Show simple item record

Alternative form of homeschooling
dc.contributor.advisorZemková, Jaroslava
dc.creatorPecharová, Klára
dc.date.accessioned2020-10-28T11:00:18Z
dc.date.available2020-10-28T11:00:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122728
dc.description.abstractPECHAROVÁ, Klára. Alternative Form of Home schooling Prague, 2020. Diploma thesis. Charles University Prague The diploma thesis deals with the issue of individual (home) education in the Czech Republic. It aims to introduce an alternative form of the approach to home education, where the implementation is transferred to an educational association. In the theoretical part, the work specifies the basic concepts and describes the mentioned issues. It also clarifies the legislative approach and compares it with other approaches to individual (home) education both in the Czech Republic and abroad. The main part of the work is focused on the presentation of the possibility of home education through an educational association. The research part of the thesis covers the processing of this issue from the perspective of legal representatives. As a research method, the work uses quantitative analysis of data obtained in the form of questionnaires filled out by parents of pupils in individual (home) education who attend the educational association KT 19 registered association. This research is supplemented by interviews with pedagogical staff working in the educational association. The main benefit for special pedagogical theory and praxis is the insight into the contribution of community education as an...en_US
dc.description.abstractPECHAROVÁ, Klára. Alternativní forma domácího vzdělávání Praha, 2020. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky. Diplomová práce se zabývá problematikou individuálního (domácího) vzdělávání v České republice. Má za cíl představit alternativní formu v přístupu k domácímu vzdělávání, kdy je realizace převedena do vzdělávacího spolku. V teoretické části se práce věnuje vymezení základních pojmů a přiblížení zmíněné problematiky. Dále objasňuje legislativní přístup a porovnává s dalšími přístupy k individuálnímu (domácímu) vzdělávání v českém i zahraničním kontextu. Stěžejní část práce je zaměřena na představení možnosti domácího vzdělávání prostřednictvím vzdělávacího spolku. Výzkumná část práce se soustředí na zpracování této problematiky z pohledu zákonných zástupců. Jako metodu výzkumu práce využívá kvantitativní analýzu dat, získaných formou dotazníků vyplňovaných rodiči žáků na individuálním (domácím) vzdělávání, kteří navštěvují vzdělávací spolek KT 19 z. s. Tento výzkum je doplněn rozhovorem s pedagogickými pracovníky, kteří působí ve vzdělávacím spolku. Hlavním přínosem pro speciálně pedagogickou teorii a praxi je vhled na přínos komunitního vzdělávání jako alternativní formy individuálního (domácího) vzdělávání.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectindividual educationen_US
dc.subjecthome educationen_US
dc.subjectalternative approachen_US
dc.subjectindividual approachen_US
dc.subjecteducation of younger school age pupilsen_US
dc.subjectindividuální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdomácí vzdělávánícs_CZ
dc.subjectalternativní přístupcs_CZ
dc.subjectindividuální přístupcs_CZ
dc.subjectvzdělávání žáků mladšího školního věkucs_CZ
dc.titleAlternativní forma domácího vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId224911
dc.title.translatedAlternative form of homeschoolingen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPECHAROVÁ, Klára. Alternativní forma domácího vzdělávání Praha, 2020. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky. Diplomová práce se zabývá problematikou individuálního (domácího) vzdělávání v České republice. Má za cíl představit alternativní formu v přístupu k domácímu vzdělávání, kdy je realizace převedena do vzdělávacího spolku. V teoretické části se práce věnuje vymezení základních pojmů a přiblížení zmíněné problematiky. Dále objasňuje legislativní přístup a porovnává s dalšími přístupy k individuálnímu (domácímu) vzdělávání v českém i zahraničním kontextu. Stěžejní část práce je zaměřena na představení možnosti domácího vzdělávání prostřednictvím vzdělávacího spolku. Výzkumná část práce se soustředí na zpracování této problematiky z pohledu zákonných zástupců. Jako metodu výzkumu práce využívá kvantitativní analýzu dat, získaných formou dotazníků vyplňovaných rodiči žáků na individuálním (domácím) vzdělávání, kteří navštěvují vzdělávací spolek KT 19 z. s. Tento výzkum je doplněn rozhovorem s pedagogickými pracovníky, kteří působí ve vzdělávacím spolku. Hlavním přínosem pro speciálně pedagogickou teorii a praxi je vhled na přínos komunitního vzdělávání jako alternativní formy individuálního (domácího) vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enPECHAROVÁ, Klára. Alternative Form of Home schooling Prague, 2020. Diploma thesis. Charles University Prague The diploma thesis deals with the issue of individual (home) education in the Czech Republic. It aims to introduce an alternative form of the approach to home education, where the implementation is transferred to an educational association. In the theoretical part, the work specifies the basic concepts and describes the mentioned issues. It also clarifies the legislative approach and compares it with other approaches to individual (home) education both in the Czech Republic and abroad. The main part of the work is focused on the presentation of the possibility of home education through an educational association. The research part of the thesis covers the processing of this issue from the perspective of legal representatives. As a research method, the work uses quantitative analysis of data obtained in the form of questionnaires filled out by parents of pupils in individual (home) education who attend the educational association KT 19 registered association. This research is supplemented by interviews with pedagogical staff working in the educational association. The main benefit for special pedagogical theory and praxis is the insight into the contribution of community education as an...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV