Show simple item record

Problematika reprezentace Bid Data v médiích
dc.contributor.advisorŘehořová, Irena
dc.creatorSabitov, Daniyar
dc.date.accessioned2020-10-16T10:34:48Z
dc.date.available2020-10-16T10:34:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122159
dc.description.abstractin English The important part of the current information society is data and methods of using it. One of the modern fields of data processing is Big Data. Computing capabilities have enabled Big Data to significantly increase efficiency in existing areas, for example in genetics, astronomy, marketing etc. Beyond the economy and IT sphere, Big Data becomes part of Digital Culture. It is a very quiet recent phenomenon that provoked an idea of a new era of empiricism. According to so-called "data-ism" everything that can be measured should be measured; transparent and reliable data will show the truth without emotions or ideology. With sufficient volume of data, they will speak for themselves. At the same time, there is certain cynicism about Big Data, as a concept and a practice. Especially when Big Data is applied not in the field of non-living systems, but to the human world, some authors warn of the emergence of a new digital positivism. Apart from criticizing the concept, researchers point to a number of problems and limitations that may arise when working with Big Data. For example, there are limitations connected with errors or incorrect interpretation, there are also ethical problems or persuasive abuse. The latter relates to Big Data misuse when calculations involving large numbers are used...en_US
dc.description.abstractin Czech Data a způsoby jejich zpracování jsou neoddělitelnou součástí současní informační společnosti. Jedním z takových moderních druhů zpracování dat jsou takzvaná Big Data. Výpočetní funkce umožnily Big Data výrazně zvýšit efektivitu v různých oborech, například v genetice, astronomii, marketingu atd. Kromě ekonomiky a sféry IT se Big Data stávají součástí digitální kultury. Existuje názor, že Big Data oznamovala příchod nové éry empirismu. Podle takzvaného dataismu by se mělo měřit vše, co měřit lze; transparentní a spolehlivá data budou ukazovat pravdu bez emocí nebo ideologie, a pokud budou v dostatečném objemu, budou "mluvit" sama za sebe. Zároveň však existuje i kritický pohled jak na koncept Big Data, tak na praxi. Na jedné straně, když se jedná o užití Big Data ve vztahu k lidem, někteří autoři varují před vznikem nového digitálního pozitivismu. Na druhé straně vědci poukazují na řadu problémů a omezení, které mohou při práci s Big Data nastat. Například existují omezení spojená s chybami datových souborů, možnost nesprávné interpretace dat, etické problémy nebo zneužívání velkých dat v podobě rétorického argumentu. Za těchto okolností se reprezentace Big Data v médiích stává rozhodující kvůli následujícím funkcím médií: vytvoření agendy, vzdělávání, ovlivňování světonázoru atd. Jaký...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleProblematic of Big Data representation in mediaen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-24
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId221802
dc.title.translatedProblematika reprezentace Bid Data v médiíchcs_CZ
dc.contributor.refereeŠvantner, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csin Czech Data a způsoby jejich zpracování jsou neoddělitelnou součástí současní informační společnosti. Jedním z takových moderních druhů zpracování dat jsou takzvaná Big Data. Výpočetní funkce umožnily Big Data výrazně zvýšit efektivitu v různých oborech, například v genetice, astronomii, marketingu atd. Kromě ekonomiky a sféry IT se Big Data stávají součástí digitální kultury. Existuje názor, že Big Data oznamovala příchod nové éry empirismu. Podle takzvaného dataismu by se mělo měřit vše, co měřit lze; transparentní a spolehlivá data budou ukazovat pravdu bez emocí nebo ideologie, a pokud budou v dostatečném objemu, budou "mluvit" sama za sebe. Zároveň však existuje i kritický pohled jak na koncept Big Data, tak na praxi. Na jedné straně, když se jedná o užití Big Data ve vztahu k lidem, někteří autoři varují před vznikem nového digitálního pozitivismu. Na druhé straně vědci poukazují na řadu problémů a omezení, které mohou při práci s Big Data nastat. Například existují omezení spojená s chybami datových souborů, možnost nesprávné interpretace dat, etické problémy nebo zneužívání velkých dat v podobě rétorického argumentu. Za těchto okolností se reprezentace Big Data v médiích stává rozhodující kvůli následujícím funkcím médií: vytvoření agendy, vzdělávání, ovlivňování světonázoru atd. Jaký...cs_CZ
uk.abstract.enin English The important part of the current information society is data and methods of using it. One of the modern fields of data processing is Big Data. Computing capabilities have enabled Big Data to significantly increase efficiency in existing areas, for example in genetics, astronomy, marketing etc. Beyond the economy and IT sphere, Big Data becomes part of Digital Culture. It is a very quiet recent phenomenon that provoked an idea of a new era of empiricism. According to so-called "data-ism" everything that can be measured should be measured; transparent and reliable data will show the truth without emotions or ideology. With sufficient volume of data, they will speak for themselves. At the same time, there is certain cynicism about Big Data, as a concept and a practice. Especially when Big Data is applied not in the field of non-living systems, but to the human world, some authors warn of the emergence of a new digital positivism. Apart from criticizing the concept, researchers point to a number of problems and limitations that may arise when working with Big Data. For example, there are limitations connected with errors or incorrect interpretation, there are also ethical problems or persuasive abuse. The latter relates to Big Data misuse when calculations involving large numbers are used...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV