Show simple item record

Communication's needs from the viewpoint of patients / clients with visual impairment.
dc.contributor.advisorTomová, Šárka
dc.creatorKönig, Zachary Alexander
dc.date.accessioned2020-10-14T10:08:45Z
dc.date.available2020-10-14T10:08:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121828
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with communication needs from the perspective of patients/clients with visual impairment. Communication is a skill we use in all areas of life. This communication is very important in the relationship between medical staff and patients because it helps us to discover certain information that is essential for us and thus also ensures a correct treatment procedure or good nursing care. The aim of this thesis was to find out which communication aspects are crucial from the point of view of patients/clients with visual impairment, how they perceive communication between them and healthcare professionals and what are the positive and negative aspects in this communication. The respondents who participated in this study were divided into three groups, according to the organization or care home these respondents came from. The total number of respondents was 27, their median age was 67. The selection of these respondents was not intentional, the patients/clients who participated in this survey, were interested in this topic. A semi-structured interview was used to obtain data, the respondents answered individual questions that were then analysed and evaluated. The interview method was the most suitable for this survey, not only for gaining the trust of patients/clients and their...en_US
dc.description.abstractTéma této bakalářské práce se zabývá komunikačními potřebami z pohledu pacientů/klientů se zrakovým hendikepem. Komunikace je dovednost, kterou používáme ve všech oblastech života. Ve vztahu zdravotnický personál - pacient je tato komunikace velice důležitá, protože nám pomáhá se zjištěním určitých informací, které jsou pro nás zásadní a tím pádem také zajišťuje správný postup léčby či dobrou ošetřovatelskou péči. Cílem této práce bylo zjistit, jaké komunikační aspekty jsou zásadní z pohledu pacientů/klientů se zrakovým hendikepem, jak vnímají komunikaci mezi nimi a zdravotnickými pracovníky a jaké pozitivní a negativní aspekty jsou v této komunikaci obsaženy. Respondenti, kteří se zúčastnili této studie, byli rozděleni do tří skupin, podle toho, z jaké organizace či z jakého domova tito respondenti pocházeli. Celkový počet respondentů byl 27, jejich společný medián věku byl 67. Výběr těchto respondentů nebyl záměrný, tohoto průzkumu se zúčastnili pacienti/klienti, kteří měli o tento průzkum sami zájem. K získání dat byl použit polostrukturovaný rozhovor, kdy respondenti odpovídali na jednotlivé otázky, které byly následně analyzovány a zhodnoceny. Pro tento průzkum byla metoda rozhovoru nejvhodnější a to z důvodu získání nejen důvěry pacientů/klientů a ochoty spolupracovat, ale také z důvodu...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectCommunication aspectsen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectPatienten_US
dc.subjectMedical staffen_US
dc.subjectVisual impairmenten_US
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectkomunikační aspektycs_CZ
dc.subjectošetřovatelstvícs_CZ
dc.subjectpacientcs_CZ
dc.subjectzdravotnický personálcs_CZ
dc.subjectzrakový handicapcs_CZ
dc.titleKomunikační potřeby z pohledu pacientů / klientů se zrakovým handicapemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-04
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId213485
dc.title.translatedCommunication's needs from the viewpoint of patients / clients with visual impairment.en_US
dc.contributor.refereeNikodemová, Hana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTéma této bakalářské práce se zabývá komunikačními potřebami z pohledu pacientů/klientů se zrakovým hendikepem. Komunikace je dovednost, kterou používáme ve všech oblastech života. Ve vztahu zdravotnický personál - pacient je tato komunikace velice důležitá, protože nám pomáhá se zjištěním určitých informací, které jsou pro nás zásadní a tím pádem také zajišťuje správný postup léčby či dobrou ošetřovatelskou péči. Cílem této práce bylo zjistit, jaké komunikační aspekty jsou zásadní z pohledu pacientů/klientů se zrakovým hendikepem, jak vnímají komunikaci mezi nimi a zdravotnickými pracovníky a jaké pozitivní a negativní aspekty jsou v této komunikaci obsaženy. Respondenti, kteří se zúčastnili této studie, byli rozděleni do tří skupin, podle toho, z jaké organizace či z jakého domova tito respondenti pocházeli. Celkový počet respondentů byl 27, jejich společný medián věku byl 67. Výběr těchto respondentů nebyl záměrný, tohoto průzkumu se zúčastnili pacienti/klienti, kteří měli o tento průzkum sami zájem. K získání dat byl použit polostrukturovaný rozhovor, kdy respondenti odpovídali na jednotlivé otázky, které byly následně analyzovány a zhodnoceny. Pro tento průzkum byla metoda rozhovoru nejvhodnější a to z důvodu získání nejen důvěry pacientů/klientů a ochoty spolupracovat, ale také z důvodu...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with communication needs from the perspective of patients/clients with visual impairment. Communication is a skill we use in all areas of life. This communication is very important in the relationship between medical staff and patients because it helps us to discover certain information that is essential for us and thus also ensures a correct treatment procedure or good nursing care. The aim of this thesis was to find out which communication aspects are crucial from the point of view of patients/clients with visual impairment, how they perceive communication between them and healthcare professionals and what are the positive and negative aspects in this communication. The respondents who participated in this study were divided into three groups, according to the organization or care home these respondents came from. The total number of respondents was 27, their median age was 67. The selection of these respondents was not intentional, the patients/clients who participated in this survey, were interested in this topic. A semi-structured interview was used to obtain data, the respondents answered individual questions that were then analysed and evaluated. The interview method was the most suitable for this survey, not only for gaining the trust of patients/clients and their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV