Zobrazit minimální záznam

The history, present and future of school libraries in the United States of America and their impact on students' academic achievement
dc.contributor.advisorStöcklová, Anna
dc.creatorEmmer, DiS., Jan
dc.date.accessioned2020-08-25T14:57:35Z
dc.date.available2020-08-25T14:57:35Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12207
dc.description.abstractRigorózní práce se zabývá historií školních knihoven v USA, nejdůležitějšími aspekty jejich současného fungování a naznačením trendů, které budou v budoucnosti pro jejich postavení a rozvoj určující. V práci jsou analyzovány základní statistické údaje, které se vážou k problematice školních knihoven v USA. Těžištěm práce je rozbor všech základních oblastí školního knihovnictví. Jde o financování, programy školních knihoven, jejich personální zajištění, architekturu a prostorové vybavení, nové technologie a jejich dopad na činnost školních knihoven, jejich akviziční politiku. V jednotlivých kapitolách porovnávám statistické ukazatele s "ideálním" stavem, který je pro činnost školních knihoven doporučován příslušnými institucemi, které mají tuto problematiku ve své gesci. Obsáhlá kapitola je věnována výsledkům odborných studií, které se věnují jednotlivým parametrům a faktorům v činnosti školních knihoven a jejich dopadům na akademické výsledky jejich uživatelů - žáků či studentů. Závěr práce je věnován výhledu do budoucnosti, základním problémům, trendům a výzvám, se kterými budou školní knihovny v USA konfrontovány.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleHistorie, současnost a budoucnost školních knihoven ve Spojených státech amerických a dopad jejich činnosti na akademické výsledky studentůcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-11-19
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51234
dc.title.translatedThe history, present and future of school libraries in the United States of America and their impact on students' academic achievementen_US
dc.contributor.refereeKalkus, Stanislav
dc.identifier.aleph000936334
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation and Library Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce se zabývá historií školních knihoven v USA, nejdůležitějšími aspekty jejich současného fungování a naznačením trendů, které budou v budoucnosti pro jejich postavení a rozvoj určující. V práci jsou analyzovány základní statistické údaje, které se vážou k problematice školních knihoven v USA. Těžištěm práce je rozbor všech základních oblastí školního knihovnictví. Jde o financování, programy školních knihoven, jejich personální zajištění, architekturu a prostorové vybavení, nové technologie a jejich dopad na činnost školních knihoven, jejich akviziční politiku. V jednotlivých kapitolách porovnávám statistické ukazatele s "ideálním" stavem, který je pro činnost školních knihoven doporučován příslušnými institucemi, které mají tuto problematiku ve své gesci. Obsáhlá kapitola je věnována výsledkům odborných studií, které se věnují jednotlivým parametrům a faktorům v činnosti školních knihoven a jejich dopadům na akademické výsledky jejich uživatelů - žáků či studentů. Závěr práce je věnován výhledu do budoucnosti, základním problémům, trendům a výzvám, se kterými budou školní knihovny v USA konfrontovány.cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990009363340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV