Zobrazit minimální záznam

Media Image of Apprentice Education
dc.contributor.advisorMouralová, Magdalena
dc.creatorStříbrný, Petr
dc.date.accessioned2020-10-16T10:26:16Z
dc.date.available2020-10-16T10:26:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122113
dc.description.abstractThe aim of my bachelor thesis is to describe the media image of the apprentice education in Czech Republic between years 2005 and 2018. I will describe what was contained in newspaper articles related to the topic in chosen years. First of all I will look up and sort out related articles. Then I will analyse how the apprentice education is presented in major newspaper media. Chosen method of analysing is frame analysis with which one I will be able to qualitatively examine the content of the media image. I will find out context, coherence, impression and results of those articles. Main purpose is an identification of frameworks occurring in the given issue and their sponsors. I will also find out main problems of each framework, their causes and suggested or implied solving of problems in apprentice education.en_US
dc.description.abstractCílem mé bakalářské práce je přiblížit, jakým způsobem byla v českých médiích rozebírána a diskutována problematika vzdělávání na odborných učilištích mezi lety 2004 až 2018. Zvolené časové rozmezí vychází z přijetí tzv. nového školského zákona, který vešel v platnost v roce 2005. Zkoumaná problematika je značně kontroverzní a z tohoto důvodu je pro její analýzu zvolena metoda rámování, využívaná právě pro analyzování témat, která budí dlouhodobou kontroverzi. Práce si bere za cíl především identifikovat jednotlivé soupeřící rámce dané veřejně politické oblasti, tedy učňovského vzdělávání, vyskytující se v mediálním diskurzu. V případě práce se jedná o analýzu novinových článků nejčtenějších periodik u nás. Výsledkem analýzy je pak nejen určení identifikovaných rámců a jejich vlastností, ale také popis jednotlivých politických aktérů vystupujících ve veřejně politické diskusi a zvolená argumentace, popis problémů uvnitř rámců, jejich příčiny a také navrhovaná a implikovaná řešení v rámci problematiky vzdělávání na odborných učilištích.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectmass mediaen_US
dc.subjectmedia analysisen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectapprentice Educationen_US
dc.subjectvocational schoolen_US
dc.subjectapprenticeen_US
dc.subjectmedia agendaen_US
dc.subjectframe analysisen_US
dc.subjectframingen_US
dc.subjectnewton mediaen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectqualitative analysisen_US
dc.subjectMediální obrazcs_CZ
dc.subjectmasová médiacs_CZ
dc.subjectmediální analýzacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectučňovské vzdělávánícs_CZ
dc.subjectučilištěcs_CZ
dc.subjectmediální agendacs_CZ
dc.subjectanalýza rámcůcs_CZ
dc.subjectrámovánícs_CZ
dc.subjectnewton mediacs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectkvalitativní analýzacs_CZ
dc.titleMediální obraz učňovského školstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-24
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId209746
dc.title.translatedMedia Image of Apprentice Educationen_US
dc.contributor.refereeGargulák, Karel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem mé bakalářské práce je přiblížit, jakým způsobem byla v českých médiích rozebírána a diskutována problematika vzdělávání na odborných učilištích mezi lety 2004 až 2018. Zvolené časové rozmezí vychází z přijetí tzv. nového školského zákona, který vešel v platnost v roce 2005. Zkoumaná problematika je značně kontroverzní a z tohoto důvodu je pro její analýzu zvolena metoda rámování, využívaná právě pro analyzování témat, která budí dlouhodobou kontroverzi. Práce si bere za cíl především identifikovat jednotlivé soupeřící rámce dané veřejně politické oblasti, tedy učňovského vzdělávání, vyskytující se v mediálním diskurzu. V případě práce se jedná o analýzu novinových článků nejčtenějších periodik u nás. Výsledkem analýzy je pak nejen určení identifikovaných rámců a jejich vlastností, ale také popis jednotlivých politických aktérů vystupujících ve veřejně politické diskusi a zvolená argumentace, popis problémů uvnitř rámců, jejich příčiny a také navrhovaná a implikovaná řešení v rámci problematiky vzdělávání na odborných učilištích.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my bachelor thesis is to describe the media image of the apprentice education in Czech Republic between years 2005 and 2018. I will describe what was contained in newspaper articles related to the topic in chosen years. First of all I will look up and sort out related articles. Then I will analyse how the apprentice education is presented in major newspaper media. Chosen method of analysing is frame analysis with which one I will be able to qualitatively examine the content of the media image. I will find out context, coherence, impression and results of those articles. Main purpose is an identification of frameworks occurring in the given issue and their sponsors. I will also find out main problems of each framework, their causes and suggested or implied solving of problems in apprentice education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV