Zobrazit minimální záznam

Proactive coping with life needs of students of nursing
dc.contributor.advisorJirkovský, Daniel
dc.creatorDemeterová, Naděžda
dc.date.accessioned2020-10-14T10:16:23Z
dc.date.available2020-10-14T10:16:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121870
dc.description.abstractIntroduction: In connection with the changes in nursing practice in recent years, the ability to cope with the higher demands of life is becoming increasingly important. This bachelor's thesis is devoted to this ability: "Proactive coping with life needs of Students of Nursing." Objectives: The aim of the research is to map the proactive coping strategies with life needs of students of nursing. Sample and Methods: The research sample consisted of 79 students of the Bachelor's Degree in Nursing and Pediatric care of the Second Faculty of Medicine, Charles University. The mean age of respondents was 26 years. For our research survey we used the Czech version of the standardized questionnaire Proactive Coping Inventory (PCI) that is well adapted to the Czech environment. Results: There were no statistically significant differences found in most of the responses, although there have been some exceptions: Items 17, 46, 50 and 55 were essential, with significantly different responses between younger and older participants in the survey. Conclusions: For the further research detailed analysis of each strategy of proactive coping skills would be needed. The focus and the scope of the bachelor thesis does not allow deeper analysis of this subject. Keywords proactivity; stress; student of nursing; coping...en_US
dc.description.abstractÚvod: V souvislosti se změnami ošetřovatelské praxe v posledních letech, nabývá schopnost zvládání vyšších životních nároků na stále větším významu. Právě této schopnosti je věnována tato bakalářská práce: "Proaktivní zvládání životních nároků studenty ošetřovatelství." Cíle: Cílem této studie bylo zmapovat proaktivní zvládání životních situací studenty ošetřovatelství. Soubor a Metody: Výzkumný soubor tvořilo 79 studentů bakalářských studijních programů pro přípravu všeobecných a dětských sester na 2. LF UK. Věkový aritmetický průměr respondentů byl 26 let. Pro výzkumné šetření byl použit standardizovaný dotazník proaktivního zvládání životních situací (PCI), který je dostupný a vhodně upravený pro české prostředí. Výsledky: U drtivé většiny odpovědí respondentů na jednotlivé položky dotazníku nebyly shledány zásadní statisticky významné rozdíly, ale přesto bylo zaznamenáno několik výjimek. Zásadní byly položky číslo 17, 46, 50 a 55, u kterých se významně lišily odpovědi mezi mladšími a staršími účastníky šetření. Závěr: Pro budoucí výzkum by bylo zajímavé zjistit, detailní analýzu jednotlivých strategií zvládání životních nároků, než která je uvedena v této bakalářské práci, protože zaměření i předpokládaný rozsah této práce hlubší analýzu v podstatě neumožňuje. Klíčová slova proaktivita; stres;...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectproactivityen_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectstudent of nursingen_US
dc.subjectcoping with life needsen_US
dc.subjectproaktivitacs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectstudent ošetřovatelstvícs_CZ
dc.subjectzvládání životních nárokůcs_CZ
dc.titleProaktivní zvládání životních nároků studenty ošetřovatelstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-04
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId213482
dc.title.translatedProactive coping with life needs of students of nursingen_US
dc.contributor.refereeDorková, Zlatica
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csÚvod: V souvislosti se změnami ošetřovatelské praxe v posledních letech, nabývá schopnost zvládání vyšších životních nároků na stále větším významu. Právě této schopnosti je věnována tato bakalářská práce: "Proaktivní zvládání životních nároků studenty ošetřovatelství." Cíle: Cílem této studie bylo zmapovat proaktivní zvládání životních situací studenty ošetřovatelství. Soubor a Metody: Výzkumný soubor tvořilo 79 studentů bakalářských studijních programů pro přípravu všeobecných a dětských sester na 2. LF UK. Věkový aritmetický průměr respondentů byl 26 let. Pro výzkumné šetření byl použit standardizovaný dotazník proaktivního zvládání životních situací (PCI), který je dostupný a vhodně upravený pro české prostředí. Výsledky: U drtivé většiny odpovědí respondentů na jednotlivé položky dotazníku nebyly shledány zásadní statisticky významné rozdíly, ale přesto bylo zaznamenáno několik výjimek. Zásadní byly položky číslo 17, 46, 50 a 55, u kterých se významně lišily odpovědi mezi mladšími a staršími účastníky šetření. Závěr: Pro budoucí výzkum by bylo zajímavé zjistit, detailní analýzu jednotlivých strategií zvládání životních nároků, než která je uvedena v této bakalářské práci, protože zaměření i předpokládaný rozsah této práce hlubší analýzu v podstatě neumožňuje. Klíčová slova proaktivita; stres;...cs_CZ
uk.abstract.enIntroduction: In connection with the changes in nursing practice in recent years, the ability to cope with the higher demands of life is becoming increasingly important. This bachelor's thesis is devoted to this ability: "Proactive coping with life needs of Students of Nursing." Objectives: The aim of the research is to map the proactive coping strategies with life needs of students of nursing. Sample and Methods: The research sample consisted of 79 students of the Bachelor's Degree in Nursing and Pediatric care of the Second Faculty of Medicine, Charles University. The mean age of respondents was 26 years. For our research survey we used the Czech version of the standardized questionnaire Proactive Coping Inventory (PCI) that is well adapted to the Czech environment. Results: There were no statistically significant differences found in most of the responses, although there have been some exceptions: Items 17, 46, 50 and 55 were essential, with significantly different responses between younger and older participants in the survey. Conclusions: For the further research detailed analysis of each strategy of proactive coping skills would be needed. The focus and the scope of the bachelor thesis does not allow deeper analysis of this subject. Keywords proactivity; stress; student of nursing; coping...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV