Komparace marketingové komunikace rozhlasových stanic Radio Wave a Evropa 2
Comparison of marketing communications of radio stations Radio Wave and Evropa 2
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121849Identifiers
Study Information System: 215515
Collections
- Kvalifikační práce [12421]
Author
Advisor
Referee
Rosenfeldová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
23. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Evropa 2, Radio Wave, marketingová komunikace, komunikační aktivity, komunikační mix, rádio, rozhlasová stanice
Keywords (English)
Evropa 2, Radio Wave, marketing communication, communication activities, communication mix, radio, radio station
Bakalářská práce "Komparace marketingové komunikace rozhlasových stanic Radio Wave a Evropa 2" popisuje, analyzuje a porovnává marketingové nástroje a aktivity rozhlasových stanic Radia Wave a Evropy 2. Práce využívá tři výzkumné metody, a to primární deskriptivní analýzu a následnou komparativní analýzu doplněnou o metodu dotazování. Deskriptivní analýza a komparativní analýza se zabývá komunikačním mixem stanic. Kvalitativní dotazník se zabývá povědomím posluchačů o marketingové komunikaci jednotlivých stanic. Cílem práce je zjistit, jak se liší marketingová komunikace rozhlasových stanic, které jsou obě určené pro mladé posluchače, ale mají diametrálně odlišný charakter.
The bachelor's thesis "Comparison of marketing communication of Radio Wave and Europe 2" describes, analyzes and compares the marketing tools and activities of Radio Wave and Evropa 2. The work uses three research methods, namely primary descriptive analysis and subsequent comparative analysis supplemented by a method of questioning. Descriptive analysis and comparative analysis deals with the communication mix of stations. The qualitative questionnaire deals with the listeners' awareness of the marketing communication of individual stations. The aim of the thesis is to find out, how the marketing communication of radio stations differs, both of which are intended for young listeners, but have a diametrically different character.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Radio Stalin jako příklad českého pirátského rozhlasového vysílání
Defence status: DEFENDEDPrágrová, Šárka (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Date of defense: 26. 6. 2017Diplomová práce "Rádio Stalin jako příklad českého pirátského rozhlasového vysílání" si klade za cíl komplexně představit rozhlasovou stanici Rádio Stalin, která vysílala v říjnu 1990 v Praze. Práce zasazuje vysílání Rádia ... -
Komparace BBC Radio 1 a Radia Wave se zaměřením na zpravodajské a publicistické pořady
Defence status: DEFENDEDTkáč, Vojtěch (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Date of defense: 15. 6. 2017 -
Vývoj rozhlasového zpravodajství po 2. světové válce
Defence status: DEFENDEDLudwicki, Antoni (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Date of defense: 8. 9. 2017Antoni Ludwicki Development of the radio broadcast news after the World War II Abstract The aim of this thesis is the analysis of changes in style of radio broadcast news in the second half of the 20th century. The main ...