches these ethical issues is mainly through his masterfully crafted characters. Most of them have distinguishable individual moralities or moral codes and it is therefore chiefly the analysis of these characters that provides comment on ethics. Given the subjectivism expressed in the work, it becomes apparent that McDonagh's oeuvre inclines toward moral relativism, although McDonagh himself rejects ascribing to any established theory (this suggest rather a post-modern approach to ethics). Another important aspect that is also be discussed in the thesis is McDonagh's implicit challenging the audience/reader, who are encouraged to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV