Zobrazit minimální záznam

Current Trends in Arts Marketing: Example of National Theatre
dc.contributor.advisorKlimeš, David
dc.creatorJeřábková, Kateřina
dc.date.accessioned2020-10-14T10:10:02Z
dc.date.available2020-10-14T10:10:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121835
dc.description.abstractThis thesis reviews current theory and practice of audience development. It examines the effectiveness of audience development and ways of embedding it into marketing theory. The analytical part of this thesis presents how three theatre institutions employ audience development - the National Theatre, Na Zábradlí Theatre, and A Studio Rubín - as viewed by their respective marketing experts. It further analyses audiences' responses to special events, the most common format of audience development. It discusses the specifics of arts marketing, with a special focus on theatre marketing, and aim to define differences in marketing strategies between institutions of different status, financial structure, and size. In addition to discussing current and previous trends in audience development in the Czech Republic and abroad, it provides an overview of the theoretical debate on the topic. The thesis then presents field research into audience engagement activities from the perspective of their creators, but also examine how they are received by audiences, including how they affect theatres' public image and customer behaviour.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce shrnuje současnou teorii i praxi v oblasti práce s publikem (anglicky audience development). Zaměřuje se na zakotvení rozvoje publika do marketingové teorie, v rámci výzkumu pak na analýzu efektivity tohoto nástroje. Ve výzkumné části ukazuje práci s publikem z pohledu marketingových expertů tří divadelních scén - Národního divadla, Divadla Na Zábradlí a A Studia Rubín. Přináší také pohled publika na doprovodné programy, jednu z nejčastěji exekuovaných forem rozvoje publika. Práce definuje specifika marketingové praxe v kultuře, podrobněji se zaměřuje na marketing divadelních institucí. Zde se marketingová komunikace liší podle povahy dané instituce, podle jejího statutu, financování nebo velikosti. Práce si klade za cíl zjistit, jak diváci doprovodné programy vnímají, zda ovlivňují jejich vnímání (image) divadelní instituce nebo zda mají vliv na následné nákupní chování. Efektivitu těchto programů práce následně hodnotí také z hlediska oslovených marketingových odborníků.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectart marketingen_US
dc.subjecttheatre marketingen_US
dc.subjectaudience developmenten_US
dc.subjectspecial eventsen_US
dc.subjectNational Theatreen_US
dc.subjectNa Zábradlí Theatreen_US
dc.subjectA Studio Rubín Theatreen_US
dc.subjectkulturní marketingcs_CZ
dc.subjectmarketing divadelcs_CZ
dc.subjectaudience developmentcs_CZ
dc.subjectpráce s publikemcs_CZ
dc.subjectdoprovodný programcs_CZ
dc.subjectNárodní divadlocs_CZ
dc.subjectDivadlo Na Zábradlícs_CZ
dc.subjectA Studio Rubíncs_CZ
dc.titleNové trendy v kulturním marketingu: příklad Národního divadlacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-23
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId215480
dc.title.translatedCurrent Trends in Arts Marketing: Example of National Theatreen_US
dc.contributor.refereeJežková, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce shrnuje současnou teorii i praxi v oblasti práce s publikem (anglicky audience development). Zaměřuje se na zakotvení rozvoje publika do marketingové teorie, v rámci výzkumu pak na analýzu efektivity tohoto nástroje. Ve výzkumné části ukazuje práci s publikem z pohledu marketingových expertů tří divadelních scén - Národního divadla, Divadla Na Zábradlí a A Studia Rubín. Přináší také pohled publika na doprovodné programy, jednu z nejčastěji exekuovaných forem rozvoje publika. Práce definuje specifika marketingové praxe v kultuře, podrobněji se zaměřuje na marketing divadelních institucí. Zde se marketingová komunikace liší podle povahy dané instituce, podle jejího statutu, financování nebo velikosti. Práce si klade za cíl zjistit, jak diváci doprovodné programy vnímají, zda ovlivňují jejich vnímání (image) divadelní instituce nebo zda mají vliv na následné nákupní chování. Efektivitu těchto programů práce následně hodnotí také z hlediska oslovených marketingových odborníků.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis reviews current theory and practice of audience development. It examines the effectiveness of audience development and ways of embedding it into marketing theory. The analytical part of this thesis presents how three theatre institutions employ audience development - the National Theatre, Na Zábradlí Theatre, and A Studio Rubín - as viewed by their respective marketing experts. It further analyses audiences' responses to special events, the most common format of audience development. It discusses the specifics of arts marketing, with a special focus on theatre marketing, and aim to define differences in marketing strategies between institutions of different status, financial structure, and size. In addition to discussing current and previous trends in audience development in the Czech Republic and abroad, it provides an overview of the theoretical debate on the topic. The thesis then presents field research into audience engagement activities from the perspective of their creators, but also examine how they are received by audiences, including how they affect theatres' public image and customer behaviour.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV