Show simple item record

Use of supportive measures in pupils with visual impairment
dc.contributor.advisorŠumníková, Pavlína
dc.creatorCvachová, Aneta
dc.date.accessioned2020-10-27T13:38:54Z
dc.date.available2020-10-27T13:38:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122661
dc.description.abstractThis diploma thesis covers the pupils with visual impairment who are school educated through the supportive measures of varying degrees. Firstly, it describes the essential concepts related to the topic. The first chapter introduces visual functions and their most common disorders, plus visual disorders in childhood which can be encountered in education. In following chapters, the definition and classification of terms used in the Catalogue of support measures in the Czech Republic is introduced and defined. The main terms covered are visual impairment and impaired visual perception and the education specifics are described for each groups of pupils according to the severity of visual impairment. This thesis also contains detailed analysis of support areas and each supportive measure designed for pupils in need of support in education due to the visual impairment and impaired visual perception. In the second part of practical study, research goals and questions are defined. From medical and other relevant reports of special pedagogical centre the qualitative research analysis had been conducted. The data were collected from selected primary school pupils who are using varying degrees of supportive measures. In total, it includes insight of seven pupils who are educated with the second, third and...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje žákům s funkční poruchou zraku, kteří se vzdělávají s využitím podpůrných opatření různého stupně. Nejprve se práce věnuje popisu základních pojmů souvisejících s tématem. První kapitola práce se tedy zabývá představením zrakových funkcí s jejich nejčastějšími poruchami a zrakovými vadami v dětském věku, tedy i těmi, se kterými je se možné setkat ve vzdělávání. Dále se v práci autorka zabývá vymezením a následnou klasifikací pojmů užívaných v dílčí části Katalogu podpůrných opatření, kterými jsou zrakové postižení a oslabení zrakového vnímání. Jsou představena specifika vzdělávání jednotlivých skupin žáků podle závažnosti poruch zrakového vnímání. Práce obsahuje detailní rozbor oblastí podpory a jednotlivých podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání. Ve druhé praktické části jsou definovány cíle a výzkumné otázky. Kvalitativní výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím analýzy lékařských zpráv a příslušných zpráv ze speciálně pedagogického centra u vybraných žáků nižšího stupně základních škol vzdělávajících se s využíváním podpůrných opatření v různém stupni. Data byla získána o sedmi žácích vzdělávajících se ve druhém, třetím a čtvrtém stupni podpůrných opatření. Cílem práce bylo...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVisual functionsen_US
dc.subjectvisual impairmenten_US
dc.subjectimpaired visual perceptionen_US
dc.subjectsupportive measuresen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectCatalogue of support measuresen_US
dc.subjectZrakové funkcecs_CZ
dc.subjectfunkční porucha zrakucs_CZ
dc.subjectzrakové postiženícs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectKatalog podpůrných opatřenícs_CZ
dc.titleVyužívání podpůrných opatření u žáků s funkční poruchou zrakucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-15
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222458
dc.title.translatedUse of supportive measures in pupils with visual impairmenten_US
dc.contributor.refereeKvětoňová, Lea
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje žákům s funkční poruchou zraku, kteří se vzdělávají s využitím podpůrných opatření různého stupně. Nejprve se práce věnuje popisu základních pojmů souvisejících s tématem. První kapitola práce se tedy zabývá představením zrakových funkcí s jejich nejčastějšími poruchami a zrakovými vadami v dětském věku, tedy i těmi, se kterými je se možné setkat ve vzdělávání. Dále se v práci autorka zabývá vymezením a následnou klasifikací pojmů užívaných v dílčí části Katalogu podpůrných opatření, kterými jsou zrakové postižení a oslabení zrakového vnímání. Jsou představena specifika vzdělávání jednotlivých skupin žáků podle závažnosti poruch zrakového vnímání. Práce obsahuje detailní rozbor oblastí podpory a jednotlivých podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání. Ve druhé praktické části jsou definovány cíle a výzkumné otázky. Kvalitativní výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím analýzy lékařských zpráv a příslušných zpráv ze speciálně pedagogického centra u vybraných žáků nižšího stupně základních škol vzdělávajících se s využíváním podpůrných opatření v různém stupni. Data byla získána o sedmi žácích vzdělávajících se ve druhém, třetím a čtvrtém stupni podpůrných opatření. Cílem práce bylo...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis covers the pupils with visual impairment who are school educated through the supportive measures of varying degrees. Firstly, it describes the essential concepts related to the topic. The first chapter introduces visual functions and their most common disorders, plus visual disorders in childhood which can be encountered in education. In following chapters, the definition and classification of terms used in the Catalogue of support measures in the Czech Republic is introduced and defined. The main terms covered are visual impairment and impaired visual perception and the education specifics are described for each groups of pupils according to the severity of visual impairment. This thesis also contains detailed analysis of support areas and each supportive measure designed for pupils in need of support in education due to the visual impairment and impaired visual perception. In the second part of practical study, research goals and questions are defined. From medical and other relevant reports of special pedagogical centre the qualitative research analysis had been conducted. The data were collected from selected primary school pupils who are using varying degrees of supportive measures. In total, it includes insight of seven pupils who are educated with the second, third and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV