Zobrazit minimální záznam

Effectivity of educational programme of National Institute of Further Education from the perspective of teaching assistants
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorFrančíková, Barbora
dc.date.accessioned2020-10-26T11:00:12Z
dc.date.available2020-10-26T11:00:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122640
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the effectiveness of the educational program of the National Institute of Further Education in Prague (National Institute of Pedagogy) from the point of view of its graduates, teaching assistants. The theoretical part of the thesis defines the specifics of the profession of teaching assistant in the Czech educational context. The mentioned theoretical area leads to a key topic, which is the education of teaching assistants. It also includes mapping the results of research already carried out. The empirical part contains an analysis of the educational program for teaching assistants, implemented by the National Institute of Further Education in Prague (National Institute of Pedagogy). Subsequently, it presents the results of the effectiveness of the educational program in terms of graduates of the qualification course in the profession of teaching assistant. The research investigation showed that the study at National Institute of Further Education in Prague intended for teaching assistants achieves a very high, almost maximum degree of efficiency.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá efektivitou vzdělávacího programu Národního institutu dalšího vzdělávání (NPI ČR)1 z pohledu jeho absolventů, asistentů pedagoga. V teoretické části práce jsou vymezena specifika profese asistenta pedagoga v českém vzdělávacím kontextu. Zmíněná teoretická oblast směřuje ke klíčovému tématu, jímž je vzdělávání asistentů pedagoga. Jeho součástí je též zmapování výsledků již uskutečněných výzkumů. Empirická část obsahuje analýzu vzdělávacího programu pro asistenty pedagoga, realizovaného Národním institutem dalšího vzdělávání v Praze (NPI ČR). Následně prezentuje výsledky efektivity vzdělávacího programu z hlediska absolventů kvalifikačního kurzu ve výkonu profese asistenta pedagoga. Výzkumné šetření prokázalo, že studium při NIDV v Praze určené asistentům pedagoga dosahuje velmi vysoké, bezmála maximální míry efektivity. 1 Změna názvu organizace od 1.1.2020cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectteaching assistant|education|educational programs|qualification course|educational contenten_US
dc.subjectasistent pedagoga|vzdělávání|programy vzdělávání|kvalifikační kurz|vzdělávací obsahcs_CZ
dc.titleEfektivita vzdělávacího programu Národního institutu dalšího vzdělávání z pohledu asistentů pedagogacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-08
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199710
dc.title.translatedEffectivity of educational programme of National Institute of Further Education from the perspective of teaching assistantsen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá efektivitou vzdělávacího programu Národního institutu dalšího vzdělávání (NPI ČR)1 z pohledu jeho absolventů, asistentů pedagoga. V teoretické části práce jsou vymezena specifika profese asistenta pedagoga v českém vzdělávacím kontextu. Zmíněná teoretická oblast směřuje ke klíčovému tématu, jímž je vzdělávání asistentů pedagoga. Jeho součástí je též zmapování výsledků již uskutečněných výzkumů. Empirická část obsahuje analýzu vzdělávacího programu pro asistenty pedagoga, realizovaného Národním institutem dalšího vzdělávání v Praze (NPI ČR). Následně prezentuje výsledky efektivity vzdělávacího programu z hlediska absolventů kvalifikačního kurzu ve výkonu profese asistenta pedagoga. Výzkumné šetření prokázalo, že studium při NIDV v Praze určené asistentům pedagoga dosahuje velmi vysoké, bezmála maximální míry efektivity. 1 Změna názvu organizace od 1.1.2020cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the effectiveness of the educational program of the National Institute of Further Education in Prague (National Institute of Pedagogy) from the point of view of its graduates, teaching assistants. The theoretical part of the thesis defines the specifics of the profession of teaching assistant in the Czech educational context. The mentioned theoretical area leads to a key topic, which is the education of teaching assistants. It also includes mapping the results of research already carried out. The empirical part contains an analysis of the educational program for teaching assistants, implemented by the National Institute of Further Education in Prague (National Institute of Pedagogy). Subsequently, it presents the results of the effectiveness of the educational program in terms of graduates of the qualification course in the profession of teaching assistant. The research investigation showed that the study at National Institute of Further Education in Prague intended for teaching assistants achieves a very high, almost maximum degree of efficiency.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV